Kör som en idiot utan körkort för jag har dödslängtan

Smygarn76

Medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Chav-ville
Hoj
Speed Triple
Då tråden delvis handlar om psykisk ohälsa så vill jag bara tipsa om att det finns stöd när och OM man känner att man behöver det.

MIND är en av många ställen dit du kan vända dig, kan vara anonym och där det finns medmänniskor att prata med om tankarna på självmord eller självskada tar överhanden.

Sprid det gärna, stöd erbjuds som vanlig chatt och via telefon.

www.mind.se finns mer info eller ring på 90101.
 
Last edited:

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Jag har haft viss kontakt med TS via pm, han mår inte jättebra men vad jag vet så lever han. Tveksamt om han skriver mer i tråden.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Jag har helt missat denna tråd, men inser ju att det var ett allvarligt inlägg som TS gjorde. Han bör verkligen söka hjälp, och jag menar det på bästa möjliga sätt. Har själv en vän sen skolan som nu är bekräftad bipolär, och alkoholist (inte på papper... men, ja ni vet), och det är då inte roligt. Det behövs kraftiga mediciner för hantera alla spöken.

Eget tips: fortsätt köra hoj tills du blir gladare. Det kan gå år, men det är tur du faktiskt hittat MC och du känner att det är vad som gör att du känner dig levande. Använd detta verktyg på rätt sätt bara utan att riskera andra, för skulle du orsaka någon annan skada och du vet att du själv mår som du gör, så skulle det troligen leda till digrare konsekvenser där du kanske inte vill leva mer. Just nu vill du leva, för att köra MC. Gör allt av det!

(ta körkortet, du slipper köra som ett arsle ifrån polisen då)
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Psykisk ohälsa oavsett vad är inte roligt, speciellt när det inte kanske är många som förstår hur man egentligen mår speciellt när det övergår till frustration.
Credd till dig att du orkar skriva hur du egentligen mår. Jag träffar/träffade folk dagligen i mitt yrke som inte mår bra, släng över ett PM om du vill bolla lite.
En psykolog är i många stunder i livet inget konstigt. Skönt att få prata av sig eller gå in på djupare saker vissa dagar, det är inte alls något konstigt eller ovanligt. Kanske ett första steg för att bättra på ditt mående?

I din region hos din husläkare kan du även söka för att få psykolog på recept, då kan du vända dig till en privat mottagning eller psykolog och betala som för ett vanligt läkarbesök, även högkostnadsskydd gäller här. Vanligtvis så brukar regionen ha lång väntetid just på grund utav att det är många som söker psykolog.


Krya på dig och styrkekramar! :tummenupp
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top