Köpte en V-twin

Morello

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
Aprilia RSV Mille
Igår köpte jag en julklapp åt mig själv. Det blev en Aprilia RSV Mille, årsmodell -00 med 450 mil på mätaren.

Nu vill jag att det skall bli vår! :yoparty :tungan:tungan

Grattis till hojen.

Jag är lite nyfiken?
Apriliafolk verkar vara väldigt stolta över sina maskiner, är det något speciellt med prillor eller är det som med alla märken att Yammafolk bara älskar Yamma och Hondafolk bara gillar Honda?
Jag har inte fattat det ännu, ok, jag har inte hunnit provköra min prilla ännu...

Grattis till hojen.

Jag är lite nyfiken?
Apriliafolk verkar vara väldigt stolta över sina maskiner, är det något speciellt med prillor eller är det som med alla märken att Yammafolk bara älskar Yamma och Hondafolk bara gillar Honda?
Jag har inte fattat det ännu, ok, jag har inte hunnit provköra min prilla ännu...

Är helt klart något speciellt med Aprilia. Har svårt att sätta fingret på vad det är. Har själv bara haft min en säsong men det är min 11 hoj och har aldrig tidigare varit så nöjd.

Är helt klart något speciellt med Aprilia. Har svårt att sätta fingret på vad det är. Har själv bara haft min en säsong men det är min 11 hoj och har aldrig tidigare varit så nöjd.

Ja, jag gjorde ju inte som TS och köpte en V-tvin, man får väl hoppas att jag blir lika nöjd som du och TS

Än en gång, grattis TS

Åter till topic.....

:shrules

Jag var också skeptisk till milen, men efter att kikat på den och konstaterat att allt ser så gott som nytt ut är jag övertygad. Den har av olika (rimliga) orsaker mest stått i garage. Kollar man på detaljer som växelpedal, bromspedal, fälgar,handtag, bromsgrepp chassie med mera så ser det praktiskt taget nytt ut.

Enligt bilregistret är den svensksåld.

Gött mos!!!

kolla in www.famiglia-aprilia.se/ om du inte redan känner till forumet

Edit: Jag var för långsam...

Tackar, ska kika. :tummenupp

Var ju inte på att köpa en Ducati förut och hann nästan gå med i ducatiklubben.

Last edited:
Jag är lite nyfiken?

Det är svårt att riktigt peka på, för min egen del hade det med att Millen är så otroligt snygg. Den ser lite klumpig ut i helhet men varje detalj ser ut att vara ändamålstillverkad - inte tagen från ett lager med hundratusen likadana delar till andra modeller, utan just till min hoj. Sen kostar ju reservdelarna som om så vore fallet. :3freak

Millen är den enda hoj jag faktiskt saknar, jag kommer definitivt köpa en sån igen. Helst en silvrig -02:a. :drool

Så ja, det är nåt speciellt med Aprilia. Och det är trevligt.

Självklart kan man hitta hojar från -00 med bara 400 ärliga mil på mätaren.

Är väl nån som köpt hojen och inte tänkt om h*n egentligen har tid att köra eller inte så har den blivit stående i garaget några år. Sen vips en dag ska det städas och då kommer personen på hur mycket onödig plats hojen tar om den ändå aldrig används.

Grattis till köpet!

Körde själv Aprilia RSV en sommar och ska jag i framtiden ha sporthoj igen är det inte helt omöjligt det blir en sådan en gång till, väldigt rolig hoj!

Självklart kan man hitta hojar från -00 med bara 400 ärliga mil på mätaren.

Är väl nån som köpt hojen och inte tänkt om h*n egentligen har tid att köra eller inte så har den blivit stående i garaget några år. Sen vips en dag ska det städas och då kommer personen på hur mycket onödig plats hojen tar om den ändå aldrig används.

Grattis till köpet!

Körde själv Aprilia RSV en sommar och ska jag i framtiden ha sporthoj igen är det inte helt omöjligt det blir en sådan en gång till, väldigt rolig hoj!

Jo visst finns det säkert en och annan hoj som inte har gått så mycket... Men jag tror att sannolikheten att få en skruvad hoj är större än att få en som är ärlig med så få mil. Ett tips på sådana objekt är att kolla däck och kedja/drev m.m. som inte ska ha behövt bytas ut vid så låga miltal, bör ju vara originalgrejer på dom.

Hoppas jag inte låter så negativ :rolleyes:... grejen är bara den att jag länge funderat på varför hojar på blocket m.m. av nyare årsmodeller, typ ett till två år gamla, oftast rullat 1500-2500 mil för att sedan fyra år senare ha rullat ett lägre miltal eller detsamma...

Whatever, hoppas du är nöjd med hojen och att den får rulla lite längre i din ägo! :yoparty

GRATTIS !!! till HELT RÄTT HOJ...

Fan, va kul - då blir vi en till som åker Mälar´n runt den 1 maj.
Bara så du vet - Den kommer med O B L I G A T O R I S K träff varje år...
Skokloster, 1 maj.

Att vi sedan åker hela vägen söder om Mälaren, med för-träff hos Jonas på Starol, är bara så att hojen klarar att stå still när den väl parkeras... (ungefär som barn med "spring i benen") :D

Ser att du redan fått inbjudan till "Famijen"... Välkommen !!!
:krama

Aaaah! grattis!
Det var precis en sådan som fick mig att fastna för Aprilia.
Vad som gör dem så speciella? Kombinationen av körglädje, ljud, detaljrikedom och hållbarhet. :yoparty Så är det i alla fall för mig.

Har La Famiglia Aprilia Svezia nämnts? :va :D

Tante auguri!

Trevligt med en så gammal lågmilare!:tummenupp
Hoppas bara att alla tätningar håller tätt efter så långt uppehåll!? Är det dessutom orginaldäck på så skulle jag nog byta dem trots bra mönster då gummit förmodligen "torkat" och förlorat sitt forna grepp...Har den dessutom stått på däcken så kan de blivit lite kantiga.:gnissla

Som sagt välkommen till "La Famiglia". Jag har även lite "familjetröjor" kvar
att sälja om du även vill ha mjuka klappar under granen!:)
Boka 1:a maj redan nu!:yoparty

Grattis till en underbar hoj :)))
ang mil så är jag 3:e ägare på min hoj o då jag köpte den så hade den knappt
200 mil på mätaren efter dryga året som inreggad,,att man äger en fin hoj betyder ju inte att det körs så mycket,för många kommer inte hojjen i 1:a hand o då kan det ju bli såhär.
lägg gärna upp bilder på den så vi andra får njuta av den åxå.

Ett sätt att kolla upp miltalet är att begära utdrag från bilprovningen... Man kan få papper för 10 år eller nått sånt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman