Köra hoj framåtlutad?

Ja, problemet uppstår för oss som hinner byta ställning några ggr.

Touché! :)

T: Jag tycker det blir ganska påfrestande för handlederna vid längre resor på motorvägen om man inte gasar på lite så fartvinden håller upp en. Då har jag ändå ingen extreme körställning... Men det är absolut ingenting som märks av på kortare turer, typ pendling till och från jobbet...

Jag tycker det är jobbigare att nöta motarden än när jag hade sporthoj! Som nämnt, man tänker inte på det när man kör aktivt i kurvor. Nu var inte jag den snabbaste bland oss men jag klarade mig hyffsat. Motarden däremot får jag fan hålla i mig i så jag inte blåser av, satans vindmotstånd vilket är betydligt jobbigare än att streamlina med sporthoj :banana

så sant, äfter 200mil på sporthoj, gick jag i 3 dagar som Kalle Anka :D
ondt i rumpan och benen..

200mil? Jag brukar tappa orken att spänna lårmusklerna efter typ 20 :huvet

En naken hojen med upprättställning är mkt jobbigare att köra i farter över 90 än en hoj med kåpor .

Kan inte annat än hålla med. Gsxr'n är jobbig under 75 och dr'n är jobbig över 110. Man får välja hoj efter vart man ska åka och humör.

En sporthoj passar inte alla, likväl som en offroad inte heller tillfredställer alla beträffande effekt, men kan säkert vara kul om man är SkOGsmuLLe.

Öhhh vadår haru aldri' testat, eru nå jäla färsking eller?!

Sen fattar jag inte hur ni orkar vila mot fartvinden, om man ligger över 120 kryper man väl ner bakom kåpan? Sitter man upp blir man ju fan halvt mörbultad av kastvindar och vindbruset är inte så kul heller :va

Sen fattar jag inte hur ni orkar vila mot fartvinden, om man ligger över 120 kryper man väl ner bakom kåpan? Sitter man upp blir man ju fan halvt mörbultad av kastvindar och vindbruset är inte så kul heller :va

Kör man under 200 är det väl ingen mening att krypa ner bakom rutan?:va

Tycker väl att krypa ihop och lägga bröstet på tanken och stödja armbågarna lätt på knäna är en relativt komfortabel pose vid färd rakt fram. Men detta baseras på att man inte har för mycket kärleksvadd framtill antar jag. Men vad vet jag. Man köper väl inte en sporthoj för att den ska vara bekväm eller....

Lånade en custom för några helger sedan och tuffade runt på för att testa. Efter 5 mil hade jag så ont i ryggen och baken att det var dags för fika. (det var inte en stelbent) Hade en Z750 tidigare, samma sak, ont i rygg och bak. Nu R1, bekvämare än bägge tidigare nämda. Okej inte stadstrafik men allt annat, mkt bra! :tummenupp

Det är jobbigt för benen att köra sporthoj.. För armarna? Inte för fem öre om du gör rätt.

Fast efter 30-40 inbromsningar från 270 till 90 på flygrakan i Anderstorp börjar det kännas lite i armarna också tycker jag. Iofs bara under själva inbromsningen och det hade det nog gjort på en motard också. Men det var kanske inte vad TS tänkte på i första hand ;)

Annars är det låren som tar stryk. Men det var värre innan man hade racepinnarna.

hinner du det så kör du för sakta!!

Tycker det att kul att köra ett fordon som man behöver vara lite vältränad för att köra också. Ger mig mer motivation att träna rygg, mage, ben och armar på gymmet.

Om det är obehagligt att köra är det bara tecken på att jag inte är vältränad nog. punkt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman