Köra bakhjul!

Försökte få upp min CBF500 på bakhjulet = resultat noll. Är det jag som är inkompetent eller är det hojen som är för "snäll"?

Försökte få upp min CBF500 på bakhjulet = resultat noll. Är det jag som är inkompetent eller är det hojen som är för "snäll"?

Varken du som är inkompetent eller hojjen som är snäll. Clutch up som gäller, tryck i ettan och dra i kopplingen ge den lagom med gas o släpp kopplingen snabbt, va beredd på bakbromsen..

Aldrig provat att slanga, någon som har några tips med en ducati monster 696a?

Kommer gärna till en liten träff och tar emot tips.

Peace!

Success! Gjort lite mindre power-wheelies, har dock inte vågat börja använda kopplingen än, vill gärna ha lite folk omkring med tips och trix innan jag gör det. När och var kör vi?! :yoparty

Hur förklarar du då när grabbarna kör sjukt på slangen med moped? Är dom vassare? (ja, dom är lättare, men fortfarande sämre vikt/effekt förhållande än slö-monstern)

Är tämligen säker på att Javaguru var sarkastisk med sitt inlägg. Allt på två hjul kan slangas och skulle någon mot förmodan motbevisa detta med en hoj som är "omöjlig" är det bara att dreva ner...voilá :rofl

Det går inte med en sån. För klen.

Jag skojar, hallå ..

Är tämligen säker på att Javaguru var sarkastisk med sitt inlägg. Allt på två hjul kan slangas och skulle någon mot förmodan motbevisa detta med en hoj som är "omöjlig" är det bara att dreva ner...voilá :rofl

Tack Steven, du höjer intelligenssnittet här på SH ;)

Success! Gjort lite mindre power-wheelies, har dock inte vågat börja använda kopplingen än, vill gärna ha lite folk omkring med tips och trix innan jag gör det. När och var kör vi?! :yoparty

Va inte rädd för att använda kopplingen. Trots att den heter monster, så kommer det inte att va så dramatiskt. prova köra i typ 30-40 och koppla upp den. Flytta bak röven, raka armar, luta dig inte frammåt (jag glömmer detta ofta) när du utför den där snabba kopplingsmanövern . Sen glöm inte gasa efter att du har fått upp hjulet i luften.

Last edited:

detta är ditt enda problem !

du behöver mer "balls" , sluta fega och och börja koppla. du kommer märka att hojen går mycket mjukare upp på slangen än när du använder " av & på" tekniken.

Kopplingen är sjukt mycket skönare att använda! Power wheelies är mindre kontroller bara, testa i låga hastigheter som dom skrivit här redan, första växel och inte allt för mycket gas. och GLÖM INTE att ha höger foten på bakbromsen, för det ÄNDA som räddar dig från tolva (slå runt) är att trycka till bakbromsen, även om du släpper gasen kan den fortfarande sticka bakåt, ta de lugnt bara de kommer säkert gå fin fint, jag kan wheela farsans xj900-96 utan större problem o då är där packväskor och skit o mög! :tummenupp

Koppla upp han på tvåan är enklast för mig. Även gasa upp den på ettan. Polarna gungar upp den ståendes på 3an men d får jag inte till.

Stå upp och svänga, tips nån? Hänger med kroppen ut åt sidan och trampar sen till på den fotpinnen så ändrar hojen riktning men rätar upp sej igen och går rakt. Går ju att köra om en bil men jag vill kunna bakhjula i kurvor liggandes med knäskrap. :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT