Nithro
Lycklig
Hejsan
Börjar bli dags för hojköp, men har svårt att välja..
Det optimala vore en Husa 650, men känner inte riktigt att ekonomin tillåter en nyare sådan + de täta serviceintervallerna.
Har hört att Yamaha WR/YZF 400/426/450 ska hålla riktigt bra. Gör de det?
Vad är skillnaden på WR, YZ och YZF?
Hurdana är serviceintervallerna på dem motorerna?
Finns det något halvenkelt sätt att se om motorn är ordentligt skött på?
Vill ha en pigg, ganska lätt motard som man inte tröttnar på i sista taget. Vill ha en husa mest för att det sägs vara det värsta bland motarder. Då har jag att växa i så att säga..
Vill inte nödvändigtvis behöva serva var 5e h, men är beredd att göra det. Vill kunna köra skog och grusvägar med crosshjul också, så vill ha en hoj som tåler det.
Det värsta som kan hända är att man köper en servicekrävande hoj som inte fått den service den behöver av tidigare ägare, och rasar sedan i min ägo. Förstår ni hur jag tänker? Hur tacklar man en sådan problematik?
Väldigt tacksam för all hjälp, alla länkar.. rubbet.
Måns
Börjar bli dags för hojköp, men har svårt att välja..
Det optimala vore en Husa 650, men känner inte riktigt att ekonomin tillåter en nyare sådan + de täta serviceintervallerna.
Har hört att Yamaha WR/YZF 400/426/450 ska hålla riktigt bra. Gör de det?
Vad är skillnaden på WR, YZ och YZF?
Hurdana är serviceintervallerna på dem motorerna?
Finns det något halvenkelt sätt att se om motorn är ordentligt skött på?
Vill ha en pigg, ganska lätt motard som man inte tröttnar på i sista taget. Vill ha en husa mest för att det sägs vara det värsta bland motarder. Då har jag att växa i så att säga..
Vill inte nödvändigtvis behöva serva var 5e h, men är beredd att göra det. Vill kunna köra skog och grusvägar med crosshjul också, så vill ha en hoj som tåler det.
Det värsta som kan hända är att man köper en servicekrävande hoj som inte fått den service den behöver av tidigare ägare, och rasar sedan i min ägo. Förstår ni hur jag tänker? Hur tacklar man en sådan problematik?
Väldigt tacksam för all hjälp, alla länkar.. rubbet.
Måns