Köpte en racer

valmers skrev:
Ingen idé att ha hoj på vintern.

Jo, om det är en tvåtaktare.

För då har man ju något att skruva med hela vintern, och det behövs ju enligt dej ;)

/Sleven

Jörgen Player Special skrev:
Du skulle kunna skriva " Stolt med lem i 250KK" :)

/JPS

Joo.. Men det borde folk väl förstå att sleven inte är namnet på en tjej :tungan

/Sleven

valmers skrev:
Ingen idé att ha hoj på vintern.
Det är nu du ska handla, till våren är det försent, det är underbart att torrbryta i garaget, man känner sig snabb :fyllisar

GSXR1100R skrev:
Det är nu du ska handla, till våren är det försent, det är underbart att torrbryta i garaget, man känner sig snabb :fyllisar

Det är den enda tiden man kan inbilla sig själv att man kommer vara snabbare än alla andra nästa säsong. :banana

Skönt att se att även denna tråd till slut blir en tjafs tråd om 2-takt vs. 4-takt, och vad som är räser och inte... :3freak

Hur som helst, grattis till inköpet. Är säker på att du kommer få jävligt roligt, och bli pank. Som alla vi andra... :D

Macke skrev:
Skönt att se att även denna tråd till slut blir en tjafs tråd om 2-takt vs. 4-takt, och vad som är räser och inte... :3freak

Hur som helst, grattis till inköpet. Är säker på att du kommer få jävligt roligt, och bli pank. Som alla vi andra... :D

Ja det är väl skönt att vi lägger vår energi på det det istället för att föra sporten framåt...

/JPS

Macke skrev:

Som tillhörande The Dark Side tycker jag tvärtom att det är ganska kul när det retas med er som kör gathoj. Allvarligt talat tror jag att de flesta som fick testa en racer skulle säga "Wow!" och raskt sluta tänka på antalet takter. Tänk efter: vad ägnar sig ingenjörerna på HRC åt och vad är de vi ägnar oss åt? Har vi något gemensamt?

"It's not what you ride, it's how you ride it."

(Oj vad jag skulle va diplomatisk nu då... ) ;)

Grattis till hojen! Kör den som den ska köras!

Axxexs skrev:
"It's not what you ride, it's how you ride it."

Absolut det bästa citat jag hört i MC tjaffset mellan 2 vs 4-takt.

Jag förstår inte heller varför det är 2-takts fanatikerna som ALLTID börjar jävlas och trilskas som ett par fjunisar som inte är torra bakom öronen.

Var kommert ordet racer ifrån? Kan inga andra MC utöver 2-takt kallas för racer? Tänk nu efter innan ni svarar :mattias ( Ej kritik riktat mot dig Axxes, det bara blev dit citat som citerades )

Mvh//ZS

Zilversurfer skrev:
Absolut det bästa citat jag hört i MC tjaffset mellan 2 vs 4-takt.

Jag förstår inte heller varför det är 2-takts fanatikerna som ALLTID börjar jävlas och trilskas som ett par fjunisar som inte är torra bakom öronen.

Var kommert ordet racer ifrån? Kan inga andra MC utöver 2-takt kallas för racer? Tänk nu efter innan ni svarar :mattias ( Ej kritik riktat mot dig Axxes, det bara blev dit citat som citerades )

Mvh//ZS

Ständig consensus är inget kul.

Definitionen av en racer är ju mycket enkel: alla fordon som är tillverkade enkom för tävlingsbruk. En fyrtaktscross till exempel.

Ähhh, det är väl konceptet som sådant? Tävla på bana=rejs=man använder rejsrar. Resten är bara semantik. Skillnad naturligtvis på en GPhoj och den genomsnittlige R6an, men vafan, det är ju tävling det handlar om.

Nyteknik skrev:
Ständig consensus är inget kul.

Definitionen av en racer är ju mycket enkel: alla fordon som är tillverkade enkom för tävlingsbruk. En fyrtaktscross till exempel.

Aha, så Racer bilar är enbart Typ F1 bilar då menar du?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back