Problemet är väl snarast att en gammal Thunderace knappast drar en Sheriff, det är så man avslöjar detta tilltag som hittepå.
I övrigt tycker jag det är rätt att dra, men jag skulle nog inte göra det själv.
Har du styrt en gammal ace

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är väl snarast att en gammal Thunderace knappast drar en Sheriff, det är så man avslöjar detta tilltag som hittepå.
I övrigt tycker jag det är rätt att dra, men jag skulle nog inte göra det själv.

Verkar som om polisen inte ska jaga motorcyklister som kör för fort längre. Justitieombudsmannen har i princip förbjudit polisen att jaga fortkörare pga av att faran som uppstår i jakten generellt inte står i proportion till brottets grovhet.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201

Var det en storambulans, raceambulans eller civilambulans?![]()
gissar jag iaf.

Körde till Höör i morse, höll väl runt 200 iafgissar jag iaf.
Anlände till Statoil iaf, sen tog det väl 1 minut så kom polisen från samma håll som jag kom från, med blåljus och sirener och körde rakt igenom rondellen (och fortsatte på den stora vägen.)
Ingen aning om de jagade mig dock.
Sen stod de på elgiganten i Höör och tjötade med nån, kanske var dit de skulle? Vet inte som sagt.
Har jag kört ifrån polisen eller?![]()
Sen tog dom bara en paus vid elgiganten för att se hur lång tid det tog för dig att komma ikapp... Vissa av er tänker aldrig tre steg längre fram va?
Jag blir hellre av med körkortet än kör ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad jag har gjort resten av livet.
Varför skulle du bli av med körkortet? Du kör väl inte för fort och därmed riskerar att köra ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad du gjort resten av livet?
Verkar som om polisen inte ska jaga motorcyklister som kör för fort längre. Justitieombudsmannen har i princip förbjudit polisen att jaga fortkörare pga av att faran som uppstår i jakten generellt inte står i proportion till brottets grovhet.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |
|
|
Svensk auktion med tävlingshojar
Det svenska företaget Antiq... |
|
Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter
Efter att Cruiser-programme... |
|
|
|
WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem