Köpte hoj idag

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
sthlm
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
blev en zx12r. 2001.

Messaging1507657331813.jpg

fick ett slipon m4 med. nån som vet något om de märket?

behöver en power commander,nån som har?

sam
 
alltså orginal dämparen är på i bilden inte slipon m4:an.

org dämparen är stooooooor. sitter faktisk katalysator i den :näsblod
 
m4 är en 'merican företag som gör ljuddämpare för hojar. Inte den största inom den branschen men har funnits länge nog för att veta vad de gör.

PC behövs oftast inte med byte av endast slip-on. Men blir det ojämn tomgång/gång och/eller smäller för jävligt så behöver du göra något åt det.
 
Hade en polare som hade 2x M4-slipon på sin TLR 1000R och den lät skithögt. Lät som ett bombplan :rock
Det där blir nog bra.
 
Hade en polare som hade 2x M4-slipon på sin TLR 1000R och den lät skithögt. Lät som ett bombplan :rock
Det där blir nog bra.
TL1000 låter som ett åskmoln oavsett vad man har för rör på, jag drog igång ett och annat billarm med min gamla TL med Vance & Hines slipon :yoparty

Sent from my E5823 using Tapatalk
 
tror att man måste mappa in avgasröret på dessa,speciellt då det sitter en kat i dämparen. har för mig gamla ägaren sa att den går nästan bättre me org dämparen just nu.

men dom går ruggigt bra orginal med, 300 ska gå.

bra där me m4 infon.

ingen som har en pc till denna??????

sitter faktiskt massa luftrör och skit från luftburken till katten,allt sånt skit ska bort.

äre nån här som vet hur ja ska göra för att få den gå mer än 300...:3freak:tummenupp
 
Riktigt grym hoj. Grattis! Skaffa svart kåpglas också. Nästan obligatoriskt med den lacken :)

Edit: såg inte riktig att det satt ett sånt på plats redan, perfekt:)
 
Last edited:
tack där :)

jajuste tänkte dreva ner den 1 kugg fram för att va coolare vid trafikljusen.....

man kan ju träffa på en modern supersport hoj :hihi

pfft gör som i USA förlängd sving och sänk hojen, sen kör du slicks bak för ultra grepp. Burnout och sen gasa satan vid varje trafikljus.
Så länge det inte svänger så bör du klara dig bra:tungan
 
pfft gör som i USA förlängd sving och sänk hojen, sen kör du slicks bak för ultra grepp. Burnout och sen gasa satan vid varje trafikljus.
Så länge det inte svänger så bör du klara dig bra:tungan

hehe :D:D
nä så kul ska vi inte ha det...
 
tror att man måste mappa in avgasröret på dessa,speciellt då det sitter en kat i dämparen. har för mig gamla ägaren sa att den går nästan bättre me org dämparen just nu.

men dom går ruggigt bra orginal med, 300 ska gå.

bra där me m4 infon.

ingen som har en pc till denna??????

sitter faktiskt massa luftrör och skit från luftburken till katten,allt sånt skit ska bort.

äre nån här som vet hur ja ska göra för att få den gå mer än 300...:3freak:tummenupp

Lång historia kort:

En polare som är novis på hojar frågade mig om jag ville hänga med till Tyskland. Han skulle köpa en R1. Han hade kollat upp 4-5 stycken på förhand. Jag visar honom en bild samt specs´en på en 12:a.

Han kollar upp 4-5 12:or. Vi åker ner. Hämtar hem en blå -03:a. Han ler oavbrutet i 3 år.
 
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Back
Top