Körde Harley igår!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Ojojoj, det är fett kompis med Harley! :)

Den hade alla dom rätta prylarna, döskallar på tanken, den långa gaffeln, massa krom, helt raka rör. Satte mig på och kände lite på vikten. "Rätt tung eller?" "Tja, runt 370 kilo tror jag". Muahaha, cool! La upp fötterna på fotpinnarna i gynekologstolsposition. Kände på lite olika ansiktsuttryck och poser. Redan nu fick man tribalstatueringar på överarmarna och blev åtminståne 2 ggr coolare.

Startdags. Katjoff-katjoff-katjoff-kabaaang-KaBANG-splutter-host-host-brööl-tuff-tuff-tuff-tuff. Ahhhh, :yoparty En sån känsla.
Rullade iväg utmed artillerigatan. Vred på en smula och njöt av bottendraget. Rutorna på SKF-byggnade sprack en efter en av ljudet. Rödljus och bromsarna tog inte alls. Hjälpte till med fotbromsen och fick iaf stopp. Inte helt lättmanövererat tog jag mig runt på en mack och vände tillbaka. Nu hade man tatueringar över hela kroppen, en fet kedja runt halsen och manliga ärr i ansiktet. Lämnar tillbaka hojen till dess rättmätiga ägare och konstaterar nöjt att det ju är en custom-Harley man ska ha ;)... I alla fall för en stund :tummenupp

www.blysanke.com
"Här snackas det gynekologstolar"

Fan det kanske finns hopp om en rolig ålderdom ändå. I takt med att ölkaggen växer så är det bara att skaffa sig en hoj med mer vrid.

Jag har kört VRSC Street Rod som enligt HD är för "asphalt junkies". Det var en rätt trist upplevelse jämfört med KTM SuperDuke och Triumph Speed Triple som fanns tillgängliga vid samma tillfälle. Men HD är ballt på andra sätt med sin image och alla prylar. Skulle inte ha något emot att en sådan här stod i mitt garage.

Bifogat

• FXSTC.jpg
    FXSTC.jpg
    101.6 KB · Visningar: 54
  • FXSTCII.jpg
    FXSTCII.jpg
    87.3 KB · Visningar: 52
Kul att någon skriver något positivt med HD för en gång skull. Min förra hoj var en FXSTC (softail familjen, custom-modellen. Slutade säljas -98), bra hoj men jag ledsnade på köregenskaperna efter några säsonger.

Har egentligen inget dåligt att säga om HD förutom priserna på cyklarna. Man vet vad man ger sig in på innan man köper en sån hoj så att anmärka på usel prestanda och dåliga chassiegenskaper är överflödigt.

HD är HD och ska INTE jämföras med sporthojar.

Med rätt förutsättningar skulle en liknande hoj plus min bulle stå i garaget. Kanske en grussmiskare också.. Liksom olika användningsområden..
:tummenupp

Bananhjärna skrev:
2405188 www.blysanke.com
"Här snackas det gynekologstolar"

Fan det kanske finns hopp om en rolig ålderdom ändå. I takt med att ölkaggen växer så är det bara att skaffa sig en hoj med mer vrid.
Hörrududu !!!

Akta så jag inte tar med mig HD-choppern på söndag och kör ifrån dig.
Efter det så lär du sätta ut en säljannons på din lilla hoj. :tungan

Jag har iallafall mycket bättre fäste med mitt bakdäck (bildäck) än vad du har. :D

Dark_Messenger skrev:
2405373 Kul att någon skriver något positivt med HD för en gång skull. Min förra hoj var en FXSTC (softail familjen, custom-modellen. Slutade säljas -98), bra hoj men jag ledsnade på köregenskaperna efter några säsonger.

Har egentligen inget dåligt att säga om HD förutom priserna på cyklarna. Man vet vad man ger sig in på innan man köper en sån hoj så att anmärka på usel prestanda och dåliga chassiegenskaper är överflödigt.

HD är HD och ska INTE jämföras med sporthojar.

Med rätt förutsättningar skulle en liknande hoj plus min bulle stå i garaget. Kanske en grussmiskare också.. Liksom olika användningsområden..
:tummenupp
Så fakkin rätt... !!! :tummenupp

Underbart att höra från en på SH. :yoparty

Själv kör jag bägge sorterna, och man kan knappast jämföra dom två.
Det är två gansla olika upplevelser kan jag säga, men jag gillar båda.

Apelsinglass & chokladglass smakar olika, men är gott bägge två. :)

Last edited:
War-psycho skrev:
2405393 Hörrududu !!!

Akta så jag inte tar med mig HD-choppern på söndag och kör ifrån dig.
Efter det så lär du sätta ut en säljannons på din lilla hoj. :tungan

Jag har iallafall mycket bättre fäste med mitt bakdäck (bildäck) än vad du har. :D

Hehe...
Närå jag kommer nog fastna i customträsket förr eller senare jag oxå.
Fast först ska jag ha en motard!

Bananhjärna skrev:
2405422 Hehe...
Närå jag kommer nog fastna i customträsket förr eller senare jag oxå.
Fast först ska jag ha en motard!
Jag har ingen jäkla custom... jag har en chopper. :smasha

"It's a chopper, baby." :)

(Det är som att kalla en supermotard för sporthoj, d.v.s. nära men inte riktigt rätt.)

Provkörde kompisen HD 883 på gotland. Tyckte faktiskt att den var riktigt trevlig att köra. Visst det är ingen sporthoj men den va skön att köra på sitt vis.

Fick mellangasa som fan för att kunna hålla varv på den i början:näsblod

Bifogat

• P4230041.JPG
    P4230041.JPG
    46.4 KB · Visningar: 197
Det roliga med chopper är att bygga, köra kan vara skönt ibland spec. istan men man trötnar ganska snabbt.

War-psycho skrev:
2405442 Jag har ingen jäkla custom... jag har en chopper. :smasha

"It's a chopper, baby." :)

(Det är som att kalla en supermotard för sporthoj, d.v.s. nära men inte riktigt rätt.)
Men custom bike betydde egentligen ombyggd (kustomiserad) motorcykel. Sedan har smarta försäljare av nipponglidare förstört begreppet till att betyda "serietillverkad könlös nipponglidare". Nu får jag kalla min hoj för hembyggd HD i brist på annat, hade det varit en bil hade den förmodligen kallats hotrod, dvs en stark motor i ett kasst chassi :hihi Snart är nog även hotrod-begreppet förstört också, räcker med att ngn ny glidarbil ges namnet Hotrod så är även det epitetet avromantiserat och ger status hos stureplansmupparna.

Tycker jag

/J

Mares skrev:
2405461 Det roliga med chopper är att bygga, köra kan vara skönt ibland spec. istan men man trötnar ganska snabbt.
Jag håller med dig om att det är roligt att bygga, men jag har kompisar som är 3 ggr så gamla som dig som kör sina stelbenschopprar många mil var sommar. Så du kanske inte ska skriva "man tröttnar ganska snabbt" utan "jag tröttnade ganska snabbt"? ;)

/J

Last edited:
Sporthoj

Förstår inte riktigt,om man kollar på den här startsidan så står det
(HÄR SNACKAS SPORTHOJ).
Eftersom alla verkar hålla med om detta så är det väl rätt uppenbart.

Eller ska vi snacka Golf och Fotboll OCKSÅ

Don Quixote skrev:
2405176 Ojojoj, det är fett kompis med Harley! :)

Den hade alla dom rätta prylarna, döskallar på tanken, den långa gaffeln, massa krom, helt raka rör. Satte mig på och kände lite på vikten. "Rätt tung eller?" "Tja, runt 370 kilo tror jag". Muahaha, cool! La upp fötterna på fotpinnarna i gynekologstolsposition. Kände på lite olika ansiktsuttryck och poser. Redan nu fick man tribalstatueringar på överarmarna och blev åtminståne 2 ggr coolare.

Startdags. Katjoff-katjoff-katjoff-kabaaang-KaBANG-splutter-host-host-brööl-tuff-tuff-tuff-tuff. Ahhhh, :yoparty En sån känsla.
Rullade iväg utmed artillerigatan. Vred på en smula och njöt av bottendraget. Rutorna på SKF-byggnade sprack en efter en av ljudet. Rödljus och bromsarna tog inte alls. Hjälpte till med fotbromsen och fick iaf stopp. Inte helt lättmanövererat tog jag mig runt på en mack och vände tillbaka. Nu hade man tatueringar över hela kroppen, en fet kedja runt halsen och manliga ärr i ansiktet. Lämnar tillbaka hojen till dess rättmätiga ägare och konstaterar nöjt att det ju är en custom-Harley man ska ha ;)... I alla fall för en stund :tummenupp

rickardj skrev:
2405486 Förstår inte riktigt,om man kollar på den här startsidan så står det
(HÄR SNACKAS SPORTHOJ).
Eftersom alla verkar hålla med om detta så är det väl rätt uppenbart.

Eller ska vi snacka Golf och Fotboll OCKSÅ

Ja, eller så är det som så att eftersom du är inne i Rejsing-forumet och att det är ganska allmänt kännt att jag brinner för Roadracing och kämpar för att bli riktigt duktig på detta mitt största intresse så är tråden inte helt utan självironi ;)

Dock ÄR det cool med harley, även om hojen vad körning beträffar är en ganska sunkig pjäs :)

Strider skrev:
2405596 Ja, tänk 30 Harlysar på väg ned mot chikanen på Falken med öppna spjäll:

Vilken syn, vilken ljudmatta.

Och viken känsla att bryta över 370kg över krönet efter högfartarn.

Ja, Harley det är coolt. :yoparty

Haha, efter mina upplevelser igår tror jag faktiskt att det är helt fullkomligt OMÖJLIGT att köra en stor harley på ett vettigt sätt på en bana. Bromsarna :näsblod , markfrigången :D , men ändå... det är nått visst ;)

Don Quixote skrev:
2405799 Haha, efter mina upplevelser igår tror jag faktiskt att det är helt fullkomligt OMÖJLIGT att köra en stor harley på ett vettigt sätt på en bana. Bromsarna :näsblod , markfrigången :D , men ändå... det är nått visst ;)

:7peta Vi kräver att få se dig på en långgaffel runt falken som pausunderhållning.:rock

Don Quixote skrev:

Själv har jag precis varit och köpt en ny enduro. Efter att ha kört bana i några år så var det inte kul med banhojen på gata så den ska väck! Ska jag köpa gathoj igen så blir det något utan kåpor typ 70 tals hoj.

Don Quixote skrev:

Den hade alla dom rätta prylarna, döskallar på tanken, den långa gaffeln, massa krom, helt raka rör. Satte mig på och kände lite på vikten. "Rätt tung eller?" "Tja, runt 370 kilo tror jag". Muahaha, cool! La upp fötterna på fotpinnarna i gynekologstolsposition. Kände på lite olika ansiktsuttryck och poser. Redan nu fick man

:) Du, jag primiärkörde en Harley igår på Gelleråsen. Baxade runt detta skepp med ett koppel av 45 ++ taggare i ryggen. Snygga fotplatteskrap i Esset o Ejes... Fett med Harley... Ut på rakan, 90-100 blås. Alla dameran kvar i kopplet. Stabila varvtider runt 2,35 - 2,40.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back