Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nog är den försäkrad bara den är påställd.juha01 skrev:Polisen är väl minst viktigt. Obesiktad, oskattad = ingen trafikförsäkring.
Kan bli en personlig konkurs om du tabbar till det genom att köra på nån eller något.
grömpa skrev:du blandar inte ihop boden och kalix/överkalix ?

henlin skrev:Jag är relativt nyinflyttad i Kalix, tacksam för tips om vad som förväntas av en riktig Kalixbo, inte bara ifråga om bilval. Jag vill så gärna smälta in!![]()
henlin skrev:Jag är relativt nyinflyttad i Kalix, tacksam för tips om vad som förväntas av en riktig Kalixbo, inte bara ifråga om bilval. Jag vill så gärna smälta in!![]()
Stefanp skrev:För att smälta in i kalix. till att börja med , skaffa en merca diesel äldre än 85 och tona alla rutor , helst backspeglarna ocskå går bra med sprayburk om dom inte har någon toningsfilm på ok, sänk bilen fram allt som bara är möjligt och sätt på en par halvdassiga alufälgar, och när du ändå håller på så sätter du in alla högtalare som du kommer över i den.
Sen tar du din nya kalaskalixbil och åker iväg och köper dig en jobbman eller en fristadsjacka , gärna med lite häftiga reklamtryck från laitis och en fräsig reklamkeps.
Och sen är du nästan klar , Prata inte så fort bara.
Så nu är du en äkta kalixbo som kan sitta på frasses med de andra likasinnade o dricka hembränt från dunken, och du kan extraknäcka som dieselsmugglare när det börjar bli tunt i kassan.

henlin skrev:Grymma tips, tackar, har du vägarna förbi stan, sväng in på Frasses så bjuder jag på en klunk och en burgare!![]()
Till skillnad från många andra subkulturer, där livsstilen kräver stora utgifter och trendkänsla verkar det vara både lätt och billigt att bli en äkta Kalix-bo. Är jag flitig med dieselsmugglandet kanske jag t.o.m kan gå plus på det hela!![]()
En gammal Merca med lämpliga fälgar står redan på inköpslistan, kommer förmodligen att handlas utanför kommungränsen, då "importen" av ett sådant fordon till Kalix borde öka värdet till uppåt det dubbla. Fristadsjackan fixar jag från en kompis som använder sådana på jobbet, en enkel genväg till den där skönt slitna och fläckade looken som krävs för att accepteras som inföding.
För övrigt tog det här inlägget närmare en timme att författa, eftersom jag numera skriver i samma takt som jag pratar.![]()
Och åka i alla härliga rondeller. Garanterat att däcken blir sneslitna om man bor i piteå pga alla förbannade rondeller.grömpa skrev:du kan ju ta en sväng ner till piteå nån gång och känna på den ljuva kappa lukten![]()
grömpa skrev:du kan ju ta en sväng ner till piteå nån gång och känna på den ljuva kappa lukten![]()
henlin skrev:Grymma tips, tackar, har du vägarna förbi stan, sväng in på Frasses så bjuder jag på en klunk och en burgare!![]()
Till skillnad från många andra subkulturer, där livsstilen kräver stora utgifter och trendkänsla verkar det vara både lätt och billigt att bli en äkta Kalix-bo. Är jag flitig med dieselsmugglandet kanske jag t.o.m kan gå plus på det hela!![]()
En gammal Merca med lämpliga fälgar står redan på inköpslistan, kommer förmodligen att handlas utanför kommungränsen, då "importen" av ett sådant fordon till Kalix borde öka värdet till uppåt det dubbla. Fristadsjackan fixar jag från en kompis som använder sådana på jobbet, en enkel genväg till den där skönt slitna och fläckade looken som krävs för att accepteras som inföding.
För övrigt tog det här inlägget närmare en timme att författa, eftersom jag numera skriver i samma takt som jag pratar.![]()

Stefanp skrev:Ja ta din fina merca sen och kom och känn på Kappaluften (sitter förövrigt på mitt jobb på kappa) och sladda i våra rondeller, finns gott om dom.
grömpa skrev:okej. vars på kappa jobbar du?
Stefanp skrev:Jag sitter i kontoret på utlastningen i magasinet.
Stefanp skrev:Ja så heter den nog , men vi säger bara verkstan ,, Vad är det för en filur som jobbar där då? kör han hoj?
Stefanp skrev:hmm , vet inte vilka dom är , kanske om jag ser dom, jag har sett en gixxer 1100 och nå r1:a här på jobbet, dom kanske har sett min Hornet ocskå ,

Stefanp skrev:Ja åtminstone om man är i ungefär samma ålder.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |