MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Macho Woman skrev:Hela grejen med att köra hoj är ju att köra fort. Vad det sedan är har jag omvärderat efter mina vurpor. Jag kör just nu extremt långsamt och tycker det går fort, men jag antar att jag kommer att få upp farten igen när skräcken släpper.
Körde av i dryga 200km/h för lite mer än 2 år sedan, feldoserad kurva med grop i kombination med åt helvete för hög fart va ingen lyckad kombination
När det släppte flög både jag o hojen rakt ut i diket, hojen stannade efter ca 60m, inborrad i en jordvall. Själv fortsatte jag ca 20m till.
Kom undan med en stukad fot och en trasig handled
Efter olyckan köpte jag bil istället, kändes som om jag aldrig skulle sitta på en hoj igen. Det tog väll 4-5 månader så kände jag suget komma igen...
Familjen hade bara gått o väntat på det, jag har pratat om motorcyklar hela livet så dom visste att jag aldrig skulle kunna sluta köra.
Efter 6 månader sålde jag bilen o beställde en ny KTM 660 motard, tänkte att då kör man ju iaf inte SÅ fort. Jo tjena..... visst, man kör inte i över 200km/h men å andra sidan så gick det full gas på alla småvägar.
Tröttnade på att man inte kan åka långt på motarden, så jag sålde den o köpte en Fireblade 954 -02. Nu är man tillbaka på ruta 1 igen
Så det dröjer inte så länge innan man kör alldeles för fort igen efter olyckan. Men nu för tiden tänker man en del på vad som kan hända om man kör av också....

. För att fortsätta uppfylla 1:an och 2:an kör jag numera kåplöst och relativt motorsvagt på landsvägen
.