Körde hoj idag!

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
+1 Nu säger väder folket att minusgrader skall komma så det kanske e dax att ställa in den för året .

Du har ju både en F800 och en Big Burger (väderskydd, mycket plastkåpor=lätt att tvätta). Kör på bara! :)

Körde själv 2-3 gånger i veckan som gick. Lite småturer, något jobbmöte, en sväng till brödbutiken osv.

/TMax

*med en Traja (jobbig att tvätta) och en TMax (lätt att tvätta)*
 
Last edited:

Jimmie DK

Medlem
Gick med
24 Jul 2009
Ort
Danmark
Hoj
KTM LC4 x2
Kör visserligen inte varje dag, men ett par gånger i veckan när man ska ut till skolan i alla fall. Idag har varit en strålande dag att köra på, lite småkallt men torrt och relativt klart. Regnet har inte stört mig så mycket, det värsta är vinden tycker jag. Men så blåser det också helt extremt i landet utan träd.
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Jag har råd att betala året runt, men känns lite onödigt eftersom jag inte kör varje dag under vinterperioden. Kostar 900 kr för mig att ha den påställd per månad, 150 kr för garage. You do the math.

hihi.. jag betalar 2000kr för min R6a om året, dock bara halv då men... billigt ändå :)
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
tog en tur förra helgen när solen sken såå gött!
då hade det varit typ 6v sen jag suttit på hojen och jag hade sån abstinens:)

min är aldrig avställd så jag kan ju ta en tur när jag vill bara vädret är bra..gillar inte att köra i regnväder när det är kallt och idag när de tär första december är det t o m frostigt....men snart är julen slut, vintern över och hojsäsong:D
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
For iväg 05:30 även imorse, inga problem men jag hade lite bråttom hem på eftermiddagen eftersom graderna rasade i rask takt. 50/50 blöt asfalt bitvis kan bli spännande om det kliver under nollan =)

Sidor som använts flitigt senaste veckorna för hojåkandets skull:

smhi.se
yr.no
temperatur.nu
trafiken.se
 

tommi

Guest
Flyttade hojjen från ett garage till ett annat ett par mil bort,-1 grad i luften kollegan fick hjulspinn på den hoj han körde på treans växel bara gaspådrag så det kanske var lite halt att åka:kryckor
 

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Vem ställer av en motard/offroad? :näsblod

Fullt ös året runt! :yoparty
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Kör varje dag till och från jobbet, i morgon talas det om -4grader i stockholm och eftersom vägarna var blöta nu på väg hem så kanske hojen får stå ett par dagar...

Slira lite gör man ju...kanske med flit också...men så länge man spinner loss rakt fram är det ju bara spännande. Dubbdäck, ABS och handtagsvärmare sen vore Superduken galet kul året om.
 

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Nädå, jag körde en liten tur idag också, på vanliga däck. Däremot bara för att flytta hojen mellan två garage. Temperaturen pendlade mellan -2 och -10 grader. Jag tyckte att det var kallt. :)
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Skall flytta min hoj till nytt garage innan februari månad är slut, jag hoppas att det snart blir lite varmare så att snön på vägarna smälter undan, sjukt dåligt plogat på vägen från garaget :/
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top