Detta är bara helt otroligt.
Hur kan det vara att så gott som varje tråd som handlar om kurvtagning spårar ur i en fysiklektion av värsta sorten?
Ut och kör hoj, BRYT hojen från höger till vänster.
Känn givetvis försiktigt innan du sliter allt vad du kan i styret.
Just i snabba kurvbyten känner man ju bäst att/hur det funkar med motstyrning.
Det med att hojen går rätt fram i böjarna, eller känslan av det blir du nog lättast av med genom att köra mer hoj helt enkelt ( glöm inte kolla däcktryck mm givetvis ).
Efter 50mil så är man inte ens bekant med sin hoj, efter 1000mil bakom styret har du fått en helt annan uppfattning.
Tom kanske redan efter 55mil om du har ngn som talar om lite "knep" för dig.
Jag föredrar tex att ha ganska högt varv genom böjarna, ligga och fisåka har sin charm det med, men ta en böj på jämn gas med säg 6-8000varv ger en helt andra signaler om hojen.
Prova dig fram, att ha högsta möjliga utgångshastighet osv är inte tanken med sättet jag kör på.
Jag har en kompis som kört hoj massor med år, han gillar att ligga på vägen och pysa fram på högsta spettet.
När vi åkte första gångerna så märkte jag att oavsett hastighet så fick han ta om sitt spår i böjarna massvis med gånger, nästa stopp sa jag till honom att trampa ner en växel innan böjen och hålla samma hastighet som innan.
Vipps så höll han ett mjukt och fint spår genom böjen.
Testa dig helt enkelt fram och känn efter vad du tycker passar dig och din hoj.
Motstyrning eller ej, tja alla gör det så varför inte du med?
Testa på tomma vägar och kör slalom, analysera hur du och hojen reagerar.
Lycka till krappen
//Tobbe