Problemet är väl snarast att en gammal Thunderace knappast drar en Sheriff, det är så man avslöjar detta tilltag som hittepå.
I övrigt tycker jag det är rätt att dra, men jag skulle nog inte göra det själv.
Har du styrt en gammal ace

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Problemet är väl snarast att en gammal Thunderace knappast drar en Sheriff, det är så man avslöjar detta tilltag som hittepå.
I övrigt tycker jag det är rätt att dra, men jag skulle nog inte göra det själv.
Verkar som om polisen inte ska jaga motorcyklister som kör för fort längre. Justitieombudsmannen har i princip förbjudit polisen att jaga fortkörare pga av att faran som uppstår i jakten generellt inte står i proportion till brottets grovhet.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201
Var det en storambulans, raceambulans eller civilambulans?![]()
Körde till Höör i morse, höll väl runt 200 iafgissar jag iaf.
Anlände till Statoil iaf, sen tog det väl 1 minut så kom polisen från samma håll som jag kom från, med blåljus och sirener och körde rakt igenom rondellen (och fortsatte på den stora vägen.)
Ingen aning om de jagade mig dock.
Sen stod de på elgiganten i Höör och tjötade med nån, kanske var dit de skulle? Vet inte som sagt.
Har jag kört ifrån polisen eller?![]()
Vissa av er tänker aldrig tre steg längre fram va?
Jag blir hellre av med körkortet än kör ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad jag har gjort resten av livet.
Varför skulle du bli av med körkortet? Du kör väl inte för fort och därmed riskerar att köra ihjäl någon av misstag och tvingas leva med vetskapen om vad du gjort resten av livet?
Verkar som om polisen inte ska jaga motorcyklister som kör för fort längre. Justitieombudsmannen har i princip förbjudit polisen att jaga fortkörare pga av att faran som uppstår i jakten generellt inte står i proportion till brottets grovhet.
http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti