Köra jättefort-straff

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Ort
lidköping
Hoj
svart vtr-97
Kan bli dyrare samt billigare. Slår lika för alla. Har du råd kostar det lite mer.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kan bli dyrare samt billigare. Slår lika för alla. Har du råd kostar det lite mer.

Lite grann lockas man ju utav tanken att det kostar exempelvis 5% av en månadslön oavsett om man studerar eller är VD för ett storföretag.
Men det kan slå fruktansvärt snett också, NOKIA's VD är väl den som har betalat mest hittils, men om han anställer en privatchaufför som har skittaskig lön så kan dom brassa helvetet förbi kameraskåpen om dom vill.

Det skulle han ha råd med, med tanke på vad senaste böterna var på.

Sysselsättningspolitik när den är som bäst :tummenupp
Jag kör gärna :D
 

barda

snart norrtälje igen!
Gick med
29 May 2006
Ort
lidköping
Hoj
svart vtr-97
Den privachaffören bestämmer väl själv hur fort han vill köra? Vill han riskera kortet samt böter för sin usla lön?
Jag skulle kräva en rätt hög lön för den risken...
 

Gurlie

Medlen
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Haninge
Hoj
En för var stund
Körde mc i 195 km/h på en 70-väg - åtalad men friad från vårdslöshet i trafik

Klienten tyckte sträckan var rak och fin och fick ett infall att gasa på med sin motorcykel. Trafikpolisen hade dock hastighetskontroll längre fram och registrerade med hjälp av laser klientens hastighet till 195 km/h. Han åtalades för vårdslöshet i trafik alternativt hastighetsöverträdelse. Jag försvarade honom i Göteborgs tingsrätt och han frikändes från misstanken om vårdlöshet i trafik, varför böterna stannade vid 2.000 kr.




www.trafikjuristen.se
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Varför kör man 150 på 50 väg? :va

Hmm för att bilen inte gick snabbare på den korta raksträckan! :tummenupp

Nä skämt å sido det var 13 år sedan! Å andra sidan har jag svårt att se att du aldrig tulat på hastighetsbegränsningen vid exempelvis ett industriområde där det är 50km trots att det inte är tätbebyggt! Eller? :va
 

vernesk

Medlem
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Sverige
Hoj
Suzuki 750 f GSX -98
ÅKTE 280 MED MIN FETT TRIMADE PASSAT W8,,,,,FICK INGET BÖTER..FAST VÄNTA DET VAR PÅ AUTOBAHN..Så mitt tips vill ni åka fort så åk till Tyskland och åk så fort det bara går.. :yoparty

När det gäller mc fart så tar jag det lung har dragit dit en gång och det var inte skönt...
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hmm för att bilen inte gick snabbare på den korta raksträckan! :tummenupp

Nä skämt å sido det var 13 år sedan! Å andra sidan har jag svårt att se att du aldrig tulat på hastighetsbegränsningen vid exempelvis ett industriområde där det är 50km trots att det inte är tätbebyggt! Eller? :va

Vet att det är svårt att hålla 50, men 150 har jag iaf aldrig haft på en 50 väg. Vissa 50 vägar känns som om dom inte ska köras mer än 50 på.
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Vet att det är svårt att hålla 50, men 150 har jag iaf aldrig haft på en 50 väg. Vissa 50 vägar känns som om dom inte ska köras mer än 50 på.


Håller absolut med! 50 vägar i tätbebyggt område borde ibland vara 30 på! Men 50 i ett industriområde en sen kväll???? Nej inte många som håller 50 där inte!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top