Köra bana med supermotard?

• Thread starter Thread starter minirider
  • Start date Start date

minirider

Guest
Jag vill testa lite bana med min motard men hittar ingen info om vart man kan köra och vad det kostar osv. Jag har ingen licens för supermoto eller körkort, går det endå? Ska vara ganska nära Stockholmsområdet

Vi kör tisdagar 17-20 och lördagar 9-14, ibland även söndagar. Det kostar 200 kr och någon licens eller körkort behövs inte, det räcker med att vara medlem i en Svemo-ansluten klubb. För mer info kan du kolla www.teknismc.se eller Örebrobanans tråd i tävlingsforumet.

Annars har väl Eskilstuna en helt nybyggd SM bana 8 mil närmare. Frågan är väl om den ännu är godkänd ?

Men i dagsläget är det bara i Örebro det körs regelbundet och du är välkommen imorgon. :)

Vart kör du med Rettan om du inte har nåt körkort eller licens då? :va

Minirider:
Inte mycket kvar av säsongen men vi tränar lite ute i lunda utanför östhammar/uppsala. Rolig bana inom bra räckhåll men just nu står det ltie still med träningstider.
Haka på till åland i helgen där gocartbanan e hyrd .
två heldagar med massa körning för 800spänn. tråd finns i tränings&tävlings delen.

Vart kör du med Rettan om du inte har nåt körkort eller licens då? :va

Om du läser hans inlägg en gång till står det:
"Jag har ingen licens för supermoto"

supermoto och rr har ej samma licenser, två separata :tungan

Last edited:
Vi kör tisdagar 17-20 och lördagar 9-14, ibland även söndagar. Det kostar 200 kr och någon licens eller körkort behövs inte, det räcker med att vara medlem i en Svemo-ansluten klubb. För mer info kan du kolla www.teknismc.se eller Örebrobanans tråd i tävlingsforumet.
Det känns lite vanskligt att inte ha några som helst krav på körkunskap på dom man släpper ut på banan? :va

Det känns lite vanskligt att inte ha några som helst krav på körkunskap på dom man släpper ut på banan? :va

Det finns träningsansvariga på plats som hjälper nybörjare om det behövs. Även erfarna förare på banan hjälper ofta till om någon ser ut att behöva tips. Inga problem alls.

Supermoto @ Botkyrka MK

Det kan mycket väl hända att vi kör någon eller några gånger mer på Botkyrka - en bana som vi som bäst håller på att bygga.

PMa mig din mailadress och telnr så hör jag av mig om/när det är körning.

Om du läser hans inlägg en gång till står det:
"Jag har ingen licens för supermoto"

supermoto och rr har ej samma licenser, två separata :tungan

Tack :krama

Fick lite moppefukko-känsla bara och sen kanske det gick lite för fort!

RR börjar man med innan man kan ta körkort och det är klart han ska prova lämna asfalten och testa en motardbana. Det är ju askul!

tänkte köra nästa lördag. Så vad gäller för mig? Helt ny på detta.

Om det är Örebro du tänker på så är det bara att komma eller är det något speciellt du vill veta? Ang. hojen ska den vara tömd på glykol och ha uppsamlingskärl till förgasaren, det är allt. :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back