Köra mc utan körkort????

69:an skrev:
Det menar han nog inte, men ett körkort är ju i varje fall ett intyg på en viss minimikompetens - en grundläggande nivå att bygga vidare på. Körkortet garanterar att personen exempelvis inte är en avdankad crossåkare som tror att han/hon har en aning om hojkörning i trafik.

En annan viktig sak med ett körkort är att "någon" gjort en bedömning om personen är lämplig att framför ett fordon, dvs uppnått en viss mognad, kan se, inte är omyndighetsförklarad osv...

Har man problem att ta sitt körkort ska man inte ha något, amen!

/fredde

69:an skrev:
På vilket sätt menar du att samhället är sjukt? Att det finns folk som inte bara kör utan körkort utan som kör för fort utan körkort menar du? :va

hehe :) att mitt b kort hade rykt om jag haft ett a kort vid de tillfället *asg* men jovisst de sistnämda med asg :hihi

körkort!

Jag har kört snart 2 säsonger utan kort. Jag bara orkar inte. OCh att det går så bra, motiverar inte heller till att försöka ens ;)

freddexwing skrev:
"Vem kör för fort på sin uppkörning?"
Du!

Ta inte detta personligt men du verkar vara helt dum i huvet.

Tror du missar poängen totalt. Jag körde precis efter hastighetsbegränsningarna och fick då höra att jag kört för fort. Detta efter att kört upp på en två år gammal FZR600 som man bord ekunna räkna med att den ska visa rätt jävla hastighet. När jag påpekade detta för uppkörningskvinnan så ignorerades det totalt och hon skrev sin papper, när jag senare uppsökte samma kvinna för att återigen förklara mitt fall så förstod hon vad jag menade men då var det för sent för hon hade ju redan skrivit papperen.

Och ta inte detta personligt men vem fan bryr sig om vad du tycker?

Angåend ekörkort på nätet så kan man köpa falska id.kort och körkort på väl valda ställen på nätet. Ser exakt ut som ett vanligt kort men gäller inte. men funktionen är exakt densamma i övrigt.

tobbetrollkarl skrev:
Verkar som ingen vet riktigt vad som händer om polisen tar en om man kör utan mc- kort.
Kan man tappa sitt B-kort om man åker fast eller blir det bara böter? :)

Har hör att de två första gångerna = böter, tredje = indraget b-kort
Medans vissa hävdar att de tar kortet direkt?
Tacksam för svar
Men skärp dig för f-n....

olis skrev:
Jag har kört snart 2 säsonger utan kort. Jag bara orkar inte. OCh att det går så bra, motiverar inte heller till att försöka ens ;)

Inga kommentarer! :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

olis skrev:

Om du nu kör så himla bra är det väl bara att boka en uppkörning på direkten?

jag tycker att det är surt att det är så få hojar man kan köra med mellankort... det uppmanar nästan till olovlig körning..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT