Körde på en grävling med hojen.

Jag har kört över en grävning med bilen! Jag lyckades med bedriften att köra över den utan att det lilla djuret kom i kläm under nått av hjulen, kalla de vad ni vill men för mig ren skär skicklighet! :D

Herregud vad många det är som har kört på grävlingar, det är inte konstigt att man aldrig har sett nån, finns det några kvar?

Skönt TS, att du höll dig på hjulen:)

en sån där skulle man inte ville köra på i en kurva i full fart, får en tänka till.

men undrar varför kastade du den i diket mitt i Grillsäsongen, marinera+ stor öl:D

en sån där skulle man inte ville köra på i en kurva i full fart, får en tänka till.

men undrar varför kastade du den i diket mitt i Grillsäsongen, marinera+ stor öl:D

Svårt att få fast den på bönpallen ju.

En kompis klippte en STOR grävling förra sommaren....det var som att köra på betongsugga modell mindre.:gnissla Han slog i backen rätt friskt så tacka din lyckliga stjärna :tummenupp

Tydligen någon här som verkar ha kört rakt över dessa grävlingar mer eller mindre medvetet samt andra som släpat ned grävlingen i diket utan att vara säker på om den var död.Vilka plågor för de stackarna när de linkar iväg in i skogen igen.Ä ni litta krick i huet eller man ska lämna er så på vägen om ni själv blir påkörda. :finger

Stötte på en grävling när jag va ute och körde mc för några dar sen. Den var rejält skadad, kröp ut på vägen och la sig där. Troligen hade en bil kört på den över bakre ryggen för bakbenen kunde den inte kontrollera. Insåg att jag inte kunde lämna den som den va så jag fick leta upp en pinne (modell större nästan en stock) och klubba till den ordentligt ett par ggr. Den dog iaf men inte känner man sig snäll efter en sån grej....
Får va glad att jag inte klippte den med hojen iaf

Stötte på en grävling när jag va ute och körde mc för några dar sen. Den var rejält skadad, kröp ut på vägen och la sig där. Troligen hade en bil kört på den över bakre ryggen för bakbenen kunde den inte kontrollera. Insåg att jag inte kunde lämna den som den va så jag fick leta upp en pinne (modell större nästan en stock) och klubba till den ordentligt ett par ggr. Den dog iaf men inte känner man sig snäll efter en sån grej....
Får va glad att jag inte klippte den med hojen iaf

Helt rätt gjort, inte ska den behöva lida i onödan.

va på älgolycka med en krockskadad 6-taggare, bakbenen ville inte lyda.. ingen jägare ville dyka upp så vi tog till brandyxan, det gick bra det med. men det kändes väl rättså bra, stackarn låg ju i plågor.. såg väl inte skitbra ut, ganska slafsigt så att säga...

Oj tur att du klarade dig. Sj så körde jag på en grävling med min kompis bmw m3 för ett par år sedan i runt 150km/h, lättare att säga vad som inte gick sönder på bilen. Lagade det svart och åkte ändå på 30lappar.
front, kylare oljekylare ac mm gick åt helvete. Det var som att köra på en sådan betong gris. Kändes rakt igenom i hela bilen. Hårda jävlar dom där grävlingarna.. ;)

Sköt en med hagelgevär i min ungdom, efter första skottet skakade den på sig och sprang vidare som inget hänt. Skott två fick den att vända magen upp, sprattla och ligga stilla. Pansarvagnar på ben.

/S

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...