Köpte en Kawa Gpx 750 -84:a (A2) för tre veckor sen, skattad o bes, bara åka.
Gick kanon fint med 4-1 ny reno ventiler förra vintern (på verkstad) Nytt driv å däck å batteri då. Efter ca: 30 mil (1 vecka) börja den gå dåligt på tongång, typ under 1000 varv å stanna. försökte ställa med central skruv på förgasarna, men då rusar den vid gaspådrag, eller återgår inte till 1300 efter snabb upp till 3-4 '
Började läcka olja med strax innan ovan symtom, läcker troligen där kankedjan vänder, tror det skulle var en extra packning där vid ihop monteringing av cyllen. Motorn blir mycke varm, inte kul med olja på då, rycker pinsamt vid stadskörning vid rödljusen.
Sen i bland vissa mornar va den svår startad kall med choke, vet inte om jag då körde start motorn för mycke, för nu klickar det bara vid försök, kommer 12v till relä och startmotor, tog isär å kollade och då snurra inte startmotorn, ryckte bara lite (kom +12 v) vred rund den med handen , prova igen då snurra den till, satte ihop men klickar bara i relät . (ska ta isär och kolla nogrannare igen)
Visst går att kuta igång den, men det är så pinigt, speciellt vid broöppning
MEN idag när jag skulle rulla igång, så va det som om inte kolvarna gick runt, prova på 2:an och 3:an, släppte du kopplingen fråga polarn, klart jag gjorde. :kocko
Motorn va varm, så prova igen med bara ett kort knyck (satt på med lite nedförslut) gick igång med att bara gunga till efter att kastat ut koppling.
Oj det blev en hel roman det här, men känns skit med en "ny" hoj som inte lirar. Undra om nån ens orkar lyssna.
Dax att försöka sova gott nu, har ju verkstadshandboken som kvälls lektyr i natt igen.
/Dennis W
Gick kanon fint med 4-1 ny reno ventiler förra vintern (på verkstad) Nytt driv å däck å batteri då. Efter ca: 30 mil (1 vecka) börja den gå dåligt på tongång, typ under 1000 varv å stanna. försökte ställa med central skruv på förgasarna, men då rusar den vid gaspådrag, eller återgår inte till 1300 efter snabb upp till 3-4 '
Började läcka olja med strax innan ovan symtom, läcker troligen där kankedjan vänder, tror det skulle var en extra packning där vid ihop monteringing av cyllen. Motorn blir mycke varm, inte kul med olja på då, rycker pinsamt vid stadskörning vid rödljusen.
Sen i bland vissa mornar va den svår startad kall med choke, vet inte om jag då körde start motorn för mycke, för nu klickar det bara vid försök, kommer 12v till relä och startmotor, tog isär å kollade och då snurra inte startmotorn, ryckte bara lite (kom +12 v) vred rund den med handen , prova igen då snurra den till, satte ihop men klickar bara i relät . (ska ta isär och kolla nogrannare igen)
Visst går att kuta igång den, men det är så pinigt, speciellt vid broöppning

MEN idag när jag skulle rulla igång, så va det som om inte kolvarna gick runt, prova på 2:an och 3:an, släppte du kopplingen fråga polarn, klart jag gjorde. :kocko
Motorn va varm, så prova igen med bara ett kort knyck (satt på med lite nedförslut) gick igång med att bara gunga till efter att kastat ut koppling.
Oj det blev en hel roman det här, men känns skit med en "ny" hoj som inte lirar. Undra om nån ens orkar lyssna.
Dax att försöka sova gott nu, har ju verkstadshandboken som kvälls lektyr i natt igen.
/Dennis W
