Köra med danskar på Knudan

Tweetie

Tweetie II
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
mountainbike is the closest for now...
Så ska jag försöka mig på att köra med danskar på Knudan. :eek:

Racing4fun (danska Bike) är arrangör, och det ska bli spännande att se hur olikt det är typ smc's och bike events' dagar.

Nackdel: dyrt jämfört med våra svenska arrangörer: 1350 dkk!!! Men vad gör man med grym lust för att lära sig köra bana och testa sin nya hoj...

Ja ja, återkommer med rapport. :)

Tweetie skrev:

Racing4fun (danska Bike) är arrangör, och det ska bli spännande att se hur olikt det är typ smc's och bike events' dagar.

Nackdel: dyrt jämfört med våra svenska arrangörer: 1350 dkk!!! Men vad gör man med grym lust för att lära sig köra bana och testa sin nya hoj...

Se upp för galna danskar som hoppar av hojen o låter den rulla tvärs över banan bara.. you know what I mean! :hihi

Tweetie skrev:

Glöm inte gasa :tungan

Så. Nu är jag hemma igen. Lite trött och lite besviken. :( Tempot: alldeles för lågt. Blev bättre mot slutet. Men nu har jag lärt att om jag kör med dem igen, så blir det minst blå grupp.

Hade oturen att hamna i ett gäng som skulle öka farten rätt snabbt(bra plan iaf) , var det meningen, men några danskar utan självinsikt :4skrika förstörde fartdelen rätt duktigt. :mad:

Dessutom var vi totalt 30 pers i vår totala grupp som sedan delades in på 3 "mindre" grupper á 10 st= för många enligt mig.

Annars var själva arrangemanget bra och i tid och så. Och, jepp det är sant, nästan inga avåkningar. Inga skador vad jag förstått iaf. :tummenupp

Det som är bra med dessa är att man kan köra med banhojen oavsett grupp man väljer. :tummenupp Det är dock rätt dyrt.

Men nu har jag prövat det iaf.

Swappe skrev:
Se upp för galna danskar som hoppar av hojen o låter den rulla tvärs över banan bara.. you know what I mean! :hihi

Denna urtyp var tydligen inte anmäld idag, inte i min grupp iaf. Tyvärr dock typen: jättelångsammast-och-bromsa-överallt-även-om-det-inte-behövs... :tungan

Tweetie skrev:
Denna urtyp var tydligen inte anmäld idag, inte i min grupp iaf. Tyvärr dock typen: jättelångsammast-och-bromsa-överallt-även-om-det-inte-behövs... :tungan

Usch lite tråkigt att det skulle bli så när man lagt ut pengarna
på bra bankörning :gnissla men i morgon får du köra fort :yoparty
För KM:et skall du väl köra :banana

micke.a skrev:
Usch lite tråkigt att det skulle bli så när man lagt ut pengarna
på bra bankörning :gnissla men i morgon får du köra fort :yoparty
För KM:et skall du väl köra :banana

Nä, jag ska faktiskt inte köra i morgon. Just nu känns det faktiskt bäst så; är så j-a lack...

Grundorsaken är att jag jobbar em i morgon, och visste inte om jag skulle hinna köra klart, packa hoj och köra hem innan jag ska till jobbet. Kommer dock och tittar/hejar på er andra tills jag måste iväg till danmark.

Tweetie skrev:
Nä, jag ska faktiskt inte köra i morgon. Just nu känns det faktiskt bäst så; är så j-a lack...

Grundorsaken är att jag jobbar em i morgon, och visste inte om jag skulle hinna köra klart, packa hoj och köra hem innan jag ska till jobbet. Kommer dock och tittar/hejar på er andra tills jag måste iväg till danmark.

Ok då syns vi :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...