Kör ni i Jeans?

Kör ni i Jeans ibland?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
håkanolsson skrev:
Lustigt vad kultur/tradition gör till *lag*. Jag har ca 30 timmar segelflygtid, 100 timmar motor och 1000 helikopter. När man segelflög var man en utomjording om man inte hadde mössa/hatt på huvudet(för solen tror jag). I USA, när man skall starta motorn, hänger man ut skrikande CLEEEEAR PROOOOP !!! Eller i helikopter CLEEEAR TAAAAAIIIIL !!(många har gått in i dessa snurrande tingestar. Skadestånd? :D ) Vi var tvugna att ha Michael Jacksson loofers för att lädersulan är hård och hal. Föttrerna glider på pedalerna o ger bra känsla till stjärtrotorn. Av gammal vana på Bromma-rampen skrek jag allt vad jag kunde CLEEEEEAAAAAR PRROOOOOOOOP!! Alla tittar och ser ut att tänka samma sak - VILKEN JÄÄÄÄÄÄVLA DÅRE !!!

Coolt, hur hamnar man bakom helikopterspakar? Går det göra som hobby dvs. lära sig flyga sånt eller kostar det för mkt? Ingen lust bli yrkespilot och än så länge är jag ingen miljardär men vore kul att lära sig flyga lite plan och även koptrar..

Någon som testat krascha i 50 utan skydd?

Hm.. Om man vet att man ska in i stan och handla åker max 50km/h vad finns det för risk för säg långvariga men, eller jävliga jobbiga skador ? Eller kan man ta det lite lugnt i jeans och tänka 'i värsta fall gör det jävligt ont i några veckor'? Detta förutsätter att man inget helt otroligt händer så att man landar på ett sätt där man bryter 205 ben men ändå överlever eller nåt sånt?

Eller jag kanske är helt ute och cyklar och att redan i 50 så får man i de flesta fallen långvarigare men samt att risken för död e hög?

50km/h räcker gott för att skrapa bort en heldel hud om man är oskyddad. Men det beror nog mycket på hur länge man glider och hur mycket tu/otur man har.

Har en polare som tollkade bakom mc på inlines och rammlade omkull i ca 50km/h, han åkte bara i några tunna träningsbyxor och tshirt, vilket slutade med ligga en vecka på sjukhus för bränskador :brinnerup och sedan ha ont i ett par veckor till. Såg faktiskt mindre kul ut, var mest underarmar och knän som råkat illa ut.
Han fick inga jätte allvarliga skador, är helt återställd nu, förutom ärr. var 2½år sedan.

Underskatta inte dom låga hastigheterna, det kan gå dåligt men ofta klarar man sig väl rätt bra, alla har väl vurpat som knattingar när man cyklade och ibland var man ju upp i runt 30 knyck i alla fall.

Kläder skyddar, men skinställ skyddar mycket bättre! :fatta!

Lommen skrev:
Jag har faktiskt åkt utan skinnställ (shorts å t-shirt)
en gång i sommras, jag skulle bara åka och tanka,
(200meter) men fan vad folk glodde konstigt.
kändes lite underligt faktiskt..

SKINNSTÄLL PÅ!!!

Jag har aldrig varit specielt insatt i mc grejen men jag har aldrig tänkt på vad folk på mc åker i för kläder. Det enda som man tänkt på är om de har hjälp på eller inte. Tror att många andra även tänker så.

Ska jag vara ärlig så glodde de nog bara för att du såg så cool ut i dina "shorts å t-shirt" ska du nog se :tummenupp

jo de har hänt att man åkt så här. Så jag fick sätta JA

Bifogat

• zx9an (11).JPG
    zx9an (11).JPG
    64.7 KB · Visningar: 56
Emmi skrev:
Aldrig, det tar ju bara 1 minut att dra på skinnstället o hellre varm än flådd.

Håller med Emmi.... varför chansa..!!??

Fast jag har fuskat oxå... när jag va färsk på hoj... åkte då i bara shorts o linne :dummer :7peta (enstaka tillfällen)

Men det känns helt enkelt inte rätt att åka i nåt annat än skinnställ. Även om jag bara ska till jobbet som är en sträcka på 3 km.

P. Räktig

Madhonda skrev:
Håller med Emmi.... varför chansa..!!??

Fast jag har fuskat oxå... när jag va färsk på hoj... åkte då i bara shorts o linne :dummer :7peta (enstaka tillfällen)

Men det känns helt enkelt inte rätt att åka i nåt annat än skinnställ. Även om jag bara ska till jobbet som är en sträcka på 3 km.

P. Räktig

På vilket sätt känns det inte rätt, är det bara för att alla andra säger det? Om alla andra kört utan skinnställ, då skulle du inte tycka det kännas rätt att ha skinnställ på dig........... eller hur :7peta

OLJEKYLD GSXR skrev:
Sist jag körde utan komplett utrustning var 1997, sen blev jag förståndig.

:Bugar :Bugar Wow, en riktig karlakarl :Bugar

Bones heal, chicks dig scars, pain is temporary but glory is forever :cool:

Kör ALDRIG utan skydd o skinnkläder....

Har glömt ryggskyddet nån gång o det kändes märkligt..........

Som sagt.......varför chansa ??
Det KAN ju komma nån idiot som inte kör försiktigt.
Som INTE ser mig...som JAG inte ser.....osv........

Men det är ju vad JAG tycker.....tur vi FÅR tycka olika ! :tummenupp

Last edited:
Prillan73 skrev:
Kör ALDRIG utan skydd o skinnkläder....

Har glömt ryggskyddet nån gång o det kändes märkligt..........

Som sagt.......varför chansa ??

Jag är lite fundersam, vad är det du chansar?

Marsipulami skrev:
Jag är lite fundersam, vad är det du chansar?

Förstår inte du poängen av "inte chansa" som Emmi, Madhonda och Prillan skriver????

Tänk såhär och se om det hjälper lite i dina funderingar

Varför finns skinnställ, skydd, hjälm handskar, ryggskydd med mera.....

Är det för att leverantörer ska tjäna pengar?
Är det för att skydda ditt liv bättre?
Har man tagit fram skydd helt utan att det finns anledning till att dom finns?

Jag skulle heller inte chansa och åka utan full utrustning.
Marsipulami!
Det har det inget med grupptryck att göra. Vill andra och dom jag åker med åka utan så får dom enligt min mening vara dumma och göra det. Men jag har mitt på. Vet sedan inte om Madhonda håller med, hon får svara för sig själv.

Liwa1 skrev:
Förstår inte du poängen av "inte chansa" som Emmi, Madhonda och Prillan skriver????

Tänk såhär och se om det hjälper lite i dina funderingar

Varför finns skinnställ, skydd, hjälm handskar, ryggskydd med mera.....

Är det för att leverantörer ska tjäna pengar?
Är det för att skydda ditt liv bättre?
Har man tagit fram skydd helt utan att det finns anledning till att dom finns?

Jag skulle heller inte chansa och åka utan full utrustning.
Marsipulami!
Det har det inget med grupptryck att göra. Vill andra och dom jag åker med åka utan så får dom enligt min mening vara dumma och göra det. Men jag har mitt på. Vet sedan inte om Madhonda håller med, hon får svara för sig själv.

Tsss, tjejer.

Nädu Marsi. Kör du i badshortsen som vi gjorde i somras och då när vi skulle träna bakhjul utan hjälm var inget fel alls med det. Kungligast var ju när vi testa o knäskrapa med knäskålen som puck :hihi
*fan va jag e elak* :brinnerup

Mavve skrev:
<snip>
Kungligast var ju när vi testa o knäskrapa med knäskålen som puck :hihi
När man gör det andra gången går det säkert att få ett fint titan-gnistregn också om man bara biter ihop lite.. :rolleyes:

Ugluk skrev:
När man gör det andra gången går det säkert att få ett fint titan-gnistregn också om man bara biter ihop lite.. :rolleyes:

Okej, ska ut o testa inatt när det e som mest livat. :mattias

Mavve skrev:
Tsss, tjejer.

Nädu Marsi. Kör du i badshortsen som vi gjorde i somras och då när vi skulle träna bakhjul utan hjälm var inget fel alls med det. Kungligast var ju när vi testa o knäskrapa med knäskålen som puck :hihi

Nu har vi alla här fått förklaring till varför du är som du är.....
Kan inte bli annat när man kvaddar utan hjälm och skydd...

:tungan

Tssss. ja se killar alltså :7peta

Det finns ingen lag att man ska hjälm eller nån tycker att man e knasig utan skinnställ när man cyklar då är det helt okej att ha både byxor och tröja i konst material. Använder själv cykelhjälm. Med en såna däringa racing cykel ala tour de france kommer man upp i hissnande hastigheter har själv varit upp i 95 i nerförsbacke. Då är det ingen som klagar.

ps jag röstade ja

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden