Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

Tjo på er alla hoj åkare ,, i dag blev det en liten tur på ca 15 mil i höst vädret inte så kallt ca 7 grader men lite slirigt med alla löv o annan skit, men skönt o uppfriskande var det,, 2T rules:yoparty

Vart 10 mil idag och en fika på Rosen :yoparty Bulten några varv o på vägen hem vart jag så taggad så tog en extrarunda via Lissma:D

Ny polerad och batteriladdare i, nu blir det nog inga mer mil i årIMAG0010.jpg

Jag är kluven, normalt kör jag ända fram till att vägarna är täckta av snö, och sen ett tag till. Men när man är nyss hemkommen från en månad i 30+ grader så känns den nuvarande kylan så intensiv att jag knappt vill gå till bilen utan vinterjacka och halsduk xD
Kanske plockar fram hojen igen när jag vant mig vid temperaturen, men för tillfället så får hon höstdvala :katt

Det blev några mil innan regnet idag, men det var nog sista turen för säsongen.

Pendlarhojen används fortf. Så jäkla skön att slippa köerna på hemvägen!
Denna vecka blir det nog bara mån-tis innan minusgraderna tar över! Men hojjen står på året runt så om det kommer över nollan igen så blir det mer hoj :-)

Blev nästan tjugo mil igår. Småvägar lund-malmö-trelleborg ca 100-120 km/h; kustvägen Trelleborg-Ystad med stopp i Smygehuk (70 km/h), Ystad-Vomb landsväg (ca 110 km/h), därefter grusvägar över skjutfält och runt sjöarna mellan Vomb och Revinge (10-80 km/h). Därefter hem till Lund.

Har sporthoj pch bobber också, men denna vändan var Dakaren helt oslagbar. Handtagsvärme och ABS är inte dumt när det mörknar en söndagskväll i oktober och rådjuren hoppar över vägarna.

bild-1.jpg
Sol och stilla hav vid kustvägen mellan Trelleborg och Ystad den 21 oktober, vid sjuttontiden.

Last edited:
Hojen har gått i ide för i år, va med sorg i hjärtat som jag vaggade den till sömns. Blev dock en sväng förbi DinMC i sollentuna idag, smeka, provsitta och drömma sig tillbaka till i somras. Blev ett nytt skinnställ också, minst 50% på allt. :tummenupp

Slutkört sen några veckor tillbaka, står upptvättad och vaxad i vardagsrummet. Tillochmed redan provsuttit och drömt mig till sommaren !

Slutåkt för denna säsongen.. Återstår bara tvättning innan hon skall rivas ner och få lite nylackade detaljer!

Sista åket i dag var riktigt kallt:) fyllt tanken samt hällt i bensinstabilator och pumpade lite extra luft i däcken
väntar på våren :tummenupp

Blir nog att ställa in hojen nu i helgen.

Blev 6mil nu på morgonen! dimma, 10meters sikt, halt, polisen stoppade mig, kallt. :banana

Idag blir nog sista svängen me hojen..:(
Sen blir det meck å mys med hojen i garaget under vintern:fyllisar

Kör så länge det överhuvudtaget går. :)
Men börjar kännas kallt om fingrarna nu. :(

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti