Kör ni i Jeans?

Kör ni i Jeans ibland?

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.
Gällande utrustning så har många mc-förare trippel moral och lite till....

En förare kan säga att andra är idioter när dom kör utan och predrika värre en Runar.Men till kiosken kan man låta bli, eller till standen eller...när en del vänner är ute och kör utan är det okej, men inte andra...osv

Jag anser så fort du startar hojen och ska köra så ska skyddsutrustning vara på.

Har en gång åkt i all utrustning utom skinnbyxor. Aldrig mer.

På sommaren kan jag köra till stranden o kolla läget i bara Tshirt o jeans.

Jeans kan man ha när det är varmt på sommaren. Dag som kväll.

Efter denna bilden togs så körde jag av vägen :rolleyes:

Bifogat

• #88jag.jpg
    #88jag.jpg
    75.1 KB · Visningar: 163
Men du vill ju bara visa upp din snygga tatuering :rolleyes:

Min kropp visas endast när jag måste visa den :D hum :lol

De som inte bor i stockholm och andra ställen där man kanske "måste" upp på snabbare vägar för att komma till ställen vill nog anse att det är dumdristigt att köra i jeans.

Jag har en hel del erfarenheter med krascher i jeans, dumdristigt? ja... men jag vet nu iaf vad jeans håller för. Det är skillnad på olyckor och olyckor. Smackar du rakt in i en bil framifrån hjälper inte skinnställ heller. Och kasar du på backen i jeans, beror det även på hur du kasar eller hur du rullar.

Jag kör iaf INTE i T-shirt.. det är en sak som är säker. (Jag har gjort det... såklart.. men då snackar vi inte om motorväg eller långa sträckor.)

Är man inte helt väck i huvet .. hmm.. så ska inte tanken att köra i jeans vara så farlig. Med helt väck menar jag att man kör i jeans som man kör när man har helställ på sig.

Swedie skrev:
Men du vill ju bara visa upp din snygga tatuering :rolleyes:

Är man inte helt väck i huvet .. hmm.. så ska inte tanken att köra i jeans vara så farlig. Med helt väck menar jag att man kör i jeans som man kör när man har helställ på sig.

Nej, knappast.

Jag har kört motorväg i långärmad T-shirt :crash

Fast när jag kör med jeans blir det inte mycket knäskrap ;)

Näh, det är väl inte säkert man överlever även om man har alla skydd på sig.

Men vågar ni åka i vanliga skor? Det finns säkert tusen små ben i fötterna (hur fan lät det då?) som säkert inte går att laga. Utan fötter kan man inte gå.

Gustav1 skrev:
Näh, det är väl inte säkert man överlever även om man har alla skydd på sig.

Men vågar ni åka i vanliga skor? Det finns säkert tusen små ben i fötterna (hur fan lät det då?) som säkert inte går att laga. Utan fötter kan man inte gå.

Finns det inte typ 250 ben i hela kroppen?

baronen skrev:
De e ju helt meningslöst att ligga o köra i stan med en sporthoj.......därför blir det: nej jag kör inte i jeans

M. Oraltant (de lät ju inte bra)

Helt meningslöst är det inte, jag hade ingen bil i somras och då är man tvungen att köra hoj vart man än ska. Ibland så kör jag utan hela stället och då brukar jag ha skinnställsjackan för det mesta + stövlar (ibland) och handskar jämt. Men jag blir nojjig när det går undan lite så det är bara vid ren transport jag åker så. Jamenar större risker än så tar man ju ganska ofta. Tror ni att ni dragit på er skinnställ om ni kört EU moppe? Att blåsa runt på skidor/snowboard i bara toppluva som enda skyddet på huvet tycker jag är 100ggr farligare.

Jag har alltid skinnställ... Vissa kallar det hud men jag vet att det består av skinn... :)

Att köra i Jeans är helt okej men ramlar man och glider så kan jag nästan garantera att trådarna från jeansen åker in i köttet...

Men man ska ha bälte när man åker bil säger polisen... Men åker du buss så är det skit samma eller?

// :Bugar Score

Jag kör oftast bil i jeans. Eller andra softa braller. Hojjen har jag kört i jeans nån gång - mellan garaget och hemmet för att hämta skinnstället.
Flera gånger har jag kört bil till garaget med fullt skinnställ. Det kan vara otäckt varmt.

Ungefär 100 flygtimmar i segelflygplan har jag också... då har jag aldrig haft skinnställ, men alltid heltäckande klädsel... helst i bommull. Bommull kletar nämligen inte fast på kroppen när det brinner. Det är bra. Ibland har jag haft headset när jag flygit. Och jag har alltid setat fastspänd med ett sex-punkts-bälte.

Jag har aldrig flygit i bitar.

Sen har jag åkt med i bil en massa kring en borg i tyskland. Då brukade jag ha hjälm i bilen.

I farfars utombordare brukar jag ha flytväst, men inget skinnställ.

En gång åkte jag hoj med badbraller (under skinnstället). Sen åkte jag i plurret. Så kan det gå.

Att ge sig ut på en åktur utan skyddsutrustning är rätt dumt... men visst, sånt händer.

Last edited:
Rigge skrev:
Helt meningslöst är det inte, jag hade ingen bil i somras och då är man tvungen att köra hoj vart man än ska. Ibland så kör jag utan hela stället och då brukar jag ha skinnställsjackan för det mesta + stövlar (ibland) och handskar jämt. Men jag blir nojjig när det går undan lite så det är bara vid ren transport jag åker så. Jamenar större risker än så tar man ju ganska ofta. Tror ni att ni dragit på er skinnställ om ni kört EU moppe? Att blåsa runt på skidor/snowboard i bara toppluva som enda skyddet på huvet tycker jag är 100ggr farligare.

Stämmer som fan, bara att ingen annan säger det!

Man gör mycket utan skinnställ på fritiden som gör ont om man gör dumt...

jag körde i bara jeans till o från jobbet sen en dag körde jag en sväng på stan, tror ni inte jag skulle leka lite o slog över med min ktm slog båda knäna i backen!

ett knä höll men det i det andra slet jag nästan av ena korsbandet det blev operation o gips i sex veckor det hände 20 augusti i år o jag är fortafarande ínte 100 % återställd!

Så i fortsätningen kommer jag inte slarva med skydd "tror jag" iaf!!

Baggy jeans med en brutal skinnpaj= :tummenupp (finns skydd som man kan ha under jeans)

Pejo skrev:
Jag kör oftast bil i jeans. Eller andra softa braller. Hojjen har jag kört i jeans nån gång - mellan garaget och hemmet för att hämta skinnstället.
Flera gånger har jag kört bil till garaget med fullt skinnställ. Det kan vara otäckt varmt.

Ungefär 100 flygtimmar i segelflygplan har jag också... då har jag aldrig haft skinnställ, men alltid heltäckande klädsel... helst i bommull. Bommull kletar nämligen inte fast på kroppen när det brinner. Det är bra. Ibland har jag haft headset när jag flygit. Och jag har alltid setat fastspänd med ett sex-punkts-bälte.

Jag har aldrig flygit i bitar.

Sen har jag åkt med i bil en massa kring en borg i tyskland. Då brukade jag ha hjälm i bilen.

I farfars utombordare brukar jag ha flytväst, men inget skinnställ.

En gång åkte jag hoj med badbraller (under skinnstället). Sen åkte jag i plurret. Så kan det gå.

Att ge sig ut på en åktur utan skyddsutrustning är rätt dumt... men visst, sånt händer.

Lustigt vad kultur/tradition gör till *lag*. Jag har ca 30 timmar segelflygtid, 100 timmar motor och 1000 helikopter. När man segelflög var man en utomjording om man inte hadde mössa/hatt på huvudet(för solen tror jag). I USA, när man skall starta motorn, hänger man ut skrikande CLEEEEAR PROOOOP !!! Eller i helikopter CLEEEAR TAAAAAIIIIL !!(många har gått in i dessa snurrande tingestar. Skadestånd? :D ) Vi var tvugna att ha Michael Jacksson loofers för att lädersulan är hård och hal. Föttrerna glider på pedalerna o ger bra känsla till stjärtrotorn. Av gammal vana på Bromma-rampen skrek jag allt vad jag kunde CLEEEEEAAAAAR PRROOOOOOOOP!! Alla tittar och ser ut att tänka samma sak - VILKEN JÄÄÄÄÄÄVLA DÅRE !!!

:4skrika leathergay i 25gradig värme när man glider å spanar på kissisar nää fy fan det funkar inte...shiftbrallor å t-shirt och en prins i truten ska det vara

Badde skrev:
jag körde i bara jeans till o från jobbet sen en dag körde jag en sväng på stan, tror ni inte jag skulle leka lite o slog över med min ktm slog båda knäna i backen!

ett knä höll men det i det andra slet jag nästan av ena korsbandet det blev operation o gips i sex veckor det hände 20 augusti i år o jag är fortafarande ínte 100 % återställd!

Så i fortsätningen kommer jag inte slarva med skydd "tror jag" iaf!!

Skinnställ hade inte hjälp. Knäskydd hade kanske hjälpt(om det var knäskålen). Tro mig.

/Ortopeden.

Jag klär mig efter uppgift. Ska man bara åka ner till stan å handla nånting så kör man ju inte så sportigt så då känns det som om det är för mycke jobb att dra på sig alla skydd. Däremot om man ska provåka nån annans hoj så har jag alltid skydden på, eller om man ska åka sportigt eller med ett lr två hjul i luften :P

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey