köptips TT600R, KTM LC4 640

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Hejsan jag är inne på o köpa min första lv reggade hoj och första fyrtaktare så jag skulle behöva lite tips..
KTM LC4 640 och Yamaha TT600R är de hojarna jag funderar över någon som har några andra förslag.. Min budget på hoj ligger på strax över 30ungefär..
Ni som har kört eller har hojarna får gärna skriva dåligt o bra om dem och säga vad man ska titta efter om man ska köpa en...

Tack :Bugar
 
silvr skrev:
Hejsan jag är inne på o köpa min första lv reggade hoj och första fyrtaktare så jag skulle behöva lite tips..
KTM LC4 640 och Yamaha TT600R är de hojarna jag funderar över någon som har några andra förslag.. Min budget på hoj ligger på strax över 30ungefär..
Ni som har kört eller har hojarna får gärna skriva dåligt o bra om dem och säga vad man ska titta efter om man ska köpa en...

Tack :Bugar

Om ekonomin tillåter så köp en 620 supercomp! sköna hojar. :tummenupp
 
silvr skrev:
Hejsan jag är inne på o köpa min första lv reggade hoj och första fyrtaktare så jag skulle behöva lite tips..
KTM LC4 640 och Yamaha TT600R är de hojarna jag funderar över någon som har några andra förslag.. Min budget på hoj ligger på strax över 30ungefär..
Ni som har kört eller har hojarna får gärna skriva dåligt o bra om dem och säga vad man ska titta efter om man ska köpa en...

Tack :Bugar


En TT600 lär duga gott och väl.
Tyngre och svagare, men det mesta hänger på vilken väg man väljer.
Köp Yamahan!
 
640 får du problem med att hitta för runt 30

TTn är slö. tung och slö.

620 har inte alls samma kvalitet som 640. Lägg till några tusen och köp någon av LC4modellerna från KTM eller en honda XR.

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
TTn är slö. tung och slö.

//jaG
Är det av egna erfarenheter du säger detta? Är också inne i köpetankarna på en TTR 600 med sm kit eller en XR600/650 beroende på vad ekonomin tillåter. Har hört att TTR:n ska vara en väldigt rolig hoj och tycker den ser ganska smidig ut, men det är ju bara vad jag har hört. :)
 
Ska du 'bara' lägga runt 30kkr så skulle jag satsa på en TTR, har precis bytt ut min -01 som jag trivdes utmärkt med. TTRen är ingen hoj du kommer att 'bli rädd' av att köra, men som första hoj är den kalas :tummenupp

TTRen är en så pass beprövad konstrution att det mig veterligen inte finns några generella fel. Det somär avgörande är att hitta en i bra skick, då skicket
kan variera på denna typ av hoj (mycket skog o grusväg...)

Min 'gamla' hoj finns ute för försäljning, PMa om du är interesserad.
 
arv skrev:
Ska du 'bara' lägga runt 30kkr....
Hur är ttr:n som lekhoj resp. "touring" för att köra lite längre sträckor? Eller är den generellt som de flesta offroadarna, skakar och ger en öm rygg vid långfärd? :p
(förlåt silvr om du upplever det som att jag lånar din tråd, men vart ju själv lite nyfiken nu då jag som sagt går i samma tankebanor)
 
Hondas XR600 då?
Den är iofs, generellt sett, dyrare än Yaman men det får du ju också igen. Den sjunker inte lika mycket i pris och den verkar lättare att sälja, mer eftertraktad.
 
Spiken skrev:
Hur är ttr:n som lekhoj resp. "touring" för att köra lite längre sträckor? Eller är den generellt som de flesta offroadarna, skakar och ger en öm rygg vid långfärd? :p

Precis, komforten är inte den bästa, jag körde iof på MT21 däck. Om man
sätter på mer LV anpassade däck blir komforten bättre, men bra blir den nog aldrig ;)
 
Spiken skrev:
Är det av egna erfarenheter du säger detta? Är också inne i köpetankarna på en TTR 600 med sm kit eller en XR600/650 beroende på vad ekonomin tillåter. Har hört att TTR:n ska vara en väldigt rolig hoj och tycker den ser ganska smidig ut, men det är ju bara vad jag har hört. :)

TT/TTR (har bara kört TT600E -95, men TTRen ska enligt utsago vara marginellt kvickare.) är slö som motard. XR passar mycket bättre eftersom motorn är rappare. The_Wanderer hade en TT600E-95 (just det!) som motard och det var då vi insåg att den nog passar sig bäst på skogsväg..

För att en motard ska vara rolig så krävs lite effekt.... så enkelt är det

//jaG
 
Zeb_Macahan skrev:
TT/TTR (har bara kört TT600E -95, men TTRen ska enligt utsago vara marginellt kvickare.) är slö som motard. XR passar mycket bättre eftersom motorn är rappare. The_Wanderer hade en TT600E-95 (just det!) som motard och det var då vi insåg att den nog passar sig bäst på skogsväg..

För att en motard ska vara rolig så krävs lite effekt.... så enkelt är det

//jaG
Okej men jag satt o funderade på om man ska försöka få tag på en motard men skippar det då o köra på en offroad så man kan brumma skogen lite med

Inga standardfel på TTR600?
pallar dem bakhjulsåka har hört att oljepumparna på endel hojmodller inte gillar sånt....
Någon som vet hur många jk extra man får om man klipper kablen från CDI boxen?
 
silvr skrev:
Ingen annan som har några bra tips?
Kolla på det här forumet. www.soe.se
De borde ha bättre koll på den här sortens hojjar. :7peta
Annars kan du PM'a Älgdräparn eller Double action här på SH.
De kör båda TTR. :tummenupp
 
* På ttr kan du dra isär en kontakt som sitter under sadeln...
* Montera ett öppnare avgas.
* Öppna upp luftburken

Gör du alla tre sakerna så får du ca 30 hk till.









Trodde ni på det?
Snarare 3 hk.

Köp KTM, roligare på alla sätt.

Från en som har haft en TTR-00

/ H
 
Heol skrev:
* På ttr kan du dra isär en kontakt som sitter under sadeln...
* Montera ett öppnare avgas.
* Öppna upp luftburken

Gör du alla tre sakerna så får du ca 30 hk till.









Trodde ni på det?
Snarare 3 hk.

Köp KTM, roligare på alla sätt.

Från en som har haft en TTR-00

/ H

Lär vara lite mer än 3hk man tjänar på det iaf så dålig uppskattning
 
silvr skrev:
Lär vara lite mer än 3hk man tjänar på det iaf så dålig uppskattning

OK, kanske 5 hk...

Gör alla tre sakerna och känner du någon större skillnad så hör av dig...

Har testat mot polarens ttr-99, skillde nästan ingenting.


Köp KTM om du vill ha lite pulver, annars är ttr en bra maskin

/ H
 
Heol skrev:
* På ttr kan du dra isär en kontakt som sitter under sadeln...
* Montera ett öppnare avgas.
* Turbokonventera

Gör du alla tre sakerna så får du ca 30 hk till.









Trodde ni på det?
Snarare 3 hk.

Köp KTM, roligare på alla sätt.

Från en som har haft en TTR-00

/ H
Hmmmm näää Turbokonventera går ju inte :) vad dum du är :fatta!
 
Zeb_Macahan skrev:
Det går ju visst det... Sök på turbo och XR (tror jag) så hittar du rolig läsning :fakta

//jaG
Det går väll men om det är PG så hade han väll massa problem med ojämn effekt? :va
 
Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Back
Top