Innebär det att den är oförsäkrad, att du försäkrat den hos digBLUERIDER skrev:Oerhört EGEN försäkring !!!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Innebär det att den är oförsäkrad, att du försäkrat den hos digBLUERIDER skrev:Oerhört EGEN försäkring !!!![]()
P@trik skrev:Känns som att det är upp till försäkringsbolagen att vara tydligare vad som gäller...
Tror jag ställer den på morsan i år det blir nog skitbilligt..![]()
Zeb_Macahan skrev:Vad är oklart? Saxat från Trygg Hansa:
//jaG
morlock skrev:Innebär det att den är oförsäkrad, att du försäkrat den hos dig![]()
red_ninja skrev:Knepig poll egentligen, dom som verkligen skenförsäkrar går ju nte o talar om det här på forumet, jag har min egen försäkring givetvis!
yonsson skrev:För mig är det skenförsäkring om hojen står på nån annan än den som brukar den.
Alltså t ex om hojen står på pappa, man bor hemma, men pappa kör inte hojen dagligen utan du. Lagligt eller inte, det är ju din hoj och du som brukar den. Är den då inte försäkrad på dig så är det enligt mig skenförsäkrat.
Berggren skrev:22 år, eget boende, 2 bilar , 1 R1:a. Allt skrivet på mig själv.
Har man inte råd med det så ska man inget ha.
Ekonomisk ägare och huvudsaklig brukare.P@trik skrev:Håller faktiskt inte med där ,om det är ok för försäkringsbolaget att det finns andra än ägaren som brukar fordonet ser jag inte det som en skenförsäkring..
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |