Köra utan syfte?

kattcalle

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
Skurk
Jag har upptäckt ett "problem", som jag undrar om andra också lider av.

Jag har väldigt svårt att sticka ut och bara ta en sväng om, utan något syfte. Ska jag någonstans trivs jag verkligen som fisken i vattnet med att köra hoj, det är klart bland det bästa som finns här i livet - men ibland kan det gå veckor utan att jag får någon anledning att ge mig ut, och då tappar jag motivationen.

Hjälp mig Bullen.

nope

Nej inga sådana problem, sticker ofta ut bara ut i ingenstans..
Köp en roligare hoj eller nåt kanske? :tomten

kattcalle skrev:
2324862 Jag har upptäckt ett "problem", som jag undrar om andra också lider av.

Jag har väldigt svårt att sticka ut och bara ta en sväng om, utan något syfte. Ska jag någonstans trivs jag verkligen som fisken i vattnet med att köra hoj, det är klart bland det bästa som finns här i livet - men ibland kan det gå veckor utan att jag får någon anledning att ge mig ut, och då tappar jag motivationen.

Hjälp mig Bullen.

Åk med kompisar, försök utvecklas som förare m.m.

Tex åka bakhjulet eller träna kurvteknik

Tja....Jag har hojen till jobbet, förstås....
Sen är det ju mkt lättare att sticka till stan, då man inte har samma parkeringsproblem som bilarna. En annan "anledning" till att åka hoj är t.ex att hälsa på gamla farmor, etc.
Hur ofta gör vi det, handen på hjärtat?? En annan är att skaffa sej en bra kamera och fota grejer som (naturligtvis) finns en bit bort....Kanske rent av skaffa en bra karta och upptäcka sitt eget landskap genom att åka på vägar som man aldrig åkt på?? Hur många hojåkare i Kallsta vet t.ex var Riksmyren ligger??:D
Eller också får man kanske slutligen inse att hojåkarlusten är borta och det är dax för nåt annat....Detta kräver lite civilkurage, och är inte helt enkelt....
Lycka till med vad det än blir!
McMikke

har inget problem att köra hoj utan syfte, som bara idag stack jag från tjejen 01:00 o kom hem för en 30mins, dvs var och körde runt i 2 timmar mitt i natten.

blev att man tog en runda på stan kolla lite babes ;), jaga lite bilar / (taxi för dom köra lite snabbare), står och väntar vid rödljus fast det är grönt bara för att se om någon "rödljus racer" stannar.

sugen som fan att sticka på en runda till nu bara för det :)

Jo, har lite av samma problem. Beror mycket på att jag vill köra nya vägar och alla inom resonabelt område har man kört sig trött på. Blir sällan man åker utan mål, det är bara på resor som är lite längre (långa nog att hitta nya vägar). Däremot så läggs det en hel del busmil på att åka och kolla om olika polare är hemma och bjuder på kaffe. Jag menar, med hojen åker man inte direkt den kortaste vägen till målet.

kattcalle skrev:

Hjälp mig Bullen.
Jag sticker mest ut själv faktiskt, eller jag och sothoran då. Gillar att köra planlöst hela natten. Även om det är kul att åka flera också.
/J

Kom precis in efter en repa i soluppgången, kan vara lite segt att komma ut ibland men brukar bli roligt efter lite körning, är kanon väder nu så det var urkul :banana, gasa förbi en hondaraket igår, han hängde på, vid rödlyset så visade det sig att han tyckte det var lika kul som jag :) , blir roligare ju längre säsongen går

syfte?

Jag kör hoj i princip dagligen, oftast för nöjets skull, men även till och från jobbet.
Har inga problem med att bara dra iväg planlöst :tummenupp
Kör du ofta och nöter på exakt samma vägsträcka?? Det blir lite trist i längden.

Det låter som du skall byta hobby. Har man svårt att hitta anledning att köra är det ingen ide att lägga ut pengar på knarr o försäkring.

Önskar jag hade samma problem, har försökt sluta köra i 20 år men det är omöjligt, och det är ju just "inget mål-körningen" som är det roliga, järnet på mindre vägar bara för körningen skull.

Till anledningar kör man bil.

kattcalle skrev:

Hjälp mig Bullen.

kattcalle skrev:

Hjälp mig Bullen.

Jag åker till och från jobbet!!
På vägen hem från jobbet blir det ofta en "avstickare" på 5 - 10 mil.

Sista veckorna har jag bara satt mig på hojen. Åkt!
Svängt av vid korsningar som jag inte haft en susning om vart vägen leder mig..
( Har till och med hamnat på grusvägar till och från )

Det där med att besöka farmor är väl rätt ok..
Men man blir ju inte kvar så länge som dom önskar..
För man vill ju ut på vägen igen.

Sen kom jag och tänka på vad min far sa till oss som små när vi var ute och seglade.
Det är inte målet som är upplevelsen, det är resan.
Det uttrycket lägger jag gärna i relation till MC åkningen.

Mitt tips är att köra längre turer..
Kör vägar som du normalt aldrig kör.
Är hojen tråkig! Köp ny!

För mig blev det en helt ny upplevelse när jag bytte min RF900 till Duccen.
Gamla vägar blev som nya..

Slå upp annonser i tidningen över vad som händer i länet. Peka på något och åk dit. Väl framme upptäcker du i 99 fall av 100 att det inte var för dig så då är dte bara at köra hem igen.

Då kan du intala dig att du inte kört i onödan för du skulle ju ändå kolla vad det var.

Nu har inte jag haft kortet så länge men det hänger till stor del på vad du har mellan benen, så att säga.

När jag bara hade min XJ900 var det inte så upphetsande att dra en repa men nu när jag har en plastraket är det mkt roligare! Så förutsatt att du nu inte redan åker ett vrålåk rekomenderar jag hojbyte! :hihi

Jag har ett syfte med varge gång jag är ute och kör. Jag håller mig frisk! Om jag inte skulle köra hoj skulle jag börja klättra på väggarna och bli konstig i huvudet.

kattcalle skrev:

Hjälp mig Bullen.

Ingen fara! Det är likadant för min del. Jag vill också ha ett mål med trippen innan jag sticker ut. Det blir mellan 100- 600 mil / år nuförtiden men jag är lika glad för det. Ibland kan jag dock tänka tanken att det är dyra mil. :hihi

Vill du köra mer än du gör så kan det vara (som redan nämnts) en god idé att börja köra med andra på tex Onsdagar.

Tack för alla inlägg. Gjorde slag i sak och sålde hojen idag. Ska pröva göra något åt diagnosen "fel hoj". Ska lägga pannan i djupa veck i dagarna framöver. Jag vill ha något billigt, roligt och med SJÄL. Har aldrig riktigt älskat min CBR 600, kanske kan vara där skon klämmer? Funkar det inte kanske jag ska byta hobby....

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back