Köra bakhjul!

Enda hojen jag haft som "vobblat" vid bakhjulsåka var en VTR1000..."vobblet" bestod egentligen mer av att den kändes som snor på slangen....som o man åkte med typ 0,15 kg luft. Den ringlade över vägen som en orm..... Bakdämparen var helt.....SLUT !:gnissla
 
Humorn som bäst vid 03:55 :hihi

Men dom har väl en trevlig parkering likaväl :tummenupp

Fast det bästa är nog damen i kassan:D. Varför är folk så kåta på att lära sig åka bakhjul?

Hade folk samma sug efter det på 80-talet eller är det en 2000 tals fluga som kommer dö ut?

Ni som inte åkt bakhjul men vill kunna vad är det som gör att en tråd skapas kring detta?

Det är väl bara ut och misshandla hojen och köra på tills det sitter eller har jag fel?

Kan man ge tips om hur man bäst sätter på kvinnfolk? ladda på efter 10 min och kör på mjuk om hon är från norrland och höj ribban efter 15 min men slå inte runt. :D:D
 
Kan man ge tips om hur man bäst sätter på kvinnfolk? ladda på efter 10 min och kör på mjuk om hon är från norrland och höj ribban efter 15 min men slå inte runt. :D:D

Det där är inte riktigt samma sak eftersom en man aldrig nånsin kommer att förstå sig på en kvinna.... Gör du på samma sätt 2 dagar i rad , så kan du ge dig fan på att det går bra första kvällen men helt åt H den andra. En mc däremot är helt o-komplex ! Både på ett o 2 hjul !...:)
 
profilepic46280_2.gif

:D
 
Någon som vet ett bra ställe att öva på, gärna söder om stockholm?

Helst en väg utan mycket trafik :näsblod

/Flurp

Grönejägaren eller kellys är bra övningsområden innnan du ger dig ut på jakt till typ golden hits eller nån annan saluhall:D

E4an eller nynäsvägen funkar väl finfint eller för att öva som du kallar det:D
 
Absolut.. Öva! Öva öva öva! Tänk mindre på stötdämparedäckkedjaasfaltbromsardrevlufttryckm.m.m.m. Öva i stället för att spekulera (90procent i den här tråden) så behöver du/ni inte fundera och skylla på hojen.

skyller inte på hojen. fundera över handhavande som det troligtvis är som sagt kommer bara ibland, hojen e det inte som e fel på 100% säker med tanke den är i superskick. slingrar sig kanske typ 1 gång av 5 men bara när jag börja komma högt upp.
 
Ahh, jag har ju tyvärr en hoj som inte gärna går upp på 3an (utan gupp etc), så jag hade behövt träningen att växla på slangen, att dra upp hojjen i 50km/h på motorväg vet jag inte om det är speciellt omtyckt av övriga trafikanter.. :D

Läs inlägget ovanför ditt igen!

Det är ingen slö gammal 640 du har, 690in går lätt upp på 3an när jag har kört den och jag är ingen bakhjulkung, misstänker att det finns flera som gasar upp den på 4-5an också :)

Som dom säger innan i tråden, träna mer!
 
Läs inlägget ovanför ditt igen!

Det är ingen slö gammal 640 du har, 690in går lätt upp på 3an när jag har kört den och jag är ingen bakhjulkung, misstänker att det finns flera som gasar upp den på 4-5an också :)

Som dom säger innan i tråden, träna mer!

En DuckII är inga problem att mosa upp på 4:an heller. Tror jag rycker min 400 i typ 80 eller nåt sånt.

Att en 690 inte ska orka på 3:an är nog i högsta grad förarrelaterat.
 
Min WR 400 känns som den ska hoppa upp på ettan. Men tvåan känns den rätt behaglig när den går upp. Ska man bara fortsätta träna och våga hitta balanspunkten. Sen när det går bra så börjar ja om på R6:an.
 
När man väl börjar få upp framhjulet så kommer civilaren och tar en. I mitt fall iaf. Klarade mig dock från böter :)
 
En DuckII är inga problem att mosa upp på 4:an heller. Tror jag rycker min 400 i typ 80 eller nåt sånt.

Att en 690 inte ska orka på 3:an är nog i högsta grad förarrelaterat.

Notera att den är helt original, verkar som majoriteten drevar ner hojen innan dom börjar leka.

Du skulle rentav få testa själv om du tror det är så lätt. :tungan
 
Kan tänka mig att Duke 690 är ganska tung att få upp på 3:an, hade en KTM 690 SM och den va helt värdelös att leka med. Klart att det gick, men den inbjöd inte till det på något sätt..

Rigge wheelar utan problem med en gammal ZXR 750, så han spelar i en egen division.
 
????? Seriöst - hur svårt kan det va !!!!!!

Tips: Låna en GSX från 80 talet 240 pannor torrvikt!

Med lite teknik går den upp på ettan - sätt den rakt upp på balanspunkten å växla håll den där och öka utan att slå runt, mata och växla tills du får i 4an låt den varva ur - nu går det över 200 på ett 130 bakdäck.... :banana

Tips ha foten på fot bromsen som bör fungera :tummenupp
Hmm seriöst glöm ej att modda oljeintaget/tråget så att den suger olja från bakre delen av motorn!

Var?!
Tja strandvägen mot djurgården är snygg.. passa på å gör ett lyft över Djurgåsdsbron åsså.

Har Ni problem att peta upp en motard eller sporthoj på slangen :trött:trött:trött:trött:trött
Då ska ni lägga ned detta...

//NH
 
Båda hojarna jag haft har jag tyckt va svårt att fått upp i början men det har endast vart någon spärr i min hjärna, det gäller att göra 1 försöker där man tänker "NE VAFAN NU FÅR DET BÄRA ELLER BRISTA" så gjorde iaf jag, tänkte sitt rak i ryggen, raka armar, fullgas, koppla. Så började jag bakhjulskarriären och jag slog inte runt och har efter det aldrig vart rädd att komma upp på slangen.
 
Båda hojarna jag haft har jag tyckt va svårt att fått upp i början men det har endast vart någon spärr i min hjärna, det gäller att göra 1 försöker där man tänker "NE VAFAN NU FÅR DET BÄRA ELLER BRISTA" så gjorde iaf jag, tänkte sitt rak i ryggen, raka armar, fullgas, koppla. Så började jag bakhjulskarriären och jag slog inte runt och har efter det aldrig vart rädd att komma upp på slangen.

Låter precis som om jag själv skrev det! min fråga till dig är bara om du kan växla upp från ettan till tvåan? jag har själv en precis likadan hoj (samma färgsättning med) o jag har lite problem med att få i tvåan ordentligt, den vill ju rätt gärna lägga in friläge :mad: det är ju ifs zx9r från den perioden rätt känd för att ha lite överallt, friläge vill säga! :tungan
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top