Körde ida första riktiga rundan med min GSXR!

Spliffmaster

Davie Boiii
Gick med
29 Dec 2006
Hoj
Suzuki gsxr 600 2003
Fy fan va ja får ont i ryggen av den. Vill redan sälja den! Finns det något bra tips man kan tänka på så att smärtan i ryggen inte blir så stor?

Fy fan va ja får ont i ryggen av den. Vill redan sälja den! Finns det något bra tips man kan tänka på så att smärtan i ryggen inte blir så stor?

Ajda hur lång är du? Jag känner ingenting om jag inte har en bag eller ett däck :tungan på ryggen är 180 cm kör r6a.

Min jungfruresa blev på 35 mil. Kunde inte sätta mig på hojen på 2 dagar. Hade träningsvärk i hela kroppen. Idag kan handlederna vara lite ömma om man krypkört för mycket. Som Andreas säger, du vänjer dig.

Min jungfruresa blev på 35 mil. Kunde inte sätta mig på hojen på 2 dagar. Hade träningsvärk i hela kroppen. Idag kan handlederna vara lite ömma om man krypkört för mycket. Som Andreas säger, du vänjer dig.

Fick oxå lite ont i ryggen/handlederna men nu e det lugnt.
Det jag tycker är värst nu är att man får ont i röven på längre sträckor, 10-15 mil och uppåt.
Fast så har man ju ett litet fint arsel oxå och ingen fettsäck att sitta på :hihi

en vane sak bara. jag får ont i armbågarna då jag har dom helt utsträkta. men böjer jag dom spänner jag ryggen istället. tur man går på gym.
beach 2007 :tummenupp

Du vänjer dig efter ett tag, sen om du tar det lungt nån gång sätt dig lite rakare ha en hand på styret ja försök få lite variation på ställningarna så blir du van, men det kommer tillslut annars får du byta märke.

ALLA hojar är soffiga jämfört med en SP1:a! Men man vänjer sig med den också...

Ont i ryggen fick jag med idag när jag körde första långa rundan på pappas hoj. Kände inte av det alls under förra sommaren. Är nog mest en vanesak.

Sporthoj sitter du åtminstone hyfsat korrekt på. Testa någon glidare så ska du få känna på riktig smärta!

Du måste upp över 150km/h och börja köra aktivt för att en sportcykel ska bli riktigt bekväm. Fartvinden gör mirakel för komforten också!

Det finns clip-on styren som är lite högre än original så att du sitter lite mer upprätt, det borde hjälpa.

19 år gammal och redan i så dåligt skick, du får träna lite så kryper latmasken ur dig :tungan

sen är det ju så att man spänner sig som satan i början, det går ju över det med. slappna av så löser det sig nog.

Det ska göra lite ont!
Annars kan man åka bil.

Hur som så går det över efter ett tag..men det är nog redan skrivet!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT