Körkort 2007

Tackar för de orden, nu j-drar är det min tur. Det ska gå lika lugnt och avslappnat till på uppkörningen som det gjorde på teorin denna gång :yoparty

Ute o åkte lite förut idag såg ja... tror ja?..

Du va så duktig o stanna fint för fotgängare o allt :D..hade bara 15-20 meter kvar själv te samma övergångställe men ja hann inte, hade gått såååå långsamt isåfall ;) :tungan

Tänkte ta lappen innan sommaren är slut :mad:

Vilket anses som det svåraste momentet på uppkörningen? Har kört bil i stadstrafik ca 4år dagligen, kommer det hjälpa mig under uppkörningen?

:va

Tänkte ta lappen innan sommaren är slut :mad:

Vilket anses som det svåraste momentet på uppkörningen? Har kört bil i stadstrafik ca 4år dagligen, kommer det hjälpa mig under uppkörningen?

:va

Var nervös men hade inga problem förrän i trafiken då pajjade det nervositeten det mesta för mig.. Men det där är säkert olika för alla.. Jag har kört bil i trafik i 7 år.. men är man nervös och sen kör en ny typ av fordon så kan det ändå gå fel..

Uppkörning

Ska köra upp den 2a maj, fick inbetalningskortet idag. Sååå najs att äntligen få kortet =)

:tungan Håller på att ta det!

Teorin 61 av 65! Inte illa pinkat! :D
Lektion 3 av körningen är gjord, dryga konbanejävel :huvet
den går inte riktigt som jag vill........

Men skam den som ger sig!

Första lektionen imorgon... ser så sjukt fram emot det. Nu jäklar!

Har slängt iväg en tår varje dag jag sett solen skina... Utrustning och hoj är redan inköpt så hjärnan förstår inte riktigt matematiken med att jag inte bara kan dra ut och köra :(

RIGHT ON!

Någon som vet hur lång väntetid det är på ny uppkörningstid OM man skulle missa uppkörningen (ska köra upp 3:e maj)...? Är det typ två månader eller?Ska köra upp i Stockholm

5.e lektionen avklarad..konbanorna är fan svåra :P satte en av lågfartsbanorna dock..lite mer tragglande där så är det snart dags för uppkörning :D

/Martin

Någon som vet hur lång väntetid det är på ny uppkörningstid OM man skulle missa uppkörningen (ska köra upp 3:e maj)...? Är det typ två månader eller?Ska köra upp i Stockholm

Från VV.se
Underkänd på provet?
Om du blir underkänd på kunskapsprovet kan du boka en ny tid redan samma dag. Om du blir underkänd på körprovet kan du boka en ny tid efter 2-3 arbetsdagar.

som dom säger kan va allt från en vecka till 2 månader...jag ringde till vv varje dag när jag skulle köra upp, kan va någon som bokar om eller bokar av fick tid 3:e dan jag ringde, åkte och fick kortet samma dag=)

5.e lektionen avklarad..konbanorna är fan svåra :P satte en av lågfartsbanorna dock..lite mer tragglande där så är det snart dags för uppkörning :D

/Martin

Var tränar du på konbanan? Körskola i Lerum? Har dom egen körgård?
Anledningen till att jag frågar är att jag är på jakt efter ett bra ställe att öva konbana på själv. Jag bor i Gunnilse som inte är så långt från Lerum (Tar bara vägen via Olofstorp som leder till vattenpalatset ungefär) Grymt kul och kurvig väg btw :tungan

Min första tanke var att köra helt privat... Men jag har ingen bra handledare att köra med som kan ge mig bra tips.. Så jag har tillslut bokat körlektioner på Kramérs inne i stan. Men jag är fortfarande på jakt efter ett bra ställe i närheten att träna konbana på.

/Dom

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...