Köra utan syfte?

kattcalle skrev:
2324862 Jag har upptäckt ett "problem", som jag undrar om andra också lider av.

Jag har väldigt svårt att sticka ut och bara ta en sväng om, utan något syfte. Ska jag någonstans trivs jag verkligen som fisken i vattnet med att köra hoj, det är klart bland det bästa som finns här i livet - men ibland kan det gå veckor utan att jag får någon anledning att ge mig ut, och då tappar jag motivationen.

Hjälp mig Bullen.
Du är inte ensam, jag har samma "problem".

Skyller delvis på yrkesskada. Har man kört runt 25-35mil i Stockholms län med tradaren, så känns det inte lika intressant att nöta samma vägar med hojen, bara för körandets skull.

Gillar att köra hoj, men köra bara för körandets skull räcker inte.
Vill gärna ha en anledning/destination/ärende att sticka ut på vägarna.
Nu behöver man självklart inte några jätteavancerade skäl för att ta en sväng, men NÅN anledning vill man gärna ha.

Men jag tog faktiskt en bultenrepa idag, helt utan svepskäl. :)

Vi får väl se nu om det blir nån fart på Södra Stockholmstråden.

har tyvär aldrig haft det problemet , utan mera åt motsatsen. kört 4 mil till malmö för o vända o köra tillbaka , 12 december , motorväg 2 minusgrader + fartvinden. trodde aldrig känslen skulle återkomma i låren efteråt.

har börjat köra ut på lite småvägar mitt i natten bara för o se vart de leder. har dock seriöst börjat fundera på o montera kompass på bågen. kan vara kul o köra vilse , till en viss mån då dvs.

har varit ute på mc semester nu i en vecka , egentligen samma som en nattlig "köra vilse repa" , men nu har jag med tält så när jag kört allt för vilse kan jag lägga mig o vänta på ljuset o någon att fråga efter vägen.

förresten , öland är riktigt kul och smiska grus på , milvis med lämpliga vägar =o))

kattcalle skrev:
2326029 Tack för alla inlägg. Gjorde slag i sak och sålde hojen idag. ....

Det var raskt marscherat får jag säga! :hihi Men det är klart den hojen är det aldrig några problem att sälja. Hoppas att du hittar något annat kul, en motard kanske? Jag hade gärna själv haft en KTM 660 SMC att leka med.

Lycka till!

Har tappat sugen på att köra gata lite smått, inte alls som förr. Det beror till största del på att man börjat köra bana, och samtidigt som man upptäcker att det är skitkul upptäcker man att det inte går att vara i närheten av den körningen på gata. Kryssar dock till jobbet eftersom det är snabbt och smidigt...

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back