Kör ni året runt???

KÖR ni året runt eller...?

• Antal röstningar
    0

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Jag var ute och körde i helgen... Riktig fin dag! Solsken och inte ett enda moln på himlen...

Men jag frös som jag aldrig har frusit i hela mitt liv... ( och jag Har gjort lumpen)

Min fråga är: kör ni året runt eller???

Både nej och ja... Jag kör inte med sporthojen längre nu har jag gått över till offroaden!!

Vi bor i fel land för det. Har en kompis i Arizona. Han åker HD, och säger att när vintern kommer så sätter han bara på vindrutan...sen är det bara att åka till sommaren... Blir så j--la förbannad. :huvet

Åker inte om det är snö eller risk för halka... fast här i Skåne brukar det innebära att man kan åka nån gång varje månad även på vintern :yoparty

Fast sporthojen är avställd, kör sporttourern nu. Men det är mer en ekonomisk fråga, känns onödigt att pröjsa försäkring på två hojar på vinterhalvåret och det är sällan effekt som behövs nu.

jag åker sporthoj hela året :banana

nää, när medeltemp ligger under nollan är det liksom inte så skönt längre... ställde in hojjen i lördags morse, snön kom på kvällen(här i sthlm) så jag känner mig rätt nöjd med tajmingen iaf....

Njaeee egentligen inte, men börjar kvicksilvret krypa över +5 och det är hyfsat väglag så händer det att "Bettan" luftas även om det råkar vara vinter. Inga långturer dock.

Körde hoj till jobbet imorse. :yoparty

Snorhalt på snö (ingen dubb) på småvägarna hemmavid, annars helt OK. Det värsta är all j-la skit som bilarna piskar upp. För se hur länge man orkar.

/GoG

Avanti skrev:
jag åker sporthoj hela året :banana

Härligt, bara lite avis!

Kör ungefrär 10 av årets 12 månader. Jag tycker att temperaturen ute bör vara, i alla fall, 5 grader varmt. Då är det ok att köra! Däremot kommer jag inte att köra i väta under "saltperioden".

Det är tyvärr för jobbigt att bängla ut hojen ur förrådet bara för att åka en enstaka tur. den får stå där den står tills jag tar fram den och sen får den stå framme tills det är dax för snö och kyla igen.

Jag har min påställd året om för att jag fick en så billig försäking på min RF600R. Hade tänkt köra Lucia-tåget i Malmö men sen blir dte inte mer

-15 i morse. Kändes nog kallt att pedalcykla till jobbet.

Inge motorcyklande under vintern. Kanske i mitten av Maj. :gnissla

Körde hem från jobbet igår natt klockan 2... jag säger bara HALT :D
Tog säkert en halvtimme å komma hem. i vanliga fall tar det 7 minuter...

Och kallt var det osso...

Jag har min hoj påställd hela vintern... det känns som ett bra sätt för en nybörjare att samla på sig skadefria månader (om inte år)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!