Köra som supportklass till Pro Superbike (STCC)

Köra i som supportklass i Pro Superbike (STCC)

• Antal röstningar
    0
Detta är inte klart ännu. Enligt stcc är denna helg ett kanske. Jag vet mer om någon vecka då jag pratat med stcc igen. MEN, vill ha underlag för intresse innan jag sticker ut näsan.
!

Jag vet lite mer än så, men inget officiellt ännu. Jag hoppas också på att ha ett besked nästa vecka, eller ännu hellre i slutet av denna veckan.

Jag vet lite mer än så, men inget officiellt ännu. Jag hoppas också på att ha ett besked nästa vecka, eller ännu hellre i slutet av denna veckan.

Såg att du kryssat nej i pollen, betyder detta att du ska köra BoTT nästa säsong eller betyder det att du vet något som vi andra inte vet :va

Såg att du kryssat nej i pollen, betyder detta att du ska köra BoTT nästa säsong eller betyder det att du vet något som vi andra inte vet :va

:D Ja man kan ju undra....... :D

Jag ställer upp och löser man en sponsring så glänser jag gärna denna dagen och tar lätt en sista placering bara för att fått vara med :tummenupp

Jaja, kom du här och fiska uppmärksamhet med sådana vaga uttalanden ;)
Ska vi köra 6-timmars under STCC-helgen? Det hade varit grejer det!

Precis som Alex säger. Jag får nog ihop några riktiga sponsorer, och det hade varit oerhört kul att kunna bjuda dom på ett STCC-arrangemang. För det är ju faktiskt så att det krävs ett gediget MC-intresse för att uppskatta en ERF-helg. STCC däremot har ju ett mer polerat yttre som skulle tilltala fler personer.

EDIT: Se hade ju jag isf gärna sett att det är de BoTTare som kör serien som kör racet. Skulle bli en smula trist om t.ex. även de som kör twin i Pro Superbike kör detta racet också. Men jag kanske tänker fel...

Björn...! Du bangar väl inte lite extra konkurrens??? :yoparty

Jag vet nåt som ni andra inte vet. Det skrev jag i tidigare inlägg. Jag vet som sagt mer i nästa vecka.

Ja!!!

Som teamchef i SpoonValley Racing Team och stolt supporter av Robban Enberg #14 så är det klart som korvspad att ett sådant arrangemang är intressant. Dessutom när det ska satsas lite extra nästa år......

/Joakim

Har STCC ett sånt avtal med ViaSat att alla supportklasser visas på deras kanaler?

Jaha det var därför jag fick ett brev igår att dom höjer avgiften för viasat-sport till 139 kr/mån (tidigare 99kr) ? NOT:mad: det skall väl visas mer fotboll kan en tro ?.

Vore ju skitfränt :D

Det vore ju skitfränt att komma in en helg med STCC o visa upp sig :tummenupp RÄKNA MED MIG!!! :yoparty

Toppen!!! Är det något race jag vill köra nästa år så nog fan är det i STCC.
Ok dyrt men va fan de e ju nått man kan snacka om när man blir gammal :tummenupp.

Men man kan ju ställa upp som wildcard i Pro Superbike även om det inte blir något Nordic BoTT-racet tillsammans med STCC. Då får du ju också någonting att snacka om när du blir gammal, dessutom kan du ju då berätta att du kört med Sveriges främsta förare:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT