Körde på en grävling med hojen.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Exet körde över ett dött rådjur med sin VTR, det tog verkligen död på stötdämparen bak, något hände så den blev som en gammal amerikanare, all dämpförmåga försvann :näsblod
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Jag har kört över en grävning med bilen! Jag lyckades med bedriften att köra över den utan att det lilla djuret kom i kläm under nått av hjulen, kalla de vad ni vill men för mig ren skär skicklighet! :D
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Herregud vad många det är som har kört på grävlingar, det är inte konstigt att man aldrig har sett nån, finns det några kvar?

Skönt TS, att du höll dig på hjulen:)
 

c-tek

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2013
Ort
liten ort på landet
Hoj
Otämd Superkråka
en sån där skulle man inte ville köra på i en kurva i full fart, får en tänka till.

men undrar varför kastade du den i diket mitt i Grillsäsongen, marinera+ stor öl:D
 

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
en sån där skulle man inte ville köra på i en kurva i full fart, får en tänka till.

men undrar varför kastade du den i diket mitt i Grillsäsongen, marinera+ stor öl:D

Svårt att få fast den på bönpallen ju.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
En kompis klippte en STOR grävling förra sommaren....det var som att köra på betongsugga modell mindre.:gnissla Han slog i backen rätt friskt så tacka din lyckliga stjärna :tummenupp
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tydligen någon här som verkar ha kört rakt över dessa grävlingar mer eller mindre medvetet samt andra som släpat ned grävlingen i diket utan att vara säker på om den var död.Vilka plågor för de stackarna när de linkar iväg in i skogen igen.Ä ni litta krick i huet eller man ska lämna er så på vägen om ni själv blir påkörda. :finger
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Stötte på en grävling när jag va ute och körde mc för några dar sen. Den var rejält skadad, kröp ut på vägen och la sig där. Troligen hade en bil kört på den över bakre ryggen för bakbenen kunde den inte kontrollera. Insåg att jag inte kunde lämna den som den va så jag fick leta upp en pinne (modell större nästan en stock) och klubba till den ordentligt ett par ggr. Den dog iaf men inte känner man sig snäll efter en sån grej....
Får va glad att jag inte klippte den med hojen iaf
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Stötte på en grävling när jag va ute och körde mc för några dar sen. Den var rejält skadad, kröp ut på vägen och la sig där. Troligen hade en bil kört på den över bakre ryggen för bakbenen kunde den inte kontrollera. Insåg att jag inte kunde lämna den som den va så jag fick leta upp en pinne (modell större nästan en stock) och klubba till den ordentligt ett par ggr. Den dog iaf men inte känner man sig snäll efter en sån grej....
Får va glad att jag inte klippte den med hojen iaf

Helt rätt gjort, inte ska den behöva lida i onödan.
 

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Ort
tanum
Hoj
08 CBR 1000 RR
va på älgolycka med en krockskadad 6-taggare, bakbenen ville inte lyda.. ingen jägare ville dyka upp så vi tog till brandyxan, det gick bra det med. men det kändes väl rättså bra, stackarn låg ju i plågor.. såg väl inte skitbra ut, ganska slafsigt så att säga...
 

Holmgren

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja tack..
Oj tur att du klarade dig. Sj så körde jag på en grävling med min kompis bmw m3 för ett par år sedan i runt 150km/h, lättare att säga vad som inte gick sönder på bilen. Lagade det svart och åkte ändå på 30lappar.
front, kylare oljekylare ac mm gick åt helvete. Det var som att köra på en sådan betong gris. Kändes rakt igenom i hela bilen. Hårda jävlar dom där grävlingarna.. ;)
 

Ziggy

Ny medlem
Gick med
3 May 2009
Ort
Stuvsta
Hoj
KTM 990 SMT -09
Sköt en med hagelgevär i min ungdom, efter första skottet skakade den på sig och sprang vidare som inget hänt. Skott två fick den att vända magen upp, sprattla och ligga stilla. Pansarvagnar på ben.

/S
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top