Kör ni fortfarande eller har ni baxat in den i garaget?

Jag ställde av den andra veckan i september :hihi men nu har jag fått tillbaka suget så jag fuskar lite och tar någon kortare bombrepa hit eller dit :)

Köra under vinterhalvåret - bara till o montera utsug och provkörningsbänk i garaget, koppla in 50":aren och slå på valfri bulten-rulle på youtube :tummenupp :hihi

Körde till jobbet igår men jag är gubbe och gillar inte kyla så nu får det nog vara till i vår. Skall baxa ner hojen i källaren och ägna vintern åt att utforska nya sätt att få den att väsnas.

Började ju köra hoj 1991 så nyhetens behag har s a s försvunnit och man har fallit in i att vara vackert väder- och bekvämlighetsåkare :D

Sporthojen får nog stå nu, men äventyrshojen kommer att rulla så länge det inte fryser eller saltas på vägarna. Ett par handtagsvärmare kommer att införskaffas.

Jag kör fortfarande men det börjar bli dax å lägga ner. Körde från hantverksbyn i Tullinge igår morse och sen Bulten ut till 225:an och sen ner till Nynäshamn.... Stannade i Sorunda och värmde händerna på cylindrarna och lyckades få tillbaka känseln ok för att kunna fortsätta hela vägen ner till Nynäshamn. Sen körde jag hem igen på em och sen frös jag hela kvällen. Z750 har inte ngt man kan gömma sig bakom och inte ens ett par vansinnesomkörningar kunde få hjärtat att värma kroppen... :hihi

Blev en tur till jobbet idag med :Rockbanan
Rena värmeböljan på hela 3.5 grader :tungan

Av nån anledning fick jag det inte riktigt vindtätt i kragen så rackarns vad kallt det blev ner efter ryggen i farter över 90. :gnissla

Sporthojen får nog stå nu, men äventyrshojen kommer att rulla så länge det inte fryser eller saltas på vägarna. Ett par handtagsvärmare kommer att införskaffas.

Rekommenderas! :tummenupp
Men Triumph-handtagsskydd funkar inge vidare. :(

Blev en tur till jobbet idag med :Rockbanan
Rena värmeböljan på hela 3.5 grader :tungan

Av nån anledning fick jag det inte riktigt vindtätt i kragen så rackarns vad kallt det blev ner efter ryggen i farter över 90. :gnissla

Kungligt fint imorse! :)
När slutar du ikväll?
Ska du med Bäsna-Leksand-Fika-Rexbo-Hem?

Härligt friskt att köra till jobbet på hojen imorse -2 grader på torra fina vägar, klarblå himmel och solen just stigit över horisonten :) Hem var det rena sommarvädret med +10 grader:hihi

Guzzin är vår-rustad (nyservad och polerad) så den åker jag inte med längre. Grus-Skramlahahan däremot får rulla tills det blir halt på allvar, då får den också gå i ide.

15 fina mil ikväll med obligatoriskt fika i mitten. :hojsmilie
50% på nästan allt hos Touringbutiken så polarn kastköpte ett Rukka-ställ. :)
Ska bli frost inatt så blir nog plåtlåda imorgon. :(

Blir en sista runda ihelgen om vädret tilllåter. Tvätta, vaxa och låsa in den över vintern. Gömma nyckeln på nåt bra ställe som man hittar runt april igen haha :D

Låg på nollan på vägen hem i natt. Dags att gå över till gubbatyg och varmare handskar.

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back