köptips TT600R, KTM LC4 640

Körde TTR förra året å det va kul då men idag skulle jag inte ta i den med tång! Trött å tung är en beskrivning som passar in bra. Ett plus ska den ha för bra kvalite... som en gammal volvo :tungan

Köp KTM betydligt mer glädje för pengarna!

Personligen skulla jag köpa en småtrimmad Xr600 för de pengarna, har en 96:a (som för övrigt är till salu till förmån för en KTM, dock i skogsskick).. Har haft en ett par Yamahastånkor och måste bara säga att Hondan är så mycket bättre att meka! Riktig bra kvalitet dessutom.
Rent körmässigt tror jag att KTM generellt vibrerar mer (brukar alla KTM göra) samt behövas mekas mer. Hör lite titt som tätt om ras på KTM:er, sällan man hör något sådant om XR 600:an/TTR:n -de bara går och går.
Dock skall man ta i beaktning att KTM verkligen är "Ready för race" normalt sett, mycket effekt och mycket bra fjädringskomponenter.
Ren körmässigt är nog 620:in kanske tom 640 LC4:an(mer landsväg/touring) bra mycket roligare än TTR Xr600, då de har myycket mer effekt och riktigt riktigt bra fjädring + bra sittställning.. -blir lätt dragen på rakorna av dessa...
Men som sagt, det har sitt pris i mekande/ras.
(SOE har fått ny forumversion och ligget lite nere just nu)

Last edited:
Någon som vet hur vanligt det är att TT600R får baktändning så motorblocket går sönder?
kan detta hända på en frisk?
KTM 640 e så sabla dyr min ekonomi gillar inte sånt :(
Vill ha en ny WR400 igen men Typ seervas lite mkt o det har man inte råd med när man e 18 :(

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2