köra obesiktat med vinterdäck

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Ifall bilen är obesiktad och jag blir stannad och har vinterdäck på den visst kan dom inte bötfälla mig för däcken då?

Du bör ju i älvsbyn , bara å köra, men ska inte du som alla andra köra merca 300 död med diverse stylingatiraljer och 3" utblås?

honkiie skrev:
Jo men ändå, skulle bli störande mycket böter. Jag känner mig dessutom säkrare från polisen bakom svart visir på en klass 7 hoj än i en volvo 240 -82.
Men i bilen kan du ha flera lådor Jack D, fördel. :fakta

Stefanp skrev:
Du bör ju i älvsbyn , bara å köra, men ska inte du som alla andra köra merca 300 död med diverse stylingatiraljer och 3" utblås?
Mercedes? Ingen i älvsbyn har mercedes. Du som bor i piteå då? Har du aldeles egen white angel? :rofl :hihi

Jag har faktiskt en merca 300 död -88 :tomten som jag befriade från en älsvbybo , köpte den av han som haft kiosken på järnvägsstationen.

Men jag har inga stylingattiralijer och megastort utblås där bak som låter brööl, som annars tillsammans med så många extraljus som bilen klarar av att bära brukar vara ett säkert tecken på en älvsbybo.

Så som jag har förstått det så kan de ge dig böter för alla funna fel SAMT ge dig ett besiktningsföreläggande. Bror min torskade på: obesiktigad bil, blanka däck, ogiltigt körkort. Han fick lämna bilen på plats av någon konstig anledning samt lämna in körkort samt regplåtar.
Drygt en vecka senare kom det ett brev där hans körkort låg och en ursäkt från polisen i västmanland. Och han fick hämta ut sina plåtar igen. Men han fick böter och besiktningsföreläggande, sedan körde han ytterligare nåt år innan han besiktigade.

Nämen titta en till pitebo , ja du vet ju vad jag snackar om när det gäller älvsbyn..

Jag vet faktiskt inte vad ni pratar om. Alla älvsbybor har antingen skamliga volvo 240 eller bmw 3 serien -91 och över. Ni förväxlar oss inte med bodensare? :va Det är ju mänsklighetens bottenskrap på alla sätt.

Stefanp skrev:
Nämen titta en till pitebo , ja du vet ju vad jag snackar om när det gäller älvsbyn..

bara kolla hur många procent av alla älvsbybor som dyker upp på
crusingar och andra storhelger i mercedesar!
och förpestar vår fina stad med slagsmål och fylla :rolleyes:

honkiie skrev:
Jag vet faktiskt inte vad ni pratar om. Alla älvsbybor har antingen skamliga volvo 240 eller bmw 3 serien -91 och över. Ni förväxlar oss inte med bodensare? :va Det är ju mänsklighetens bottenskrap på alla sätt.

du blandar inte ihop boden och kalix/överkalix ?

Känner en tjej från älvsbyn , hon kör visserligen opel så hon passar inte in nånstans ,, men farsgubben hennes han kör merca.

gick gymnasiet med några från älvsbyn , och dom förespråkade mercedes eller mercedes, + allt det vanliga älvsbylullullet,, 35 x-ljus m.m

Att boden tillhör bottenskrapet är ju heller ingen överdrift, men deras bilpark har jag inte så stor koll på , men jag antar att den ocskå går på stulen diesel..

Jag förstår då inte heller vars fan ni får merca ifrån. Det är väl ändå 240 som det alltid har varit, fast dom börjar försvinna nu. Jag kan då inte komma nån av raggarjävlarna som kör en stylad merca, eller nån annan som gör det heller. Däremot tycker jag det börjar bli jävligt mycket epor. Epa-raggarna är dom värsta raggarna. Fast alla raggare is a bunch of motherfuckers.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg