Kör som en idiot utan körkort för jag har dödslängtan

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Ort
V-ås
Hoj
H1
Det går inte att köra som en galenpanna på allmänna vägar utan att riskera andras liv. Du skev ju själv

"Men eftersom jag ser ingen mening med mitt liv, så kör jag som en idiot, kör fort, tar onödiga risker och riskerar andra fol liv också vid vissa tillfällen."

Så gör dig själv och andra en tjänst och kör med insidan och med marginal för överraskningar. Det är dessutom roligare att köra fort OCH säkert än att chansa.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Starkt iaf att skapa ett konto nu mitt i sommaren och skapa den här tråden som enda grej! :tummenupp
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Du är utbränd eller lider av en diagnos typ bipolär/manodepressiv etc.

sluta supa och sök hjälp hos din familjeläkare!

mvh
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Att vara introvert är inget party. Jag har tagit mig igenom samma resa och det går över, men det tror man inte på när man sitter mitt i det. De flesta män (inkl. mig själv) som drabbas tror "att det skall vara så" och sedan skuldbelägger man sig själv för att vara blyg/tråkig/ful/udda/annat... Du behöver hjälp och det troligaste är att du behöver träffa en psykolog eller beteendevetare. Det kan även vara diagnos som behöver medicineras.

Tyvärr är det så enkelt att så länge du tror att det inte kommer fungera så har du skrivit facit åt dig själv. Först måste du ändra dig, sedan kommer den jobbiga fasen när du försöker och misslyckas för att sedan faktiskt börja lyckas.

Saker som hjälpte mig:
- Lokal MC-klubb. Köra tillsammans och vänner på köpet. Även om ni aldrig ses utanför fikakvällarna får du social träning.
- Studera, alla är lika lost på högskolan och söker meningen med livet...
- Idrott, jag är långt ifrån snabb men jag kör MTB och Triathlon samt lite cross. Alla är sporter som folk gladeligen nördar ner sig i och oavsett hur socialt inkompetent du är så går det alltid att diskutera varför CRF har så låg toppeffekt eller om man skall köra kort eller lång våtdräkt vid 20 grader i vattnet

Allt handlar om att bryta mönster och du måste börja med dina egna.
 

Tommi

Medlem
Gick med
11 Apr 2015
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda vfr 2015
Finns ingens liv som är helt perfekt även om det kan se ut som det på avstånd,har du problem så sök hjälp kanske i privata vården? Alla kan inte ha massor av kompisar jämt en del är mer lagda åt solo hållet så är det bara det finns ingen mirakelkur och man är den man är.

Ska man ändra på sin personlighet/person för att passa in så kan det lika gärna vara,just my 5 cents förstås
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Nu är ju sjukvården kass på psykiska sjukdomar men du lär ju börja med ett besök hos familjeläkaren...

finns det psykisk ohälsa i familj/släkt??? ta reda på det innan läkarbesöket...

om det misstänks att du har en diagnos så remiteras du till en affektiv avd. troligtvis som ligger på psykriatrin...

skulle gissa på att du har en bipolär sjukdom vilket många dövar med alkohol... den vanligaste medicineringen är lithium.

att få medicinering och kliva ur rejäla svackor samt kunna föra sig i normala sammanhang känns skönt kan jag lova!:tummenupp

mvh
 

Snowman89

Guest
Starkt skrivet och tyvärr så känner jag igen mig själv i allt du skriver.
Jag har varit/är i exakt i din sits, dock har jag lyckats tagit mig förbi den värsta dippen.
Mina bästa råd är nog att försöka fokusera på det du faktiskt tycker är roligt, samt viktigast av allt är att inte bry sig om vad du tror att andra säger eller tycker.
På tisdag ska jag tex bila runt i Europa i 2v, helt själv.
Det hade absolut varit kul om man haft någon med sig, men samtidigt vägrar jag sitta hemma och titta på när färgen torkar bara för att man inte har några direkta vänner.
Jag har väl en allmänt ganska dyster syn på livet, men just nu kör jag vidare och försöker fokusera på de saker som jag tycker är roligt och så får man se vad som händer framöver :)

Det finns inget som säger att det är fel att göra saker själv, även om vårat samhälle idag bygger på att allt ska göras i grupp..
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Om det kan bli bättre?
Nåja, själv har jag mina tvivel, men dör gör man ju ändå snart, så liemannen klarar sig nog utan hjälp.

Men jag tror att snögubben är något på spåren, bästa lösningen är att göra saker ändå, ta sig ur sin bekvämlighetszon och göra nya grejer. Även om det inte alltid är så lätt när man är ensam och fattig, men men.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
"Rolf var en snäll farbror. Han var rolig. Men jag satte skrattet i halsen. För jag höll ju på att göra precis samma misstag som han. Att inte leva maximalt hela tiden. Att ha möjlighet att leva drömmen, men att ångra sig på mållinjen. På väldigt vaga grunder. Jag höll på att försitta min chans att leva fullt ut med min Ferrari medan jag var ung."

"Idag är jag över 60 år gammal. Och har precis förverkligat en dröm jag haft i nästan 40 år. Jag önskar att jag gjort som du. Litat på min instinkt. Omedelbart köpt en Ferrari och haft roligt medan jag var ung." Sedan tillägger han: "Idag får jag knappt upp picken. Vad ska jag med en Ferrari till?"

"Gör inte samma misstag som Rolf. Gör inte samma misstag som jag var nära att göra. Din sportbil ska användas så mycket det går. Hela tiden. Även om det regnar. En Europasemester med din sportbil är dessutom precis vad du behöver. Ta av skynket av bilen. Packa din väska. Vrid om nyckeln och rys till motorns sång. Åk sedan söderut, mot kontinenten och värmen. Och njut av varje sekund. Snart är du gammal. Snart är det för sent."


http://www.mestmotor.se/automotorsport/artiklar/nyheter/20130624/ternstrom-en-sportbil-ska-anvandas


Sensmoralen i denna artikel kan appliceras på vem som helst och TS i synnerhet - Nyktra till och ge dig ut i livet.........för HELVETE !!! - Ingen annan kommer att göra det åt dig !

Så TS - Byt ut orden "Ferrari" mot "Suzuki" och "Sportbil" mot "Hoj", sluta lipa och framförallt........ge fan i att skriva när du är full. Den här unga skribenten har kanske gott om cash.....betyder inte att du behöver ha det sämre med din hoj för det. Jag menar..........skulle du byta liv med Ingvar Kamprad som är multimiljardär om du kunde - Skulle inte tro det, han skulle nog gärna vilja byta med dig däremot. För ungdom är värt en förmögenhet. Herr Kamprad hade nog sett till att bli rik en gång till !

..........."Att inte använda sin hoj är som att inte ha sex med sin flickvän för att hon ska vara fräsch till sin nästa pojkvän"
 
Last edited:

tobbeblårök

MCHK-Racing på sporthoj (moderator)
Gick med
14 Dec 2011
Ort
örebro
Hoj
suzuki RGV 250 pepsi
Bäste suzukiförare, Lokamango

All respekt för ditt inlägg, som berör oss andra Sporthojare

Att möta människor som krisar, och mår dåligt, händer oss alla.

Får jag reflektera om några saker som du ändå berättar om dig själv, som faktiskt gör dig till Sporthojare;

Du är 22 år, kör MC, har ett arbete, och bostad, samt möjlighet till kontakt via nätet.
Du valde en gång att lära dig köra hoj, vilket är jättebra gjort enligt mig.
Du har aktivt försökt att förändra ditt liv genom att börja köra hoj.
Du tog ett steg från ensamheten genom att välja hojåkandet.
Du berättar om den ”kick” som körningen ger dig.

Det finns fler steg att ta, i kontakten med andra hojåkare. Ett är det du gjort nu, skrivit på forumet.

Du visar att du har en tanke om att ditt risktagande kan riskera att skada andra. Innerst inne förstår att det kan hända, och du vill värna om dina medtrafikanters bästa. Du frågar efter hjälp, om att leva mera riskfritt, men ändå få åka hoj.

Du berättar om ditt bekymmer, och öppnar ditt hjärta, och du lovar att ska återkomma i forumet senare.
Det finns saker du säger som ger mig en bild av att du känner dig sviken. Du har en bild av att andra inte ger tillbaka, trots att du är givmild. Du berättar att det hände under skoltiden. Du lever som vuxen men med tonåringens besvikelse.
Ge dig själv möjligheten att släppa de besvikelserna. Det går att bli av med dem, själv eller med hjälp.

Se på de reaktioner du får här, då andra sporthojare tar dig på allvar, och bjuder in till samtal och möten. Några ger tillomed tillbaka av sina egna erfarenheter.

Ge dig själv beröm för du vågade berätta här, och våga förändra dig till den du verkligen önskar att du är.
Det kommer att finnas flera vägval framför dig, där du kan behöva stöd, men alla lösningar finns inom dig, bara du söker och bearbetar det som bekymrar dig.
Andra har uttryckt sig på lite olika sätt, men huvuddelen av inläggen handlar om att de vill dig väl, och önskar dig lycka till genom förändring.
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
Börja att styrketräna o samtidigt träffa psykolog o prata ut. Träningen utsöndrar endorfiner som tillfredställer samtidigt som ett bättre fysiskt yttre gör dig mer nöjd o självsäker. Psykologen gör detsamma för ditt inre.
Känner en som gick till psykolog för stress (både psykiska och fysiska åkommor) o bara det blev bättre efter några rundor hos psykologen.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top