Köra med skjuts på banan...får man det ?

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Fråga:

Vet nån om det fnns restriktioner angående att köra med skjuts på gatkörningarna på falkenbergs motorbana.

Alltså inte licensgruppen utan nån av gatgrupperna...

Vet att min polare brukade köra med skjuts på bana. Vet dock inte var och under vilka förhållanden.

På arrangerade bandagar så går det nog oftast att köra i långsamma gruppen...men frågan är hur det är på just falkenbergs träningskvällar...då det även finns rena gatgrupper.

Enklaste kanske ändå är att ringa falkenberg och fråga :o) !

Edit:
Har nyss ringt Falkenberg och frågat. Fick ett bestämt NEJ !!!

Då återstår frågan om det finns andra bankörningstillfällen där det faktiskt ÄR tillåtet att ha passagerare.

Finns det nån som vet ???

Last edited:
Jag har sett åkare med skjuts på Karlskoga, Anderstorp och Gotland ring. Verkar inte vara så hemskt kinkigt..

På arrangerade bandagar så går det nog oftast att köra i långsamma gruppen...men frågan är hur det är på just falkenbergs träningskvällar...då det även finns rena gatgrupper.

Enklaste kanske ändå är att ringa falkenberg och fråga :o) !

Edit:
Har nyss ringt Falkenberg och frågat. Fick ett bestämt NEJ !!!

Då återstår frågan om det finns andra bankörningstillfällen där det faktiskt ÄR tillåtet att ha passagerare.

Finns det nån som vet ???

Om du är ute efter att åka med bakpå så går det nog bra på Falkenberg då en instruktör körde med folk bakpå i snabba gatgruppen i onsdags. Misstänker dock att så inte är fallet... ;)

Om du är ute efter att åka med bakpå så går det nog bra på Falkenberg då en instruktör körde med folk bakpå i snabba gatgruppen i onsdags. Misstänker dock att så inte är fallet... ;)

:o) Nej jag har inget skriande behov efter att åka som passagerare...det verkar otäckt !!
En arbetskamrat(kvinnlig sådan ;o)) har visat starkt intresse av att prova att åka med som passagerare på bana...klart man försöker ställa upp !

:o) Nej jag har inget skriande behov efter att åka som passagerare...det verkar otäckt !!
En arbetskamrat(kvinnlig sådan ;o)) har visat starkt intresse av att prova att åka med som passagerare på bana...klart man försöker ställa upp !

:slicka

hmmmm, du har väl inga baktankar!!!! :D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!