Köra bakhjul!

Vid 12-slaget har du väl fler än en stake i dig....om historien får upprepa sig :kär

OK för att inte misstolkas totalt en gång till, så säger jag,
Tack och bock, dina syrliga kommentarer undanbedes, , Okey att "mina grabbs" retar mig privat, men att en helt radom dude på de viset, inte OK. Notera att jag inte la upp ämnet först.

god fortsättning
 
OK för att inte misstolkas totalt en gång till, så säger jag,
Tack och bock, dina syrliga kommentarer undanbedes, , Okey att "mina grabbs" retar mig privat, men att en helt radom dude på de viset, inte OK. Notera att jag inte la upp ämnet först.

god fortsättning

Om du inte kan hantera STAKE så dra inte upp det nästa gång.

 
Men det hela var väl på skämt?
Ångrar plus till kommentaren då skruttiz tog illa vid sig men det var ENBART för att man som tjej inte kan säga att man har mer stake. Man tigger lite om det men det kanske inte är så lätt att veta. För övrigt så ska vi hylla kvinnan :)
Säg förlåt nu till varandra.
 
Tips igen (ni som inte vill ha, läs ej vidare)
Åk med hojen som vanligt på två hjul i valfri fart, dra in kopplingen så att du bara rullar. Börja försiktigt trycka på bakbromsen tills du känner att du saktar farten. Bygg sedan upp kännslan att använda den genom att testa mer än en gång :)
Rom byggdes inte på en på en dag har jag för mig.. :)

Kommer själv öva på detta, hade kanske inte slagit över i höstas om jag kunnat anv. bakbroms. Tack för tipset!
 
skruttiz, om du nu tar så illa vid dig av vad som skrivs på ett forum, framförallt sporthoj under offseason, kanske du inte borde läsa forumet. ALLA och då menar jag verkligen ALLA vet att jargongen och sättet att uttrycka sig på på detta eminenta forum inte följer några som helst regler vad det gäller vett o etikett (egmont försöker väl ge sken av det samt försöka hålla ordningen sansad).

Så ta det som skrivs med en nypa salt, framför allt om det kommer från vissa som gång på gång har samma jargong. du kommer att bli mycket lyckligare då ;)
 
försökte mig på att komma i kontakt med andreas gusta(f)(v)sson? han stuntkillen, via facebook (dessvärre var han för snorkig för att svara). nån annan som har koll på stuntcyklar mm. försökte 2011 med att använda bakbromsen med foten, men det kändes alldeles för avigt och ryckigt. vet att folk installerar en extra och har på styret för detta ändamål. frågan är bara vad jag ska söka efter för något på tex ebay. antar att jag behöver ett OK och handtag mm. men frågan är VAD???? :)
 
najs benny :D

dessvärre fanns den inte för zx10 08 :(
 
Last edited:
:(
"stunt rear hand break" googlade jag på. Du kanske hittar rätt ifall du söker, annars är det att bara plocka fram pusslet.
 
blir nog eventuellt att man köper det i pågående säsong... ska göra ett försök till med att använda foten, även om jag anser att det är lättare med en extra brake lever så att säga
 
Det har du nog rätt i, själv har jag mycket att öva på i vår. Måste bli bekväm vid att wheela, sedan är det balanspunkt och bakbroms som ska övas, därefter drift. Vi får nog "terrorisera" lite till där borta :)
Nej fan, dags att kamma håret och gå ut. Nu piper jag iväg!
 
Handbromsen behöver du bara när du inte har foten där den ska va, tex om du åker highchair eller nåt annat. Det är inte bättre eller lättare med handbroms än fotbroms, så fortsätt träna foten.
Jag trycker lite försiktigt med foten när jag kommit över balanspunkten för att få lite motstånd. Det viktigaste med fotbromsen är egentligen att du har bromsberedskap ifall du skulle kommaför långt och motorbromsen inte hjälper dig tillbaka. Enda gången jag använder den mer aktivt än så ärnär man kör under tio km h
 
Har börjat försöka mig på slanga lite med en z750. Tycker de är skit svårt att plocka upp den på bakhjulet. Försöker koppla men den gör bara små skutt. Nån som har några tips?
 
Vilken växel, vilket varvtal, släpper du gasen efter att du släppt kopplingen, eller fortsätter du gasa?
 
Har börjat träna smått på att köra på bakhjulet nu..
Eller ja det började väl på gatan efter att jag hade tvättat den och skulle bromsa med den lite, blev helt enkelt att jag började varva upp den i vääääldig låg fart på ettan och släppa kopplingen, visst den reser sig ifrån 15 centimeter till 40 centimeter men då krävs det princip att jag har mycket gas för att den inte ska åka ner och ettan går upp till 30-40 km/h bara.

Ska jag fortsätta öva så tills jag kommer högre och högre upp, eller kanske börja i uppförsbacke på ettan och sedan gå vidare till tvåan? :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top