Körde åt helvete fredag den 19:e

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
Tja tja....

Tänkte bara skriva lite. Som rubriken lyder så krockade jag men med min mc. Fredagen den 19:e vid Knivstad på väg hem från jobbet. Det var en bil som tydligen tyckte de var bäst att strunta i sin väjningsplikt. Så då var det bara för mig att köra in i sidan på bilen. Det är 70 på denna väg. Har bara hört att det var så de hände vet personligen inte vad som hände.

Jag har hört att det var så de hände själv har man inget minne av olyckan varken 30 min innan eller efter kraschen.

Så vad hände man mig. Jo, medvetslös ca en 15 min efter olyckan. Fick en punkterad lunga, brutet nyckelben, spricka i axeln, sprickor på ryggraden 3 st, fel på muskelfästena runt ryggen, 1/3 av kroppen är täckta av blåmärken. Intensiven 2 dagar och sjukan 3 dagar. Så det är först nu man har börjat komma igång igen. Om man har otur så måste de operera om min axel om en vecka pga. av sprickan och nyckelbenet.

Så jag vad säger man!?!?…. Hade i alla fall all den tur som fanns har man hört..

Kommer att uppdatera denna ”tråd” med bilder på min hoj efter olyckan. När jag orkar ta mig ner dit den står....

/Herman

Usch, det var riktigt tråkigt att läsa! Men tur att du klarade dig såpass bra ändå. Krya på dig!

Gott att du klarade livhanken, lät som en rejäl smäll :3freak
Hoppas du slipper operationen!

Krya på dig :yoparty

Herman skrev:

Tjena,

Det du skulle ha gjort, är att använda en mental modell för beslutshantering under färden. I denna modell är riskerna identifierade och föraren utför en konstant avläsning av situationen samt värderar denna. Besluten om åtgärder för färden tas löpande utifrån denna situation.

På't igen ba...

tråkigt att läsa, men glädjande att höra att du klarade dig...krya på dig och ladda för en ny säsong!

Hoztic skrev:
Tur att det inte blev värre! Krya på dig! :)
Vore skoj att höra vad du hade för skydd på dig?

Yes, 1 st skinnställ, 1 hjälm, 1 ryggplatta, skor, handskar, 1 st sporthoj rygga...

Utan detta har jag inte varit med idag...

#Olsson# skrev:
Det du skulle ha gjort, är att använda en mental modell för beslutshantering under färden. I denna modell är riskerna identifierade och föraren utför en konstant avläsning av situationen samt värderar denna. Besluten om åtgärder för färden tas löpande utifrån denna situation.

Näää... den där fungerar inte. Jag provade och det gick åt helvete nästan direkt. Så jäkla svårt att köra och anteckna när man skall vara vetenskaplig... ;)

Herman, skönt det inte blev något som inte läker ihop!

#Olsson# skrev:
Tjena,

På't igen ba...

Hmmm, hur fan menara du nu????

ft skrev:
Näää... den där fungerar inte. Jag provade och det gick åt helvete nästan direkt. Så jäkla svårt att köra och anteckna när man skall vara vetenskaplig... ;)

Ok. Man skall alltså inte anteckna med penna och papper. Det skäl resurser från uppgifter som styrkommandon, bromsning, gas etc. Det skall ske mentalt. :lol

Då klotade jag en dag innan dig. Men min vurpa var ju rena söndagspromenaden i jämförelse med din. Krya på dig!

#Olsson# skrev:
Tjena,

På't igen ba...

Du verkar helt ha fastnat i din egen modell. :rolleyes:

Herman skrev:
Hmmm, hur fan menara du nu????

Det står beskrivet lite ytligt och på lätt-svenska, sidan 118 i "Mc-boken" (2003), utgiven av STR. För att få en djupare insikt i samma ämne rekomenderar jag att kolla hos NASA. De använder samma teknik för bemannade rymdfärder.

Nyheter
Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Back