Köra på midlanda 17/9

jesper

#72 Rookie 600
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
660+r6
Nu på lördag 17/9 så kör vi på midlanda :) Beroende på hur många vi blir så kör vi två eller tre grupper, blir hyfsat med körning alltså. Samling 8.30 (avlastad, tankad, påklädd och redo) och så kör vi igång med första passet 9.00 och håller på fram till 17.00.

Anmälan skickas snarast till jesper@joppes.com så får ni mer info om dagen samt betalningsinfo. Priset är 300kr.

/jesper

Men va fan, du sa ju att det bara skulle bli du, jag och Davan :mad:
Vad gör jag nu med vaselinet, matoljan och preseningen? :va

Sätter in pengarna i morrn :)

jesper skrev:
Nu på lördag 17/9 så kör vi på midlanda :) Beroende på hur många vi blir så kör vi två eller tre grupper, blir hyfsat med körning alltså. Samling 8.30 (avlastad, tankad, påklädd och redo) och så kör vi igång med första passet 9.00 och håller på fram till 17.00.

Anmälan skickas snarast till jesper@joppes.com så får ni mer info om dagen samt betalningsinfo. Priset är 300kr.

/jesper

Lova att det inte regnar! :hihi

fan, jag har lovat att jobba i Skärblacka utanför Norrköping i helgen. Hade varit trevligt med en dag på Midlanda med torr asfalt med.

Jag har sex uppsättningar fina racedäck hemma nu om någon behöver.

Vi är fyra stycken från Luleå som anmält oss nu, hur många blir vi totalt?

Jag är alltid sugen på att köra bana :) Om jag inte är bokad på Lördag så är jag nog på plats. SMHI rapporterar växlande molnighet och uppehåll hela helgen. Vi håller tummarna att de har rätt. Vi har ju även bankörning med Norra Roadracingsällskapet www.n-r-s.se på Söndag :tummenupp

1 dag kvar :) Och det finns fortfarande platser kvar. Med tanke på antalet anmälda så kan vi köra ett pass á 9 timmar... ERF-träning!? :gnissla

jesper skrev:
1 dag kvar :) Och det finns fortfarande platser kvar. Med tanke på antalet anmälda så kan vi köra ett pass á 9 timmar... ERF-träning!? :gnissla

Jag hade kunnat åka med om inte Sandstream fipplat till det och promt skall åka upp redan idag, vilket jag inte kan :huvet

JB :lol

jesper skrev:
Fy fan vad coolt :yoparty

Hur blir det med lunch? Kommer kocken "som vanligt" eller får man fixa själv?
Jas-95 skrev:
Jag hade kunnat åka med om inte Sandstream fipplat till det och promt skall åka upp redan idag, vilket jag inte kan :huvet

Skyll på Jesper, det var han som sålde in idéen om att sova i Timrå och ha 30 minuter till banan på lördags morgonen istället för 4.5 timmar :)

sandstream skrev:
Fy fan vad coolt :yoparty

Skyll på Jesper, det var han som sålde in idéen om att sova i Timrå och ha 30 minuter till banan på lördags morgonen istället för 4.5 timmar :)

Faan Jesper! Jag har ett ont öga till dig nu :mad: Du har själv sett till att ni blir en mindre!

sandstream skrev:

Jag har inte beställt någon kock så jag antar att han inte är på plats. Men det är ju 9-timmars-ERF som gäller så vem hinner äta? :3freak

Jas-95 skrev:
Faan Jesper! Jag har ett ont öga till dig nu :mad: Du har själv sett till att ni blir en mindre!

Bah! Det är väl bara att du hasar upp på lördag morgon, sätter dig på hojen och siktar på Härnösand. Med hoj borde det ta lite mindre än 4,5 timme... så det räcker säkert om du åker 05.00 på lördag, rena rama sovmorgonen :D

Jaha, nu har vi varit, vi kom vi såg vi...körde en massa mil. Tack Jesper för att du fixade så fint väder, att du såg till vi var så få så vi fick köra obegränsat och det i allmänhet var en väldigt trevlig tillställning, ett värdigt slut på säsongen :tummenupp

När kommer det bilder?

Niklasinorr skrev:
Jaha, nu har vi varit, vi kom vi såg vi...körde en massa mil. Tack Jesper för att du fixade så fint väder, att du såg till vi var så få så vi fick köra obegränsat och det i allmänhet var en väldigt trevlig tillställning, ett värdigt slut på säsongen :tummenupp

När kommer det bilder?
Aha, det var du som hade turbo gixxern.
I dag ångrar jag lite att jag inte tackade ja till provturen :D

Bilder kommer om en liten stund, håller på och tankar över dem till datorn.

Stort tack till Jesper som fixade dagen och boende :tummenupp

Att laptimern visade 1.01.43 redan på förmiddagen med knappt 10 plusgrader och kall asfalt bådar gott inför nästa år :)
(Jesper: Byt till samma sort som jag har, de visar bättre tider :tungan )

Stort tack till Norrlands_Guld som trots sin tidiga krasch stannade kvar och lärde mig att kränga däck :tummenupp
Tack till Mattias också som lånade ut däckkrängarverktygen.

Josef: Hoppas du fick ordning på lyset och kom hem till slut.

Last edited:
En bra avslutning på en bra säsong :) Skönt att man för en gångs skull fick lite bra väder på Midlanda.

sandstream skrev:
Har det inte gått en liten stund snart? Nu då? Nu?

sandstream skrev:
Stort tack till Jesper som fixade dagen och boende :tummenupp
Det var faktiskt Mats som fixade boendet! Nästa gång får vi parta loss i den lokala baren oxå :banana

sandstream skrev:
Att laptimern visade 1.01.43 redan på förmiddagen med knappt 10 plusgrader och kall asfalt bådar gott inför nästa år :)
(Jesper: Byt till samma sort som jag har, de visar bättre tider :tungan )
Jag tror att du stal alla bra tider så att varje gång jag passerade så fanns det bara en dålig tid kvar. Tjuv :machinegu

sandstream skrev:

Är du så stel i benen att du inte orkar ta dig till datorn idag eller :hihi Har väntat hela dan på bilder nu... eller har du lagt dem någon annan stans ?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman