Körde rätt ner i Storsjön!

Finns det alltså två storsjöodjur nu (eller tre om föraren är kvar)?

Jag blev tvungen att gå ner till hamnen och kolla hur det ser ut där nere (hojen var tyvärr redan bärgad).

"Stenstolparna" är ca 0,5m höga och har en diameter på kanske 15cm. Området där stolparna står är en kullerstensbelagd plan. På den finns det totalt fyra såna stolpar som står i två rader. Det är kanske tre meter från kajkanten till de yttersta stolparna, sedan 4-5m från de stolparna till de inre och där efter ungefär lika brett till en rad med träd.

Shit nu blev jag snurrig av den förklaringen... är det inte bättre med ett kort...

detta får väl sporthojarna ta smällen för som allt annat.. suck..

Om du menar sporthojarna som är skenförsäkrade på mostern eller mormor så jaa... :D

Den här tråden är ju roligare än den :tuttar jag såg som försökte flytta på sitt släde som inte gick att starta vid en korsning ...

Aha. Jag ser en koppling till Air France planets utredning. Man sa att att dom skulle kalla in den mest avancerade tekniken som finns för att kunna hitta svarta lådan. Inte f-n visste jag att det var en customhoj. Vad lite man vet.

-------

Kan ju vara så att hon och hennes karl hade gjort upp om vem som skulle handla vad inför midsommarafton.

Kvinnan: Du får gå på systemet och fixa nubben. Jag fixar slillen.

-------

Kan också vara så att kvinnan fixat ett nytt gortexställ och ville kolla om det höll vad det lovade i varudeklarationen: Vattentät.

-------

Vill du undvika lapplisor. Följ kvinnans exempel. Gratis parkering dygnet runt.

......försöka duger :)

Som några sagt tidigare så kan man ju verkligen ta fasta på smeknamnet bojsänke. Synd bara att inte fler customåkare kan föregå med samma goda exempel som denna eminenta förare ;) :D
Föraren måste ju verkligen hatat hojen med tanke på att han/hon var tvungen att väja för ett par fastgjutna stenstolpar för att komma fram till kanten...

:tummenupp:tuttar:D:yoparty
Jag tror att ett kameraskåp vid kajkanten hade förhindrat olyckan.

Aha. Jag ser en koppling till Air France planets utredning. Man sa att att dom skulle kalla in den mest avancerade tekniken som finns för att kunna hitta svarta lådan. Inte f-n visste jag att det var en customhoj. Vad lite man vet.

-------

Kan ju vara så att hon och hennes karl hade gjort upp om vem som skulle handla vad inför midsommarafton.

Kvinnan: Du får gå på systemet och fixa nubben. Jag fixar slillen.

-------

Kan också vara så att kvinnan fixat ett nytt gortexställ och ville kolla om det höll vad det lovade i varudeklarationen: Vattentät.

-------

......försöka duger :)

ditt inlägg är kul förutom air france,,,,,,,,:va:tummenupp

Last edited:
Ingen större förtjänst där, hamnavgifter är inte gratis heller...

Har hört ryktas om att vissa har egen pool i toppboxen/akterväskan på sina Guldvingar, men att stranda så där är nog mer svårslaget även i amfibiekretsar. Klart exklusivt och mycket jobb/sparande innan man kan sjösätta, men det är det säkert värt när affären/hojen väl är i hamn. Lite vatten är ju sedan inget att bli sur för, det får man ta med ro...

Skämt åsido, lider med vederbörande, klart oflyt på den träffen....

Last edited:
Definitivt dags att uppgradera den personliga skyddsutrustningen!

Baltic1240raddningsvast.jpg

301202.jpg

Jag tror hon tänker plocka ut nya Rettan på försäkringen, luktar försäkringbedrägeri den där sänkningen. :tummenupp

Fler customåkare som ramlat i spat. Vad har det tagit åt dem?

"Sjöräddningen larmades till Råå hamn i Helsingborg i tisdags kväll  två män hade hamnat i vattnet. När polisen kom till platsen blev det bråk. De motsatte sig att vi skulle gå ombord, säger Nils-Erik Svensson, inre befäl vid polisen i Helsingborg. Bandidos Europapresident Jim Tinndahn var en av de två männen som greps."

http://www.kvp.se/nyheter/1.1610775/har-sjunker-bandidos-bat

Hmmmm....
Hörde på radion dag att det flutit iland 1-kilospaket med knark...!?
Ett i skåne och ett i danmark......konstigt samanträffande kanske.:fyllisar

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...