Körkort 2007

Jag hoppas att jag ta det. Köpte mej en cbr 600 förra sommaren och tog teorin..Men sen blev det inte av med uppkörning. .men men få väl ta tag i det nu för är riktigt sugen....

Blir intensiv kurs för mig så fort de kommit igång :) kan inte snika till de med mellanklasskort eftersom jag har 1200cc står i garaget o väntar.. hihi :P
nä men så fort de kommer igång blir de så fort som möjligt.. första gången man kan röra sig utanför haninge, me quaden kunde ja hålla mig i och lite runtom haninge :P :yoparty

Ett tips till er som har en privat handledare och bor i trakterna kring Uppsala, från och med första måndagen i maj och varje måndag under sommaren kan man komma ut till Rörken go-kartbana och få möjlighet att delta i SMC's broms och kruvtagningskurs om det finns plats i långsamma gruppen. (Även fast man övningskör - se bara till att ni får köra på bana försäkringsmässigt, när SMC står som arrangör)

Jag gjorde det, och jag fick ett helt annat förtroende för vad jag och hojen klarar av.

Ett tips till er som har en privat handledare och bor i trakterna kring Uppsala, från och med första måndagen i maj och varje måndag under sommaren kan man komma ut till Rörken go-kartbana och få möjlighet att delta i SMC's broms och kruvtagningskurs om det finns plats i långsamma gruppen. (Även fast man övningskör - se bara till att ni får köra på bana försäkringsmässigt, när SMC står som arrangör)

Jag gjorde det, och jag fick ett helt annat förtroende för vad jag och hojen klarar av.

Yes!!! Håller fullständigt med och inte enbart för privatister utan för alla. Tyvärr så tycks inte körskolan ha vett nog att tala om för sina elever att möjligheten finns. Dåligt!!!
Jag åkte med SMC på Rörberg i Valbo/Gävle. Rekommenderas starkt. Och vadå, man övningskör ju, gör du misstag so what?! Bättre att göra det där än någon annan stans. Sen det viktigaste av allt, första varven var nervösa men sen - såååå kul! Man måste få ha roligt och det får man verkligen vid ett sånt här tillfälle. Ta vara på möjligheten om ni kan. Kolla in på SMC hemsida, broms och kurvkurser finns lite varstans.:)

Hämtar hojen i butiken om några veckor... Skriver väl teorin när jag har tid snart och siktar på att få kortet innan sommartid :)

Just nu sitter man och förbannar skånes antagligen värsta snöfall på låååång tid.

Teorin avklarad i dag. 59/65 rätt. Nu är det bara den kostsamma och roliga biten kvar då.

Sen ska man hitta en första hoj också, vilket inte känns alltför enkelt.

Va och hämtade hem en Kawa zx7-r igår (96:a) och Idag klarade man teorin med god marginal :tungan 55/65 Yeeeeee haaaa!!!! vad skönt det känns, ännu bättre är det att man bokat in sig på intensivkurs i mitten på maj så förhoppningsvis så har man kortet i maj-juni :)

Jag körde årets första lektion idag. Trots att det regnade och var kallt och att jag fick nöja mig med ER-5an så kändes det bra på något vis.

Jag körde årets första lektion idag. Trots att det regnade och var kallt och att jag fick nöja mig med ER-5an så kändes det bra på något vis.

Var glad för att du bor långt ner för här kom det precis ny snö.. Iofs rätt blaskigt nu men ändå :huvet . Såg en kille på en CBR 125:a på E18 igår.. då var det torrt men idag är det blask.

Förhoppningsvis min tjej. Problemet är bara att hon inte vet om att hon ska det samt att hon antagligen inte har lust :gråta

Jag har lite liknande problem men jag har en särbo på snart 26 som inte har ett vanligt bilkörkort än... :huvet har dock lovat att ta mc-kort men man vet ju hur det brukar bli med sådana löften....

Jag har lite liknande problem men jag har en särbo på snart 26 som inte har ett vanligt bilkörkort än... :huvet har dock lovat att ta mc-kort men man vet ju hur det brukar bli med sådana löften....

26 år och inget B-kort????? :confused:

Är han/hon handikappad eller?

B-kortet tar väl alla snarast möjligt efter 18-årsdagen såvida inte det finns medicinska hinder???? Det har i alla fall mina barn gjort...

Själv tog man AB korten detta året. Fyllde 9maj gjorde teori provet den 10 körde upp den 11 och vipps hade jag kortet för B sen dröjde det typ 3-4 veckor och jag hade A kortet också! Jag blev en legend på Trafikskolan det är inte alla som klarar av det nu förtiden:D :tummenupp :yoparty :yoparty :tummenupp :D

what? hade jag haft råd så hade jag tagit begränsat A kort när ja tog B när ja fyllde 18, så svårt är de ju inte å de är mycke samma va de gäller teori :)

26 år och inget B-kort????? :confused:

Är han/hon handikappad eller?

B-kortet tar väl alla snarast möjligt efter 18-årsdagen såvida inte det finns medicinska hinder???? Det har i alla fall mina barn gjort...

"storstads" männskor tar när de behöver ofta aldrig :P

folk som bor utanför de större städerna är mer i behov av B kortet å tar de på momangen :)

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...