Körde ida första riktiga rundan med min GSXR!

Som tonåring har man ju ingen rygg det är bara en sena som håller upp arslet:arsele
Träna magmusklerna och sitt rätt på hojen.

Från en som gjorde 110 mil förra helgen i sadeln på en GSXR 1000 OCH som ska på mc-semester i Europa i sommar med samma hoj.:tummenupp

Som tonåring har man ju ingen rygg det är bara en sena som håller upp arslet:arsele
Träna magmusklerna och sitt rätt på hojen.

Från en som gjorde 110 mil förra helgen i sadeln på en GSXR 1000 OCH som ska på mc-semester i Europa i sommar med samma hoj.:tummenupp
Moahahaha :tummenupp

Kör runt 140km/h så lyfter luften upp dig och du hänger inte så mkt med ryggen. Nej just det så fort får man ju inte köra så koppla en stark 12volts fläkt och fäst på tanken som blåser på dig istället och håll dig till hastigheten.

Fy fan va ja får ont i ryggen av den. Vill redan sälja den! Finns det något bra tips man kan tänka på så att smärtan i ryggen inte blir så stor?

Tyvärr är du inte av det rätta virket. Sälj hojen eller bit ihop och kör som en man!

Äh vad tusan, jag är helt inne på teorin att du spänner dig likt en rysk brottare enkom för att du är ovan. Jag har fortfarande inte lärt mig slappna av och jag får efter 15 mil lyftas av motorcykeln i svåra pensionärssmärtor.

/perris

Jag är bara 1.60 lång så ja har inte dem längsta armarna. Men jag tror nog mest det är som ni säger att jag inte är van. Känns som när jag tränat bröst och armar hårt i gymmet.

Är riktigt öm i både brösten och armarna idag. Kan knappt lyfta dem.

Ska prova med att trycka ihopa benen mer mot tanken och se ifall det hjälper. Annars får jag väl gasa lugnare och bromsa mycket mjukare.

Köra som en kärring med andra ord :D men det är ju inte så kul hehe.

Sen har ja ett till problem. skinnstället skär lite runt nacken när jag kollar höger o vänster. Ska ja knyta en halsduk runt om eller?

:tuttar :tuttar

PS: körde ner i en åker igår :( var lite rädd för att lägga ner cykeln så mycket för att jag tror däcken e för kalla hela tiden. Men jag klara mig från att vurpa, men jag skulle aldrig mer vilja köra offroad med en sporthoj mer!!!

Jag är bara 1.60 lång så ja har inte dem längsta armarna. Men jag tror nog mest det är som ni säger att jag inte är van. Känns som när jag tränat bröst och armar hårt i gymmet.

Är riktigt öm i både brösten och armarna idag. Kan knappt lyfta dem.

Ska prova med att trycka ihopa benen mer mot tanken och se ifall det hjälper. Annars får jag väl gasa lugnare och bromsa mycket mjukare.

Köra som en kärring med andra ord :D men det är ju inte så kul hehe.

Sen har ja ett till problem. skinnstället skär lite runt nacken när jag kollar höger o vänster. Ska ja knyta en halsduk runt om eller?

:tuttar :tuttar

PS: körde ner i en åker igår :( var lite rädd för att lägga ner cykeln så mycket för att jag tror däcken e för kalla hela tiden. Men jag klara mig från att vurpa, men jag skulle aldrig mer vilja köra offroad med en sporthoj mer!!!

När jag läser vad du skriver tror jag du gör bäst i att ta det litet lugnt innan du börjar gasa för mycket. Du har precis köpt hojen och är därmed inte van vid vare sig den eller utrustningen. Tror ditt skinnställ kommer att forma sig med tiden och du vänja dig vid hojen. Ta det lugnt så att du inte råkar ut för något värre innan du har koll på läget.

/D.

ja. lösningen på ditt problem finns. var inte orolig. sälj din gixxer och införskaffa följande fordon:

kör hårt!

Fy fan va ja får ont i ryggen av den. Vill redan sälja den! Finns det något bra tips man kan tänka på så att smärtan i ryggen inte blir så stor?

Bifogat

• tankchair.jpg
    tankchair.jpg
    31.2 KB · Visningar: 52
  • DSCF0065crop.jpg
    DSCF0065crop.jpg
    83.4 KB · Visningar: 49
Hur länge ska man behöva köra innan däcken är varma och man kan vara någorlunda säker på att det inte kommer att släppa vid nerlägg. Nu pratar jag inte om moto gp nerlägg :D

Några kilometer, dessutom är det garanterat skit på vägen som hindrar däcksgummit att komma i kontakt med underlaget som fäller dig..

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla