Köpte en hoj idag, minsann

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
För er som tidigare läst om mina velanden i tråden "Köpte en hoj idag, men ändå inte" kommer här (den lyckliga) upplösningen.

Regn, regn och åter regn i helgen samt igår. Men så idag, som på beställning, solsken och inte ett moln på himlen. Vilken utmärkt dag att åka och hämta nya hojen. (Min första, ni minns säkert hur det var...)

Det blev en SV1000S -03 med dryga 400 mil på mätaren. I'm so happy! :banana Blev dryga 15 mil körda i eftermiddag, utan missöden. Woohoo!

Bifogat

• IMG_0013_resized.jpg
    IMG_0013_resized.jpg
    121.7 KB · Visningar: 334
  • IMG_3148_sized.jpg
    IMG_3148_sized.jpg
    125.2 KB · Visningar: 597
gibbles skrev:
För er som tidigare läst om mina velanden i tråden "Köpte en hoj idag, men ändå inte" kommer här (den lyckliga) upplösningen.

Regn, regn och åter regn i helgen samt igår. Men så idag, som på beställning, solsken och inte ett moln på himlen. Vilken utmärkt dag att åka och hämta nya hojen. (Min första, ni minns säkert hur det var...)

Det blev en SV1000S -03 med dryga 400 mil på mätaren. I'm so happy! :banana Blev dryga 15 mil körda i eftermiddag, utan missöden. Woohoo!

Fifan!! Va fett!!!
Grattis till köpet!!! :tummenupp

Grattis till en jävligt schysst hoj (som jag aldrig skulle haft råd att försäkra)! :tummenupp

Grattis, du gjorde ett bra val!!! Lite lustigt, du har kört 15 mil på en eftermiddag :D Jag har kört 30mil på en vecka :näsblod Men man kör ju inte motard på samma sätt...får skylla på inkörningsperioden oxå..

Grattis till hojen. Inköpt i Piteå gissar jag, (Känner igen bakgrunden på bild 2).

jävligt fin hoj asså...

fan 15 mil går snabbt bort :tummenupp
körde 30 mil första dagen med cbr:en :banana

Mingves skrev:
Grattis, du gjorde ett bra val!!! Lite lustigt, du har kört 15 mil på en eftermiddag :D Jag har kört 30mil på en vecka :näsblod Men man kör ju inte motard på samma sätt...får skylla på inkörningsperioden oxå..

Du kör inte motard på samma sätt. :pannkyss Kom inte och skyll på massa saker nu. :rolleyes:

Grattis!! :tummenupp
Glöm inte nya pipor bara....twinnar ska ju låta!!!

gibbles skrev:

Va skoj! Riktigt fin hoj ! Får se om jag ser dig på vägarna runt Luleå/Boden trakterna nudå :tummenupp

Garm skrev:
Grattis till hojen. Inköpt i Piteå gissar jag, (Känner igen bakgrunden på bild 2).

Jo, på Pite Mc och Motor.

Med tanke på att den vart lite av en demohoj där så torde någon snart skriva nåt i stil med: "Jaså du köpte den!? Hoppas du fick den billigt, för jag lånade den och körde skiten ur den tidigare." :3freak

Men vad gör jag vid datorn förresten? Ut och köra istället... :squid

BRASSARN skrev:
Mycket fin hoj får man säga! Ser elak ut. Vore synd om nåt skulle hända den va?!

/BRASSARN

Vadå tänkt äta upp den :va :va (ironi) :rofl

GRATTIS kul att det ordnat sig :tummenupp

Tack alla!

Blev runt 8 mil till ikväll, men hu vad det var kallt innan jag var hemma. +2 stod det på termometern när hojen rullades in i garaget. Med stelfrusna fingrar mindes jag hur det gått till när jag köpte handskar tidigare i vår:

- I vänster hand ett par tunna smidiga handskar med luftinsläpp framför knogarna.
- I höger hand ett par tjockare handskar med foder.

Gibbles tänker: "Äsch, det blir säkert jättesvettigt och äckligt i dom där tjocka handskarna sen i sommar...", hänger tillbaks de fodrade handskarna på kroken och går mot kassan med de tunna. :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT