Körde hoj idag!

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
Kära vänner, känner bara för att skriva av mig lite grann.

Något saknades i mitt liv. Ingen snö. Ingenting.
Jag avställde hojen för exakt 2 månader sen, som så många andra gör.

Idag blev min hoj abstinens helt enkelt för stor.

Så jag fick cp ryck och ställde på hojen och tog ut min ktm 660 för en härlig tur på vägarna. Lite halt med kalla däck men inget som hindrade mig.. Kylan var absolut inget problem!

Ångrar inte för en sekund. Jag var ute och körde hela dagen!

Jag såg på människor som satt och vänta på perrongen hur glada de blev när de såg mig farandes med bakhjulet i spinn i ca 70 km/h. :D

Jag väckte hopp i deras liv. Ur vintermörkret lyste en orange ktm fram!:)

Köra hoj slår i stort sett allt. :Bugar

Har fått min dos av adrenalin. Mår mycket bättre nu. Jag kan sova nu!

/R

DSC00104.JPG

Helt underbart:) Var ute i lördagskväll och drog en idiotrunda!
Så länge det är torrt på vägarna är de inga problem!

Ääääh. Jag kör hoj varenda dag. Funkar hur bra som helst så länge temperaturen ligger några grader över nollan.

Jag har med kört en del sista dagarna, funkar finfint. Tar den fyra mil till jobbet imorn. Beställde bildubbade vinterdäck igår så jag kan köra resten av vintern med. Det räknade inte försäkringsbolaget med:arsele.

Ja...jag har missat mkt haha

Jag såg på människor som satt och vänta på perrongen hur glada de blev när de såg mig farandes med bakhjulet i spinn i ca 70 km/h

att vänta tills det blir "säsong" är drygt :näsblod

folk kanske började tro att våren var på gång :D

Allt över minus skrämmer inte bort mig. Ställer inte av någon av hojarna iofs, ingen idé.
Har man en hoj som man inte har råd att ha påställd året runt så köp en sketen gammal skorv däröver! Inte nog med att man kan plocka ut skrället när abstinensen blir för stor, man kan alltid lära sig meka på skiten som man inte är så rädd om också... extra bonus.

Kommer bara mina packningar till bromsoken i veckan ska jag piska skiten ur fulhojen till helgen!

Allt över minus skrämmer inte bort mig. Ställer inte av någon av hojarna iofs, ingen idé.
Har man en hoj som man inte har råd att ha påställd året runt så köp en sketen gammal skorv däröver! Inte nog med att man kan plocka ut skrället när abstinensen blir för stor, man kan alltid lära sig meka på skiten som man inte är så rädd om också... extra bonus.

Kommer bara mina packningar till bromsoken i veckan ska jag piska skiten ur fulhojen till helgen!

Jag har råd att betala året runt, men känns lite onödigt eftersom jag inte kör varje dag under vinterperioden. Kostar 900 kr för mig att ha den påställd per månad, 150 kr för garage. You do the math.

Min hoj åker ut så fort jag fått min styrkrona och får klart bygget om inte snön kommit innan, annars så blir det till att försöka skaffa isdäck.
Nån som har eller vet nån som säljer isdäck så skicka pm, jag är intresserad av att köpa.
Tycker växthuseffekten är bra skit :) om man nu kan skylla på den att det är plus dygnet runt i december i Falun.
Gasa mer så får vi det varmare!

Igår

Det lät ju hur bra som helst. On two wheels!:tummenupp

Igår, då kan du bocka i ett kryss i rutan november.

Jag har lyckats med mina 11 kryss i kalendern, nu är det bara hojkörning denna vintermånad december kvar.

Inge dåligt väder bara dåliga kläder. Hoj på er! Toyman

Lät att säga när man har pengar!

Jag har tyvärr inte råd!

Är ju lite skillnad vilken hoj man äger och vart man bor.
Tex husan är det ju nästan att man går minus på för att stärlla av den pga transportstyrelsens nya av å påställningsavgifter.
Betalar 75kr/månad för husan :tuttar

Kör varje dag t&f jobbet. Hur skönt som helst!

Jag kommer att köra så länge quicksilvret står ovanför nollan:yoparty

Åååå, blir så avis, men det känns fortfarande lite för kallt att köra, men blir grymt glad när man ser andra som är uppe och drar på bakhjulet:yoparty

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back