Köra på Lördag?

Masterlord

Det man inte vet har man ingen aning om!
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
hojlös
Vilka e med och kör på Lördag om det e fint väder?
Vore väl gött om vi kunde bli ett litet gäng...
Felix, e du sugen på att åka? Muhohohahaha!!!!!
Jaja, nu lär du väl ha fått din hoj innan Lördag!

Det var lördag igår din filur men jag antar du menar nästa helg? om hojen är hemma är jag helt givet på!

/Felix

Felix skrev:
Det var lördag igår din filur men jag antar du menar nästa helg? om hojen är hemma är jag helt givet på!

/Felix
Var ute en kort liten sväng idag med Emil på Preem.
Han hade byggt om sin R1 med en snygg undertail, tror nästan det behövs en undertail på min med, förvaringsfacket ställer till det om man ska kapa.
Har hittat en ny rolig väg strax utanför Alingsås, visserligen bara några kilometer, men det svängde gött!
Vi får testa den när din hoj e hemma.

jupp imorron(måndag) ställs hojen på.då bär det av ut till Hillared för att hämta röda faran. sen så är jag med på en tur när som helst. helt jvla underbart :banana . På lördag är det inplanerat en runda om vädret tillåter. vore kul om man inte blev ensam.

Jag ska ut och reka imorgon Måndag efter en liten sväng på mellan 7-10 mil.
Vet några vägar som svänger lite, ska bara kolla kvaliteten på vägen och om det e grus nånstans. Felix, :7peta e du sugen på att ta gammelhojen får du gärna följa med. Åker iväg vid 18-tiden. (Lugn körning, har damen med mig)
Sen får ni pallra Er upp hit till Alingsås på Lördag, så ska det bli åka av!
Vi kan ju mötas upp halvvägs, sen kan Ni komma hem till mig så bjuder jag på fika innan vi kör iväg. (Med tända ljus Felix? :hihi )

lördag låter som en bra dag.. hoppas jag inte hittar på ngt dumt på fredagen där bara....

Vi var i alingsås idag BTW.. fast vi vände precis när vi kom in i alingsås.. och sen körde vi mot hindås... men den vägen var inte direkt bra.. usch.. kurvig men kass som faen.

alingsås vägen var hyfsat kul.. ojämn asfalt på vissa ställen.. men kurvig och kuperad!

det var jag och Micke som var ute p en sävng.. men vi hann tyvärr inte in i alingss och leta upp er.. då jag började jobba kl 8 ikväll.. tyvärr..

Kan tyvärr inte vara med och leka i helgen, även fast jag säkert hade kunnat låna en hoj. Kommer tillbringa helgen på Anderstorp, och jag räknar starkt med ett ADHD-besök i depån. Det finns en sovplats över i stugan om någon är intresserad.

McB skrev:
Kan tyvärr inte vara med och leka i helgen, även fast jag säkert hade kunnat låna en hoj. Kommer tillbringa helgen på Anderstorp, och jag räknar starkt med ett ADHD-besök i depån. Det finns en sovplats över i stugan om någon är intresserad.

hm.. lät intressant. lördag/söndag eller?

McB skrev:
Platsen finns ledig hela helgen, dvs. mellan fredag och söndag, två nätter. Priset är 200 riksdaler.

200? :skrämd

ska kolla.. Jag är fan så sugen.. pax för o inte köra! ;)

Mycket möjligt att jag e på. Tror att arbetet på svarta besten börjar bli klart nu....

RSV_R skrev:
Mycket möjligt att jag e på. Tror att arbetet på svarta besten börjar bli klart nu....
Kanon!
Ska kolla lite vägar idag, och ska även försöka hinna med ytterligare reka på andra vägar i veckan.

RSV_R skrev:

om plutten är med så ska jag oxå åka... :tungan

han ska få sej en åktur..........

Allt e planerat.barnvakt fixad.ska bara skaffa skinnställ till tjejen sen så ska det bli åka av på lördag. fast i lungt tempo helst, upptäckte idag att vid 230 knyck börjar skydden i goretexstället att dra sig bak på ryggen... inge trevligt :confused:

Tobbecoolio skrev:
Allt e planerat.barnvakt fixad.ska bara skaffa skinnställ till tjejen sen så ska det bli åka av på lördag. fast i lungt tempo helst, upptäckte idag att vid 230 knyck börjar skydden i goretexstället att dra sig bak på ryggen... inge trevligt :confused:

Alla kör givetsvis i sitt eget tempo.. det är ingen som är mindre värd bara för att den kör sakta.

Chille skrev:
Alla kör givetsvis i sitt eget tempo.. det är ingen som är mindre värd bara för att den kör sakta.
Felix och jag var ute på en 10-mila sväng igår och rekade efter lite roliga vägar. De första 2 milen var väl sådär, bitvis farliga vägar med stora djupa hål. :4skrika
Efter första stoppet blev det bättre, med sköna långa kurvor där man kan kan ha hyfsad fart. Efter tankning körde vi in på en liten väg som svängde rejält gött, samtidigt som det var lite backigt. Riktigt skön väg!!! :tummenupp
Sedan blev det en liten sträcka med rak väg. Perfekt för extrema farter, fast varning för vilt som är vanligt just där.
Sedan var det växelvis kurvor med rakor, hyfsade kurvor mot slutet.
Det var egentligen den första biten som var lite sämre, men jag ska kolla ett alternativ till den vägen.

Felix, du kan ju skriva vad du tyckte om vägarna också, var det nåt att ha?

Masterlord skrev:
Efter tankning körde vi in på en liten väg som svängde rejält gött, samtidigt som det var lite backigt. Riktigt skön väg!!! :tummenupp
Helt klart värt att åka 5-10 mil bara för att köra just denna sträckan på ca 4-6 km!!! :tungan

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back