Köpte en V-twin

Grattis till köpet:tummenupp Gillar Millen skarpt, en sån skulle gladeligen få plats bredvid SP2an :)

Tackar för all trevlig respons och tips. Ska lägga upp lite bilder under kvällen. :) Följer självklart med 1/5. :yoparty

Säljaren påpekade att det är originaldäck som kanske borde bytas (gammalt gummi). Jag har läst både 180 och 190 bak - vilket är rätt? (alla källor säger 120 fram)

:tungan

27572d1234665383-09-heritage-big-radius-big-sucker-fuelpak-help-this-thread-is-useless-without-pichers.jpg

:rolleyes:

Grattis till köpet :tummenupp

Hej!
både 180 o 190 funkar bra,men kör du 180 så får du en mera lättsvängd hoj än med 190.
här får du ett par intressanta länkar att följa:
http://www.famiglia-aprilia.se/
http://www.apriliaforum.com/forums/index.php
http://www.apriliaforum.com/aprilialinks.htm

mvh jocke

Tackar för all trevlig respons och tips. Ska lägga upp lite bilder under kvällen. :) Följer självklart med 1/5. :yoparty

Säljaren påpekade att det är originaldäck som kanske borde bytas (gammalt gummi). Jag har läst både 180 och 190 bak - vilket är rätt? (alla källor säger 120 fram)

:tungan

Grattis!!Köpte en Rsv factory-08 med 100mil på mätarn precis innan säsongen va slut,hann å köra 200mil med den innan jag ställde in den.Längar också efter vår :-(

Min farsa hade en -03 CBR 954 som han sålde 2008 med endast 120 mil på mätaren... vi plockade ut den helt ny. Så visst är det möjligt.

Idag anlände hojen. Skrev avtal och lämnade handpenning i lördags.

Lite bilder från garaget: :yoparty

Last edited:
Nytt försök

Bifogat

• rsv 001.jpg
    rsv 001.jpg
    130.3 KB · Visningar: 137
  • rsv 003.jpg
    rsv 003.jpg
    142 KB · Visningar: 144
  • rsv 004.jpg
    rsv 004.jpg
    150.3 KB · Visningar: 148
  • rsv 005.jpg
    rsv 005.jpg
    153.1 KB · Visningar: 166
  • rsv 006.jpg
    rsv 006.jpg
    118.5 KB · Visningar: 148
  • rsv 007.jpg
    rsv 007.jpg
    137.7 KB · Visningar: 160
  • rsv 008.jpg
    rsv 008.jpg
    130.5 KB · Visningar: 140
Idag anlände hojen. Skrev avtal och lämnade

Grattis till din nya motorcykel :tummenupp

Vet du om man bytt motorolja och bromsvätska på den under åren? Trots de låga miltalen bör man ha gjort någon form av underhåll. Gör en översyn på den om historiken är oklar.

Om inte t ex bromsvätskan bytts i tid finns det risk för att bromsoken blivit förstörda. Alu oken tål inte vatten och det brukar samlas i just oken när bromsvätskan blir gammal.

Gammal motorolja är inte heller särskilt hälsosam för motorn om den ställts undan så.

Packningar i motorn, hjullager och stötdämpare mår inte bra av att stå stilla länge.

Det är bra om tidigare ägare använt motorcykeln lite och motionerat den.

Ska göra en ordentlig genomgång - perfekt tidpunkt nu när man ändå inte kan köra.

Ska ragga upp verkstadsmanualen också, så man kan läsa på lite. Är relativt van med att meka även om jag inte jobbar som mekaniker.

Trevligt med två Aprilior i garaget! :tummenupp

Tittar man lite längre in i garaget finns en italienska till - en Liberati-cykel. :tungan

Den lilla Aprilian ska få sig en ordentlig tvätt och ny kolv samt lite bättringsfärg efter en mindre incident i höstas.

Ser att du har en RS250 - var nära att slå till på en sådan, men tänkte om och tänkte fyrtakt. :)

grattis, hoppas du blir nöjd. Likt många twin är det rätt gott ljud. Kommer själv dock aldrig att köpa en Mille igen..

Såg den på Blocket med, bra pris för dom milen. Men jag har för mig att det var ngn modell av millen som själv nollade miltalen första gången man kopplade bort batteriet. Men din ser ju riktigt fin ut, gällande däcken lär det inte vara några problem att köra på dom.

Hör av dig om du blir sugen på en orginal-tillbehörsdämpare i titan till den

Back