Kör på Anderstorp tills du spyr!

tackar osså fiver för en kaaaaaaaaaaaanondag:yoparty riktigt fett att ta oskulden på hondan på banan (kört skrammelhoj/strulhoj - ducati innan) tack alla o tack för han ja köpte bensin av och den trevlige killen som hjälpte mig med fjädring och min strulande frambroms.....heeeelt slut:tummenupp

Hva i helv... har du konvertert til HNODA:näsblod Mangel på stolthet eller what:va
 
japp.. helt klart en kalasdag.. men tror att kroppen hade hålt längre om man kört 20-minutare...

kul att det gick ihop sig för fiver oxå.. det är dom värda!

mvh robb

Japp, 20 minuter är lättare att hålla koncentrationen uppe, och då slipper man vänta så länge mellan passen också. Så för oss gatåkare vore det perfekt. Kan dock förstå att licensåkarna vill köra lite längre just för att träna på att hålla uppe koncentrationen, plus att de kanske behöver mektid mellan passen.
 
Instämmer med alla andra, en toppendag!

Blev hysteriskt när jag kom fram och hade glömt stövlarna, hade 50 mil hem. Men efter mycket om och men fick jag tag i ett par touringstövlar från 80 talet :tummenupp

Hoppas det blir någon mer 12 timmars körning så det blir värt att åka såpass långt :)

ajdå.. den är inte rolig o komma på när man åkt 50 mil.. haha..

men som tur är så finns det ju goa hojkamrater bland oss..

mvh robb
 
Japp, 20 minuter är lättare att hålla koncentrationen uppe, och då slipper man vänta så länge mellan passen också. Så för oss gatåkare vore det perfekt. Kan dock förstå att licensåkarna vill köra lite längre just för att träna på att hålla uppe koncentrationen, plus att de kanske behöver mektid mellan passen.

Vänd på det lite, kör 15 minuter, gå i depå, drick lite och kör 10 minuter till. Mycket bättre! Anledningen till 30 minuterspass är att det tar så lång tid att tömma banan att man förlorar mer körtid om man måste tömma den ofta.
 
30min pass var perfekt, då kan man lägga lite varv och nöta lite spår. Går nog inte göra alla nöjda men för mig passade det bra.
 
30 min pass e kanon på anderstorp. då kan man köra. in å skruva om de är något och ut å prova igen under samma pass. samt man har tid med däck byten etc mellan passen...

kanon...
 
Vänd på det lite, kör 15 minuter, gå i depå, drick lite och kör 10 minuter till. Mycket bättre! Anledningen till 30 minuterspass är att det tar så lång tid att tömma banan att man förlorar mer körtid om man måste tömma den ofta.

Ok, bra tänkt.
 
Här några förminskade bilder från gårdagen. Har ingen webplats att slänga upp allt på just nu. (ca 350 bilder) Så tror ni att ni har hamnat på bild. Skicka mig ett pm med lite kännetecken på er och er mail så skickar jag över det jag hittar.
Alla bilder är av varierande kvalitet ska väl nämnas :rolleyes:
 

Bifogat

  • Bild 058.jpg
    Bild 058.jpg
    178.5 KB · Visningar: 129
  • Bild 060.jpg
    Bild 060.jpg
    99.1 KB · Visningar: 93
  • Bild 077.jpg
    Bild 077.jpg
    125.9 KB · Visningar: 80
  • Bild 086.jpg
    Bild 086.jpg
    121.7 KB · Visningar: 170
  • Bild 109.jpg
    Bild 109.jpg
    125.3 KB · Visningar: 83
  • Bild 243.jpg
    Bild 243.jpg
    117.9 KB · Visningar: 74
  • Bild 314.jpg
    Bild 314.jpg
    87.4 KB · Visningar: 81
  • Bild 341.jpg
    Bild 341.jpg
    78 KB · Visningar: 74
Tom Kent Racing tackar för en ass bra dag..fick 52mil kunde nog fått 10mil om inte Oscar hade LÅNAT lite Diesel av mig...
 
Tack till Fiver för ett kanon arrangemang :tummenupp :tummenupp
Första gången jag provade bana själv, riktigt kul och lärorikt :)
man får ju mer respekt för er som tävlar och körde i licensgruppen, jäflar vad det gick undan in i böjarna !!
 
Synd att pappa-genen slagit till i mig så jag nu kör ungefär lika långsamt i torrt som jag gjorde i hällande regn under ERF....Fan vad man suger...

38,1 på Mumlans beggade bakdäck.

/Pappa

:arsele

Tom Kent Racing tackar för en ass bra dag..fick 52mil kunde nog fått 10mil om inte Oscar hade LÅNAT lite Diesel av mig...

:hihi Tack!:tummenupp


:tummenupp Fin bild.
 
Last edited:
Tack fiver för en helt suverän dag.:tummenupp
Premiär med race hojen så halvtimmes passen var ju kalas!!!

PS!! Hoppas ni får till en till licenskurs nu i höst?????????

Hade varit roligt om man hamnat på någon bild på premiären med hojen.
Helröd R6:a 2006
Blå svart shoei
Vitt / grått / svart / guld Arlen Ness
 
ja.. en riktigt stor tumme upp till skalman och humlan för en kalasdag!

men som freestyle säger så kan man undra varför en sån duktig förare som kör in i folk på en vanlig träning och inte kommer fram o ber om ursäkt när snubben hade depåtältet ca 10 meter från honom han körde på.. så jävla dåligt! han som blev påkörd va inte glad kan jag lova...

hoppas att du läser detta och får dej en tankeställare och att du lär dej nått av det! alla vill ha skoj när man är o kör hoj.. sen händer det olyckor.. men såna här skulle vi klara oss utan!

mvh robb

Kan säga att jag förstår att folk uppfattade kraschen som en ren nerkörning, där jag gick in med för mycket sladd och missbedömde avståndet totalt fram till killen. Efter simningen runt i lekakulorna gick jag genast fram och bad om ursäkt och frågade hur det var med honom så nu ska vi inte börja med fel anklagelser tack! Skoj ska man ha när man kör hoj absolut och under träning kan man ta det lungt men inte för lungt om man vill köra snabba varv, men undrar verkligen varför jag fick anklagelser för att jag kört på andra också fattar jag inte:confused:
 
ja de är bara instämma. kanon dag. körde bara 3.5 pass på eftermiddagen men lyckades sätta person bästa 1.42.7 så får tacka dig humlan som körde om mig å jag taggade upp lite å började jaga...

stort BUU till dig som körde rätt in i polarn efter depårakan. man behöver inte tokladda å riskera andra på en vanlig träning, syssla med sådant när de e race istället. Och om man gör de så hör de till att komma fram efteråt och kolla läget och be om ursäkt!!! polarn var tydligen inte den enda du vart och nosat i sidan på...

Kan säga att jag förstår att folk uppfattade kraschen som en ren nerkörning, där jag gick in med för mycket sladd och missbedömde avståndet totalt fram till killen. Efter simningen runt i lekakulorna gick jag genast fram och bad om ursäkt och frågade hur det var med honom så nu ska vi inte börja med fel anklagelser tack! Skoj ska man ha när man kör hoj absolut och under träning kan man ta det lungt men inte för lungt om man vill köra snabba varv, men undrar verkligen varför jag fick anklagelser för att jag kört på andra också fattar jag inte btw. kom fram till mej och säg vad du tycker:tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top