Kör du sporthoj? [poll]

Kör du sporthoj?

• Antal röstningar
    0
Vad är problemet? Så länge man kör hoj oavsett det är en sporthoj av märket så är väl alla välkommna på sporthoj.com.

min z1000 räknas inte till kategorin SH även om FB vill tro det med tanke på den höga premien(undra hur hög premien blivit om det faktiskt varit en SH). men men en vacker dag så står det nog en gixxer eller zx10 i mitt garage iaf (det är åtminstonde vad jag strävar efter)

Vad är problemet? Så länge man kör hoj oavsett det är en sporthoj av märket så är väl alla välkommna på sporthoj.com.

Det är just det som är problemet... Själv brinner jag för sporthojar och roadracing. Diskussioner som gäller andra typer av hojar har jag inget som helst intresse för.

Enligt reglerna får man dessutom inte ens regga sig här om man inte äger en sporthoj. http://www.sporthoj.com/forum/misc.php?do=showrules

Vad gäller den biten tycker jag dock att man borde tillåta medlemmar som har ett intresse för sporthojar oavsett vad man kör eller inte kör.

ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt."

Vilken tur att man inte kör något av dessa kriterier då :D

Snålt med alternativ!

Jag vill klicka i alternativet
"Har haft en tidigare men inte för tillfället pga att jag kör som en kratta, planerar dock att köpa en ny cool hoj (om jag har råd vill säga) till våren och om gudarna vill mig väl så är ju RSV4:an ett fett alternativ"

Vafan, du får väl kränga pizzor svart på nästa AW så är ekonomin löst..

Det är just det som är problemet... Själv brinner jag för sporthojar och roadracing. Diskussioner som gäller andra typer av hojar har jag inget som helst intresse för.

Enligt reglerna får man dessutom inte ens regga sig här om man inte äger en sporthoj. http://www.sporthoj.com/forum/misc.php?do=showrules

Vad gäller den biten tycker jag dock att man borde tillåta medlemmar som har ett intresse för sporthojar oavsett vad man kör eller inte kör.

Ja, det är som du skriver...

Men det som fick mig att skapa denna tråd är för att jag tycker mig läsa hur folk tipsar varandra att skaffa annat, att köra i skogen att köra what ever... sen när man ser folk som reggar sig som direkt frågar om custom, motarder, crossar osv i sina första posts... ja, då börjar jag undra vart SPORThoj.com är påväg nånstans.

Kör som huvudhoj sport, MEN gillar det mesta på två hjul. Varför begränsa sig. Kör ju även på fyra hjul under vitertid. Helst då "A" klassad fyrhjuling. Fast det är klart, med familjen med så blir det bil, även fast grabben på 4 år tjuter av lycka när han får gränsla atv och göra "munkar" med farsan ;o)

Självklart!

Vad gör man annars på detta forum? Tycker vi ska utesluta olikheter på forumet... :tummenupp

Det är väl inte vad man kör utan hur man kör som gäller ;)

När jag köpte hojen så "Absolut, och FB gav mig högsta premien". Klassades i absolut högsta klassen och vissa bolag ville öht inte veta av mig.

Men nu 10 år senare har ju referensramarna flyttats fram och hojen är tung och har väl bara ca 65% av motoreffekten som dagens sporthojar. Idag är alltså "Nej, och FB ger mig en premie som är lägre än när jag körde 125:a"
Dock samma hoj, det är nog mest föraren som blivit långsammare antar jag. Tyngre definitivt.

Tycker man ska tänka efter lite vad som skulle hända om ni fick som ni ville. Vilket fantastiskt nedköp för forumet om alla "oäktingar" uteslöts, tycker jag iaf.

Eller är ett forum med endast Stockholms-outlaw-bulten-brassare det som önskas? Kolla tex teknikdelen på forumet vad de mest hjälpsamma personera ofta kör för bågar, inte oftast nya rettan va?

Jag älskar också sporthojar och RR. Personligen bytte jag "sporthojen" mot en gubbhoj med mycket pulver i sommras då jag tyvärr inte hinner så mycket till banor som man kunde önska och inte känner för att bara pumpa in pengar i försäkringsbolagen. Men då kanske man inte var välkommen längre? Är man då dömd till reflexvästtvång på SMC:s forum med besserwissarna där?

Frågan var väl uppe i våras/sommras senast och Swedie deklarerade vad som gällde, finns väl att finna om man söker. Annars kanske Swedie kunde skapa en strikt sporthojsdel på forumet där inlägg av andra än rent regelkorrekta medlemmar snabbt moderaras bort? Tror personligen det skulle bli ett rätt ledsamt underforum.

Röstade f.ö. inte då jag tycker alternativen var allt för vinklade.

Sporthoj har ju blivit som ett "community" för hojåkare.
Det som gör sajten så bra/rolig att "hänga på" är ju att alla möjliga typer av åkare finns representerade och delar med sig av upplevelser och erfarenheter.

Sen kan man ju undra vart man drar gränsen "vad är en sporthoj"?
Något som var sportigt för 15 år sen är ju ganska osportigt idag. Det finns ju moderna nakenhojar eller kanske med halvkåpa som har mer inställningsmöjligheter i fjädring och chassi och tillåter mer aktiv körning än en "sporthoj" från bara ett par år tillbaka.

Och hur gör man om någon som "hängt" här i kanske 10 år plötsligt känner för att prova en annan typ av hoj nån säsong? Är det bye bye då?

Jag tror att det skulle bli en jävligt trist sajt om man stänger av alla som inte kör sporthoj. Hela "community"-grejen skulle dö ut och det skulle sluta som en självdöende klubb för inbördes beundran samtidigt som något annat tar över..

Världen förändras så även sporthoj.com.
Lev med det.

Klart alla ska få va här, ärligt så verkar de mer vettiga åsikterna komma ifrån folk som inte kör sporthoj :)

men swedie kanske tolkade det såhär.

hoj=sport (det går att tävla i)
man kan tävla med alla hojar, mer eller mindre ;)
alltså sporthoj.com

problemet löst.
Tråkigt att det ska ens förekomma sådana här trådar...oavsett syfte..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra